paar vraagjes (stalling)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 17:01

Ik wil graag de volgende dingen van IEDEREEN weten:
-wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid)
-wat betaal je voor de stalling
-wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer?
*les?
*apart strooisel?
*evt andere dingen.
-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed.
-hoe vrij ben je om in en uit te lopen?
-weidegang?
-losgooien?
-grote/kleine kast?
-gezellige sfeer?
-kantine?
-nette toiletten
en ga zo nog maar even door. Wat krijg je voor waar voor je geld? En is het gezellig.
Thanx a lot!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 17:08

[***] staat op een heekl klein stalletje ! er zijn maar 5 boxen en ik sta er alleen op pension en de rest van de paarden is er vanhun! Zij regelen alles voor mij qua voer , ontwormen, bespreken aantal uuur in de wei enzo .
Ik betaal dus 334.33333 gulden per maand. Dan komt er nog veearts bij , ontworemn om de 12 weken dan de smid (75 gulden alleen vanvoor beslaan en vanachter bekappen) en tja alle frutsels komen er dan bij .
De sfeer is er heel tof .ik heb wel een redelijke kleine kast voor al mijn spullen in te steekn . Ik kan derect in de velden verdwijnen en langs de ijscowinkel gaan dusseuh dt is ook perfect! ik sta er erg goed! alleen geen binnenpiste want we kreegen geen bouwvergunning Boos! Boos!

Thirza

Berichten: 9260
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 17:10

ik sta in utrecht bij een boer
ik betaal 300,- voor stalling en 100,- voor de wei verderop
1 heel klein bakje + voer, stro enz.
moet ik zelf betalen (hoefsmid/veearts)
ik zou zelfs om 24.00 kunnen komen maakt hun niet uit en ook niet met hoeveel mensen
staat nog geen 100m verder op voor 100,- (1 hectare)
2 kasten groot
ik sta met z'n tweeen en ik zie dat andere mens nooit maar de stal eigenaar is heel tof
geen kantine
toiletten zijn er ook niet maar als ik echt nodig moet kan ik bij hun binnen

ik betaal dus 300,- per maand (hij kan niet meer vragen)het is best gezzellie ik kan doen wat ik wil en de stal eigenaar gaat Sya binnen kort inspannen voor de kar (gratis)
en de stal eigenaar staat altijd voor je klaar en als er iets mis belt ie gelijk en hij houd het heel goed in de gaten

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 17:49

ik sta bij een schapenboer die de stands van de koeien heeft omgebouwd tot paardenboxen.
Op het erf zijn 3 verschillende stalletjes met boxen.
Ik betaal 400 piek voor twee ponies(fjord/haf) Daarnaast moeten we zelf biks kopen. Hooi en stro is inbegrepen.
We hebben een buitenbak die als het goed is gerenoveerd gaat worden van de zomer zodat we weer kunnen rijden met de winter.
Iedere dag weidegang het hele jaar door. S'winters is het wel een blub pool maar ze kunnen er even uit.
En buiten hebben we een geimproviseerde spuitplaats met tot heden alleen koud water.
Sinds kort hebben we wortels extra die kosten 5 piek per paard en we voeren tot de kar leeg is en dan betalen we weer voor de volgende lading.
Er is wel een hoop geimproviseerd bij ons, maar verder is het wel gezellig

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 17:54

De plaats waar mijn (hoop ik toekomstige)fjordje komt te staan kost 400 pm
inc gebruik weide(zij zetten hem erin) voeren stro hooi uitmesten gebruik 2 buitenbakken.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 18:18

Isolda staat bij huis, op het moment zelfs inde achtertuin. Geen extra kosten dus. Extra zijn de "normale" kosten van voer ed.
2x in het jaar ontwormen en de nodige bezoekjes van de hoefsmit. Verder hebben we zelf land, dus daar maaien we ons kuilgras van. Dat kost natuurlijk wel wat, maar dan voor een vriendenprijsje. Wat precies? Geen idee.
Normaal krijgen ze alleen voederbieten en wortels als "bijvoer". Ook die verbouwen we zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 18:28

hoi
Kawa staat op een kleine stal met 6 stallen.
waar alleen Kelly (paard van de eigenaar) en Kawa staan.
Ik betaal 350,- in de maand en daarvoor heb
stal (inclusief uitmesten)
hooi (de hele dag zoveel als ie wil)
Brok (zoveel als ik zeg dat hij nodig heeft)
mais pulp (haver als ik wil maar is niet nodig)
zaagsel
verlichte buitenbak
en elke dag word hij enkele uren per dag buiten gezet. in de winter is dat in de bak en in de zomer in de wei samen met zen vriendinnetje Kelly.
Verder kan ik in en uit lopen wanneer ik wil want ik heb de sleutel van de stal.
ik heb best wel een grote kast en die staat in een hok van 3 x 3m. en daar hangt ook nog een stevig touw in waar ik men dekens over kan gooien.
verder hebben wij er ook nog onze trailer staan en dat is ook wel makkelijk.
hoefsmid en dierenarts zit er niet bij al laten we die wel komen voor 2 paarden en delen we de voorrijd kosten

Dus voor mij heel perfect

_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-04-14 19:36 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 18:38

ik sta in Nieuwendijk bij mijn schoonouders
Stalgeld: fl 0,--
Wat zit daarbij in: Kale stal en kale wei.
Hooi, stro, brok, graszaad, kunstmest, schrikdraad, etc. etc. etc. allemaal zelf kopen.
Geen kast, een hoek van de loods.
Geen les, geen veearts of hoefsmid.
Wel gezellig, ook een kantine (de keuken LOL)
Hele nette toilett, en sauna en bubbelbad wara we gratis gebruik van mogen maken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 18:54

Ik wil graag de volgende dingen van IEDEREEN weten:
-wáár sta je
Gelderland, Ede/Lunteren, tegenover het bos en achter ons de hei, Lunteren is een klein dorpje en vanaf Ede centrum is het een kwartier met de brommer. Het is een pensionstal met 50 stallen, dressuur/springruiters, recreatieruiters en jachtruiters.

-wat betaal je voor de stalling
Ik verzorg Waldo dus betaal niet maar ik geloof dat een paard, all in, bij ons Fl 550,- pm kost.

-wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer? Yep paarden krijgen mais, hooi, en bixbrok. Basics dus.
*les? Nee ik betaal mn eigen les zelf, de eigenaar ook
*apart strooisel? Nee alles staat op zaagsel, wil je stro dan moet je t zelf betalen
*ze gooien iedere ochtend in de zomer Iwaldo met andere paarden de wei in en letten goed op z'n gesteldheid

-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed.
zelf betalen. Smid komt hier iedere week op dinsdag, om de 6 weken laat ik Iwaldo rondom beslaan. Dat kost geloof ik Fl 140 per keer

-hoe vrij ben je om in en uit te lopen?
Heel vrij ik werk er dus ben vaak 's ochtends om half 9. 'Ze stellen het echter niet op prijs als je erg laat bent ivm afsluiten stal (al zijn er mensen die nog om 11 uur komen)

-weidegang?
yup we hebben 7 weilanden, behoorlijk groot.

-losgooien?
Als ik niet kan rijden zijn er wel 10 mensen die ik kan bellen, ook de stal dan willen ze m wel losgooien of in de molen zetten. Zelf gooi ik m wel eens los in de binnenbak (buiten liever niet ivm paarden die over bakrand springen)

-grote/kleine kast?
Wij hebben met twee paarden vier kasten LOL van elk 2.5m hoog en 80 cm breed denk ik. Zadels liggen apart in een zadelkamer

-gezellige sfeer?
Heel gezellig, ik ken iedereen en veel mensen blijven even hangen om een praatje te maken of koffie te drinken.

-kantine?
We hebben een 'praathuis', de voorkamer van het woonhuis. Daar zitten de pensionklanten vaak. Er is tv, koffie/theeautomaat koelkast met fris en lekkers als koek/twixjes hehehe

-nette toiletten
yep horen bij t praathuis. Wordt netjes schoongehouden alleen drinkt de rotweiler nog wel eens uit de pot en dan ligt er meestal nogal wat zand, maar ach das niet zo erg, de potten zijn schoon Knipoog


Ik denk dat ik de LEUKSTE stal ever heb Tong uitsteken Ik krijg zelfs kadootjes als ik jarig ben en xtraatjes met kerst enzo. Op zaterdag als ik en Jan-Dirk (de stalhulp) werken, eten we altijd met al het personeel en eigenaars. Dat is heel gezellig, met z'n allen in de keuken. Verder zijn er altijd mensen die je om raad kan vragen en het is een hele relaxte sfeer, iedereen helpt elkaar. Ze zijn dan ook wel kieskeurig bij het aannemen van nieuwe klanten. Ik ben heeel blij met mn stal!!! Party!! Party!! Party!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:04

ik sta op een pensionstal in de buurt van Arnhem met ik denk een 50-60 stallen. De accomodatie is echt top. 2 overdekte rijhallen 20x42 en 35x66 met een supergoede bodem, buitenrijbanen 20x40, 20x60 en 70x90, 2 longeerbanen, 1 paddock [voor hengsten], weidegang, spuitplaats met warm en koud water en een solarium.

-stro of zaagsel
-onbeperkt sportbrok en granenmix 3 keer per dag
-nat of droog hooi 2 keer per dag
-iedere dag uitmesten
-hoefsmid en V-arts regel je zelf
-stallen zijn verboden terrein voor onbevoegden
-24 uur p.dag video bewaking met geluid in de stallen
-rijden kun je vanaf 7.00 tot 22.00, daarna mag je nog wel op stal zijn
-ik heb 2 grote zadelkasten
-lessen regel je zelf, je instructeur/trice moet wel bakhuur betalen
-grote rijhal is altijd vrij voor de pensionklanten
-kleine rijhal voor pony en vereenigingslessen
-professionele instructie/wedstrijdbegeleiding aanwezig tot op Grand Prix niveau

prijs 650,- pm

de sfeer op stal is super. Er zijn niet veel pensionklanten omdat veel pensionklanten meerdere paarden hebben [erg sport gericht].
In de kantine kom eigenlijk nooit. Het is veel te gezelllig bij de paarden!
De kantine is erg groot en heeft ook een grote keuken. Er is een groot invalidentoilet, een dames toiletgroep met 3 toiletten en een herentoiletgroep [weet niet wat ze daar hebben Verward ] Verder is er ook nog een douche, en 2 les/vergaderlokalen.

In de week-einden worden er grote evenementen georganiseerd [Nu dus niet]. Zo zijn er veel NVDR wedstrijden, hengstencompetitie, kampioenschappen Gelders Paard, Ned. Trekpaarden shows, men-wedstrijden [overdekt], Selecties NK pony's, NK Western. Heel leuk allemaal.

*LOL* Party!! Pling Party!! *LOL* Party!!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-04-14 19:13 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:12

Wij hebben 2 grote stukken land gehuurt (erg groot) dat huren we voor een antal jaren en betalen dat ook 1 keer per jaar.Ik denk dat ik in de winter ongeveer 400 gulden kwijt ben voor 4 ponys dus ongeveer 100 per paard....en in de zomer dus minder, omdat ze dan niet hoeven te worden bijgevoert Pling
Helaas geen stal, op het ene stuk land wel een stenen schuur, maar daar passen alleen de shets in en Oliva niet, maar we zijn bezig om op het andere land een schuilstal te mogen plaatsen.
Ik zit aan de rand van het bos, 50meter.
Hooi en alles moeten we dus allemaal zelf regelen, we hebben geen spuitplaats hahahaha, wel een tuinslang met stromend water in het ene land en in het andere land hebben we een pomp Pling
Ik mag achter het ene land in een buitenbak rijden (gratis) en ik ga daarnaast als de MKZ voorbij is 1 keer in de week lessen bij een vereneging Lachen
Het is wel heel gezellig hoor......vooral in de zomer, lekker met iedereen een praaatje maken en lekker met de hond wandelen....tja en toiletten zijn er niet (wel een groot bos) en bij het andere land wonen mensen tegenover waar we als het nodig is gebruik van de toilet mogen maken Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 19:20

thnx so far! Wat mij op valt is dat het per streek al heel erg verschilt. In Zeist (Randstad) bijv. betaal je 700 tot 800 piek, kleine binnenbak, 1 buitenbak sinds kort een stap/drafmolen, direct in het bos. Is niet echt gezellig (veel afgunst) incl les, klein kastje (zou ik nooit mijn prut in kwijt kunnen), met z'n allen in de bak enzo. het is wel een 4-sterren manege, maar ik vind het eigenlijk niet echt geweldig.
Ik ben me gewoon aan het oriënteren wat ik zou willen met opa Joop als als als als... Hoe meer luxe, hoe duurder blijkt maar weer. Wordt toch een rijke vent dan!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:22

ik sta op een pension/africhtingsstal met een 4 nette schuren met alleen paarden boxen(zo'n 30?)we hebben twee buitenbakken,1 binnenbak,een longeerbak een wasplaats met warm water,en een stapmolen en tevens zijn de rijbakken gemaakt voor zowel aangespannen dressuur als onder het zadel.verder altijd weidegang genoeg voor alle paarden.
ik betaal 250,- en dat is wel weinig omdat ik zo'n kleine pony heb(welsh)heb.de anderen komen op 450,- zelfverzorging en 550,- all in(voor een paard dus)
voor 250,- heb ik dus:(alles op mijn eigen verzoek!)stal(groot,schoon en fris)weidegang,kuilhooi en stro,de hele dag toezicht en twee lieve pleeg honden Pling .
ik betaal zelf het voer,dierenarts,ontwormen,enten en hoefsmid.en mest zelf de stal uit.
als je er komt krijg je een contract waar alle overeengekomen regels in staan,is dus voor ieder verschillend,is maar wat je zelf wilt(heeeeeel fijn)
ik ben zelf erg blij,voel er me goed thuis,mijn pony al helemaal!en de afspraken zijn duidelijk en voor maar 250,- heb ik echt een super accomodatie!

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:26

Je hebt het gezien, wij betalen 350,00 per maand. Zoals je misschien weet is de boer overleden. Na zijn dood wat ruzie op stal gehad, veel mensen weg, allemaal zeikerds, we staan nu nog met z'n tienen lekker klein en gezellie

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:29

o wacht en nu lees ik pas al je andere vragen laui:
nette toiletten zijn er zeker!,pal naast het bos tussen de boerderijen ligt de stal.
ik mag er altijd elke dag komen zo vaak als ik wil en wanneer ik wil(ik zeg het altijd wel ff vantevoren als ik de volgende dag heel vroeg(7 uur) of heel laat(half 10) kom.)
ik mag tijdens de pensionuren(17 00 tot 20 00)als de bak vrij is mijn pony gewoon losgooien binnen,verder altijd de buitenbakken gebruiken.er is voor iedereen zo'n grote stalen kast met slot.
de sfeer is rustig,iedereen laat iedereen in zijn waarde,maar lekker kletsen gebeurt ook.
er is een nette kantine en met je stalgeld krijg je twee kopjes koffie/thee/choco per dag erbij in.
ik krijg zeker dubbel waar voor mijn geld,ik vind zelf eigenlijk dat is er wel heel goedkoop sta,biedt zelf ook best vaak aan dat ik ook wel meer wil betalen als ik ergens meer gebruik van maak bijv.ik heb niets te klagen!
tink heeft een half jaar op vlas gestaan en dat kon ik gewoon zelf laten brengen op stal,maar nu ben ik haar weer over aan het zetten op stro en dat mag ik gewoon pakken van hun.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:31

ok ailin staat in loenen op een pensionstal met nog 3 andere pensionpaarden een 3 oudjes 4 eigen en een zieke vand e manege (kreupel) dus lekker rustig. we zitten vlak bij t bos en ik betaal 450 per maand. daarvoor doen ze alles voor je je kan een week weg als je op vakantie bent en ze verzorgen je paard (niet rijden maar daar kan je ook een of ander verzorgstertje voor vragen) dan kan je met de trailer naard e manege pendelen waar je gratis de bak mag gebruiken als je daar leshebt) en ergens anders heen is dat 70 piek per dag. dit was t volgens mij wel. ow je hoeft niet zelf voer te kopen en ze krijgen 2maal daags hooi en brokken

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:45

Ling staat in Eindhoven op een manege.Geen idee hoeveel het kost.
Je mag gratis in de lessen meerijden.
We hebben een stapmolen,binnenbak,springwei,
buitenbak,een aantal weilanden en je kan zo het bos in.
Het zadel en hoofdstel ligt in de zadelkamer van de manege en we hebben een klein plaatsje waar we onze zooi neer kunnen leggen,waar iedereen bij kan komen.De echte waardevolle spullen nemen we iedere dag mee naar huis.
Je kan komen wannee je wil,behalve op zondag dan is de manege maar tot 1 uur open.
Het is er erg gezellig en de mensen willen je altijd helpen als iets niet lukt.
De paarden staan op stro als je wil dat je paard ook hooi krijgt moet je daar voor bijbetalen.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:45

ik sta op een pension stalling vlak bij Nijmegen (gelderland)
- wij betalen 325 per maand
- verlichte en goed gedraineerde buitenbak
- stapmolen
- als alles doorgaat binnenkort een binnenbak
- in de kantine hangt een briefje waar je je naam op kan schrijfen en wat er gebeurt moet worden --> hoefsmid veearts
- ik wete het niet precies maar in princiepe mag je komen wanneer je wil
- in de zomer staan ze de hele dag op grote weides en in de winter staan ze een aantal uur in de bak
- losgooien kan altijd
- vrij kleine kast, maar genoeg ruimte voor (in mijn geval) zadel, hoofdstel, 2 a 3 dekens, poets kist en gewoon wat zooi
- een heeeeel gezellig sfeertje!
- vrij kleine kantine, wel gezellig kan dr van alles kopen
- nee geen net toilet
nouja wel netjes maar neit echt spectaculair
het is trouwens wel een kleinschalige pension stalling, maar er komen waarschijnlijk nog 15 stallen bij. oja de lessen: heel simpel, ik heb via iemand anders op stal mijn les geregeld van een zeer goede instructrice.. dat is heel makkelijk te regelen... je kan trouwens ook heel lekker buitenrijden hier in de omgeving!
oja en nog wat betreft de sfeer: iedereen helpt elkaar en je kan altijd alles aan iedereen vragen, als je een week niet kunt geen probleem dr is altijd wel iemand die je paard wil rijden of verzorgen. en in de zomer is er meestal wel een bbq met zn allen en met kerst krijgen we meestal wel wat extras (banketletter ofzo)

_________________
* Let your senses guide you *

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: yor op 2001-04-14 19:53 ]</font>

christa
Berichten: 18
Geregistreerd: 08-04-01
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 23:56

Ik sta met mijn paardje Isard in Heiloo (N-H) bij een boer die ook koeien en schapen heeft. Er staan ongeveer 25 paarden.
De stalling is fl. 445,00 per maand dat is
incl: hooi, stro en biks. Wortelen kun je kopen per kist = fl. 6,50. In de zomer weidegang (land genoeg) en in de winter op een kaal stuk (blubber). Een goeie buitenbak en aan het ruiterpad. Je bent binnen een half uur/3-kwartier op het strand/duinen.
De stallen worden iedere dag uitgemest en ze krijgen 2x per dag eten.
Ontwormen zelf betalen 1x in de 6 weken en de smid komt aan huis ongeveer 1 x per 8 weken , ook zelf betalen. De veearts is ook voor eigen rekening.
Er wordt een kantine gebouwd met hopelijk ook een wc!!!
De sfeer is erg goed en gezellig. Er staan verschillende paarden en pony's, wedstrijdruiters en recreatieruiters.
Nu nog een binnenbak......Maar dat zal wel niet gebeuren.

Groetjes Christa.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 00:42

-wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid)

Net buiten Purmerend. Op een pensionstal. er staan ongeveer 11 mensen en de eigenaar en zijn dochter en zijn vriendin hebben samen de meeste paarden.

-wat betaal je voor de stalling

535 per maand (heb 2 paarden dus 1070 per maand)

-wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer?

Ja Havens biks (of granen als je dat wil, en hooi)

*les?

Nee maar Jo Willems en Eddie de Wolf komen bij ons op stal les geven iedere week

*apart strooisel?

Stro of zaagsel

*evt andere dingen.

Bijna elke dag bij goed weer in de molen, er is een geisoleerde binnenbak van 45 x 25, een buitenbak van 30 x 60, een binnenlongeerbak en nog een buitenbak van 20 x 60 waar jonge paarden in lopen

-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed.

Moeten we gewoon zelf regelen, er zijn 2 verschillende dierenartsenpraktijken in de buurt.

-hoe vrij ben je om in en uit te lopen?

Niet genoeg naar mijn zin, doordeweeks mag je van 10 tot 10 komen, zaterdag van 10 tot 8 en zondag van 10 tot 6.

-weidegang?

Ja maar alleen vanaf dat het goed weer wordt (mei of juni) tot september ofzo. De paarden gaan allemaal apart en om de beurt in kleine opgedeelde stukken, er kunnen 5 paarden tegelijk naar buiten.

-losgooien?

Alleen in het binnenlongeerbakje helaas, niet buiten.

-grote/kleine kast?

Iedereen zorgt voor eigen kasten. Ik heb inmiddels 3 enorme legerkasten staan (lekker aso), we hebben inmiddels ook een echte zadelkamer die geisoleerd is en met verwarming.

-gezellige sfeer?

Op zich wel, iedereen is erg serieus met de sport (dressuur) bezig en oprecht geinteresseerd in elkaar. Er wordt niet veel geroddeld en bemoeid met elkaar, men helpt elkaar wel, dat is erg leuk. Alleen er is natuurlijk wel eens wat en vooral de eigenaar is ontzettend moeilijk. Dus wat dat betreft is de sfeer weer minder.
-kantine?

Er is een klein keukentje waar je kan zitten in de binnenbak, met verwarming etc.

-nette toiletten

Er is 1 toilet bij de binnenbak, op zich netjes genoeg.


Verder zou ik niet iets weten. Waarom wil je dit eigenlijk weten??

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 09:54

-wáár sta je
Op een manage in Geleen (zuid Limburg), aan de rand van de stad, tegen het bos aan.

-wat betaal je voor de stalling
450,= voor een paard, 300= voor een pony

-wat zit daarbij in: (bijv)
2 keer per dag biks (Pavo)
2 keer per week les
uitmesten en elke dag opstrooien

*eigen voer?
hooi moet je zelf regelen

*les?
2 keer per week (wel hele volle bak, als je lid bent van de ponyclub of rijverenigig (startkaart hebt) heb je ook nog ponyclubles en die zijn veel rustiger)
Voor extra les betaal je een tientje, ik heb er op vrijdag springles bij.

*apart strooisel?
valt te regelen

*evt andere dingen.
ze staan er nogal wisselend bij qua stro maar ik pak altijd dan zelf nog stro bij (mag wel niet maar er wordt niks van gezegd)
Ze gaan vanaf april tot oktober (ligt ook aan hetw eer natuurlijk) dagelijks de wei op van 's ochtends to een uur of 3 'smiddags. Daar worden ze op gezet. In de winter moet je ze er zelf opzetten. Daar betaal je in de zomer 175,- voor en in de winter 40,-.
Dierenarts moet je zelf regelen, ik heb Offereins, de Bokt-dierenarts. maar er zijn ookmensen die een andere dierenarst hebben, mag je dus zelf weten.
Er komt wekelijks een smid op stal, daar kan je je paard voor opgeven maar je mag ook zelf een andere smid bellen. Ze zijn van 8uur 's ochtends tot 2300uur open. op zaterdag en zondagavond zijn ze dicht. En met 1e kerstdag, nieuwjaarsdag en 1e paasdag zijn ze helemaal gesloten, daar baal ik van.
We hebben 1 binnenbak maar er wordt er 1 bijgebouwd, verder is er een buitenbak, springwei en longeerbak. Je mag ze overal losgooien, bijna alles mag en kan hier. Ze zijn hier heel makkelijk, dat heeft zijn voordelen maar ze zijn soms wel errug makkelijk.
Meestal is de binnenbak van 1800 tot 1900uur vrij om vrij te rijden en daarna zijn er weer lessen.
Er staan heel erg veel paarden, ik weet echt niet hoeveel maar ik schat toch rond de honderd (incl. manegeponys en paarden)
Heel veel mensen dus ook maar ik vind het er wel heel gezellig. Sommige kinderen kan ik wel schieten (van die lawaaierige pubers die zichzelf geweldig leuk vinden)
De kastjes zijn klein.
Voor de rest mogen Irisje, Suus en Sharon het aanvullen.
Er zijn hier volgens mij in de regio geen betere pensionstallen/maneges, waar ik tot nu toe ben gaan kijken was alllemaal wel wat mis mee.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-04-15 09:57 ]</font>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 10:35

Als ik dit zo hoor ben ik een ontzettende mazzelpik Party!! :
Mijn paard staat nog steeds bij de oude eigenaar. Er zijn 2 boxen, 1 voor hun eigen, en 1 voor de mijne. Ik betaal geen maandkosten, alleen het stro (via via 2,= per pakje, ca 200,= per jaar) en de voerkosten (ca 75,= per maand). Verder zijn natuurlijk evt veeartskosten voor mezelf, en ook de hoefsmid. Die komt echter maar ca 2 x per jaar om te kappen. De laatste tijd vijl ik de hoeven regelmatig zelf bij, scheelt echt een hoop! Minder scheuren ed. Er is een "bak" bij huis, 't is een stuk van het weiland dat al jaren als bak in gebruik is, nadeel is dat het erg nat is en je dus gedurende het hele winterseizoen niets kunt beginnen. Mischien dat er dezxe zomer een echte bak komt... Maar of ik er dan nog veel aan heb? We willen nl een huisje met een stukje grond erbij voor een bak!
Oh ja, mijn paard staat in Bovensmilde, vlak bij Assen. Erg veeel mooie uitrijmogelijkheden (als MKZ het toestaat)..

Sandra_H

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 11:40

Hoi, mijn paard staat bij een boer die een pensionstal heeft voor zo'n 40 paarden. Ik heb een grote box (je hebt klein/middel/groot)en daar betaal ik 500 gulden per maand voor. Dat is inclusief voeren, uitmesten etc. en ook de wormenkuur en de entingen zitten erbij. De paarden gaan elke dag van 9-half3 lekker naar buiten in corrals. Er is alleen een buitenbak, maar dat vind ik niet erg. de sfeer is echt heel goed, en de stal is open van 8 uur 'smorgens tot 10 uur 's-avonds. M'n kast is groot genoeg, maar niet voor m'n westernzadel (als het goed is komt dat nog), er is een kantine in aanbouw, en een toilet is er wel, maar niet echt netjes (in zo'n houten hokje met een hartje in de deur) maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik ben er supertevreden, en vind dat ik absoluut waar voor m'n geld heb.
groetjes, sandra Oja, ik sta in de randstad, vlakbij Haarlem

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 12:01

-wáár sta je (welke streek, dicht bij stad, platteland, boer, manege, pension oid)
pension-, handelsstal bij Den Bosch. Tussne de weilanden, dus weinig buitenrijden


-wat betaal je voor de stalling
fl 485

-wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer? -> ze voeren pulp, brok, hooi naar behoeven
*les? nee, je kunt je eigen instructeur kiezen, geen bakhuur tenzij je de bak volledig voor jezelf wilt hebben.

*apart strooisel? zaagsel of stro naar keuze, uitmesten wordt gedaan
* trailerstalling (buiten)

-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed. : zelf regelen

-hoe vrij ben je om in en uit te lopen?
volledig vrij, als je erg vroeg komt (bv voor wedstrijden) moet je dat even aankondigen zodat je het terrein op kunt.

-weidegang? ja, gratis als je het zelf doet, fl 100 pm extra als je het wil laten doen. Er zijn 5 weiden

-losgooien? ja, in binnenbak (20-40), buitenbak (60-60), of hengstenpaddock

-grote/kleine kast? zelf voor zorgen, er zijn wel een aparte zadelkamers om ze neer te zetten

-gezellige sfeer? ja, niet veel pensiongasten (10) en ieder laat elkaar in zijn waarde

-kantine? ja, met koffie, thee, fris etc. Aantekenen in een schrift.

-nette toiletten : meestal wel, maar kan verschillen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 20:09

Ik wil graag de volgende dingen van IEDEREEN weten:
-wáár sta je
Wenum Wiesel net buiten Apeldoorn bij een boer die naast de koeien groningers fokt en een klein handje vol pensiongasten heeft


-wat betaal je voor de stalling
250,- voor een paard pony's is goedkoper en als je een pony hebt (zoals een ijslander) die het hele jaar dag en nacht buiten kan blijven ben je nog weer goedkoper uit

-wat zit daarbij in: (bijv)
*eigen voer?'s morgens krijgen ze mais en 's avonds eerste ronde kuilgras en 2de ronde kuilvoer (vanwege mkz op dus nu hooi)
vanwege de wedstrijden krijgt lottie wat extra kwart brok (van hem maar wel zelf voeren)en een half muslie (14 piek per zak doe ik bijna 2 mnd mee)
*les nee wel 2 keer per week priveles van 25 piek per uur
*apart strooisel? alles op stro indien iets anders zelf halen/betalen
*Paarden komen in de winter elke dag een paar uur buiten indien goed weer op het land bij minder weer in de bak in de zomer dag en nacht op het land
-hoe zit het met dierenarts/hoefsmid ed.
1 keer per jaar komt de veearts het hele bedrijf enten ivm de hoeveelheid paarden betalen we geen voorrijkosten en bij afname van zoveel spuiten dus korting 25,- piek aan enten. je mag zelf weten welke smid daar ook zelf afspraken mee maken(3 keer per jaar bekappen a 40 piek)

-hoe vrij ben je om in en uit te lopen?
al een keertje om 5 uur 's morgens het bos in geweest te paard om wild te kijken.....als je maar niet om 1.00 erg herrie gaat schoppen Lachen

-weidegang?
jep bijna 30 hectare

-losgooien?
wordt voor je gedaan!
-grote/kleine kast?
zelf voor zorgen ik heb dus een vrij grote kast maar je mag je spullen wel altijd in de zadelkamer leggen

-gezellige sfeer?
super al zijnb er altijd wat mensen waar je minder mee overweg kan maar daar ga je ook minder mee om
-kantine?
niets zelf meebrengen dus

-nette toiletten
bij hoge nood gewoon bij de boer naar binnen
maar bij haast ff in een stal

er wordt elke dag uitgemest ook erg belangrijk en paarden worden ook nagekeken op kreupel/wondjes etc en indien nodig gewoon afgespoten etc. omdat ik veel op stal help krijg ik m'n wormenspuiten gratis anders betaal je een 10tje je krijgt dan een briefje dat ie ontwormd is zorgen hun allemaal voor vanwege grootafname is dit ook goedkoop

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eepie, fokfanaat, ikkedus, Olga89, sberg, sterregoud, SusanH, Winged en 77 bezoekers

cron