Inschrijven bij de woningbouw?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Inschrijven bij de woningbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 18:12

Ik moet dat eigenlijk al een tijd doen. Ik woon en studeer nu ruim anderhalf jaar in Utrecht en wil me inschrijven bij de woningbouwvereniging zodat ik na mijn studie in aanmerking kan komen voor een huurwoning.
Dit in Utrecht en Amsterdam.
Kun je je eigenlijk in twee gemeentes inschrijven en kan je dit online doen?

Alvast bedankt voor de tips!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:48

oke... online nee dat kan niet. ( bijan nergens igg) en in 2 gemeenten, jah hoor volgens mij wel...ik sta ook in DH en Meppel ingeschreven.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:52

Online kan zeker! Ilona heeft ons vandeweek nog online ingeschreven bij de gemeenten Ede. Weet natuurlijk niet hoe dat daar zit, maar een merendeel van de gemeentes heeft ook online faciliteiten volgens mij hoor .

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 20:16

Ok, thanks Syph! Dan ga ik ff kijken op de sites en als het me niet lukt, trek ik wel ff bij Ilona aan de bel Haha!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:17

Het kan idd wel, heb het ook gedaan destijds, maar weet niet meer hoe Verward
Heb net even voor je gezocht, maar kon het zo snel niet vinden. Heeft de gemeente geen site?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 20:30

Ja ik heb net ook al gekeken, maar kan het ook niet vinden.
Heb gewoon www.gemeenteamsterdam.nl ingetypt en toen kwam ik op een site waar ik ook niets wijzer werd. Zelfde bij Utrecht. Maar dat waren niet echt sites van de gemeente-instellingen, maar meer van de gemeente zelf. Aanbod woningen, wat er te doen is etc.
Van Google word ik ook niet veel wijzer.

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:40

Idd, google komt weinig uit
Misschien even de gemeente bellen morgen of maandag? Kunnen ze je vast de nodige info en nummers geven.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:54


Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 21:06

Ja dat is misschien ook wel wat, maar ik ben pas op zoek naar een woning als ik mijn studie in Utrecht afgerond heb en dat duurt nog wel een jaar of 3. Tot die tijd blijf ik gewoon op kamers in een studentenhuis wonen. Maar dat is idd wel een optie. Zijn die inschrijfkosten eenmalig? En kun je dan drie jaar ingeschreven blijven staan?

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:06


22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:12

Sorry Dorée ik heb echt geen flauw idee, ik kwam alleen per toeval de site tegen Verward

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:58

Volgens mij kan je je niet zomaar bij elke gemeente inschrijven je moet er wel een binding hebben zoals werk of geboorteplaats.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:11

Ik vraag me idd af of je je zo maar in kunt schrijven in Amsterdam of heb je daar een binding mee?

Bij ons in de streek wordt trouwens niet meer gewerkt met inschrijven. Je moet de krant in de gaten houden op het moment dat je een woning zoekt en dan kun je inschrijven voor bepaalde woningen.
Aan de hand van leeftijd wordt dan bekeken of je de 1e gegadigde bent.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:14

Ik heb me laatst ook ingechreven (aangezien het in Leiden zo'n 5 jaar duurt voor je kans maakt), hier is het www.huis-aan-bod.nl Weet eigenlijk niet of dat voor heel nederland geldt...

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:12

eh, hoe bedoel je inschrijven bij 2 gemeentes? als je bedoeld wat ik denk dat je bedoeld kan dit niet. Heb al een paar keer een situatie gehad, dat mensen zich hadden ingeschreven in bijv. lelystad, maar zodra zij zich daar hadden ingeschreven stonden ze bij ons uitgeschreven, en kon ik dus bijv. niet eens paspoorten meegeven

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:14

Doree bedoelt inschrijven voor een woning. Dat is iets anders dan je inschrijven als inwoner van een gemeente Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:17

Online inschrijven kan bij veel woon-verenigingen inderdaad online. Je kunt je ook in zoveel gemeentes inschrijven als je zelf wilt...

Ik sta momenteel ingeschreven in Den Bosch, Venlo, Roermond, Reuver, Swalmen, Tegelen en Belfeld Clown Bij verscheidene wooncooperaties... Ik ben er maar 1 tegengekomen die niet meer aan inschrijven doet, waarbij het een kwestie is van het woonkrantje in de gaten houden...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:18

corinec schreef:
Volgens mij kan je je niet zomaar bij elke gemeente inschrijven je moet er wel een binding hebben zoals werk of geboorteplaats.


Dat is volgens mij niet waar... Utrecht heeft het naar mijn weten niet, Maastricht doet het niet, Den Bosch doet het ook niet. Amsterdam wellicht wel, daar kan ik me nl nog wel iets bij voorstellen... Maar verder?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:03

Je kan je inderdaad alleen maar inschrijven als je een binding hebt met de gemeente, dus als je er werkt, als je er al woont of als je er binnen de afgelopen ... jaar meer dan .... hebt gewoond. (termijnen weet ik niet precies)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:34

Waarom kan ik me dan in Venlo, Reuver, Belfeld, Tegelen en Den Bosch inschrijven? En een vriendin in Utrecht?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:37

Pervinco schreef:
Waarom kan ik me dan in Venlo, Reuver, Belfeld, Tegelen en Den Bosch inschrijven? En een vriendin in Utrecht?

Omdat die minder populair zijn dan Amsterdam Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 14:51

Ik had me in drie gemeentes in geschreven samen met mijn vriend.
En èèn gemeente lag zelfs totaal ergens anders (egmond) en dat was zeker geen probleem ik sta er nu zelfs nog ingeschreven omdat we door hadden gegeven dat we dat gewoon door wilde laten lopen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:13

batje"]
[quote="Pervinco schreef:
Waarom kan ik me dan in Venlo, Reuver, Belfeld, Tegelen en Den Bosch inschrijven? En een vriendin in Utrecht?

Omdat die minder populair zijn dan Amsterdam Lachen
[/quote]

Ik zei ook al dat ik me wel kon voorstellen dat zoiets voor Amsterdam wel gold, maar Utrecht, Den Bosch, Maastricht en Eindhoven hebben het iig niet. Mijn vraag sloeg eigenlijk meer op Delphi2, die beweert dat je je alleen in kunt schrijven als je er binding mee hebt...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:32

Bij de woningnet kun je je voor Utrecht idd online inschrijven. En dan kun je idd ook die jaren dat je nog studeert ingeschreven blijven staan (werkt met halfjaarlijks verlengen dacht ik) , sterker nog noodzaak want je moet echt heeeeeeel lang wachten (veel jaar) totdat je op leuke dingen kunt reageren..

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:46

Hoe lang duurt je studie nog? De gemiddelde wachttijd voor huurwoningen in deze regio is nl tussen de 5 en de 8 jaar vanaf inschrijfdatum woningbouw...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers