Ouderwetse rolschaatsen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 48000
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Ouderwetse rolschaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 19:58

Ik denk erover om weer eens rolschaatsen aan te schaffen ! Lachen

Moet nodig iets aan m'n conditie doen vind ik zelf , en rolschaatsen deed ik vroeger vaak

Heb wel nog skeelers in de schuur liggen maar die zitten niet zo lekker , en ik heb ook erg de neiging om daarmee door m'n enkels te knikken.

Rolschaatsen is dan prettiger en comfortabeler voor je enkels ,
dus dat zou ik nog wel spontaan doen om een eind ermee te doen OK dan!

Nu zie je veelal die RSI-dingen , leren schoen.
Die schijnen het meest geliefd te zijn .... ik ben echter niet zo'n leren-schoen-mens en vraag me af of dat wel comfortabel zit Verward

Na wat verder zoeken kom ik ook sportschoen- skates tegen ,
die zien er wel gaaf en comfortabel uit !

Geen idee of ze die gewoon bij de sportzaak verkopen ,
en ze zullen wel behoorlijk aan de prijs zijn denk ik , hoop eigenlijk zoiets tweedehands , 2 of 3 x gebruikt , op de kop te kunnen tikken Lachen

Maar misschien rijden die leren dingen toch beter , als het puur om afstanden gaat Verward

Nog mensne met handige tips en weetjes wat betreft rolschaatsen ,
en zijn er nog bokkers die ze regelmatig onderknopen ?

Ik vraag me eigenlijk ook af of er rolschaatsen zijn waar je de wieltjes vanaf kan halen zodat je bvb. naar een naburig dorp skated om daar op je gemakje allopend te gaan winkelen , zonder dat je dan nog een paar normale schoenen mee hoeft te nemen Tong uitsteken


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:04

pmarena schreef:
,
Ik vraag me eigenlijk ook af of er rolschaatsen zijn waar je de wieltjes vanaf kan halen zodat je bvb. naar een naburig dorp skated om daar op je gemakje allopend te gaan winkelen , zonder dat je dan nog een paar normale schoenen mee hoeft te nemen Tong uitsteken

jep,die bestaan,dan moet je de wieltjes erafhalen en heb je een soort schoen die op een bergbottin lijkt

verder ga ik ook regelmatig een stukje skaten,en het is echt belangrijk dat ze goed passen.Je geeft beter wat meer uit aan serieuze rolschaatsen,dan dat je voeten permanent onder de blijnen staan

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

pmarena

Berichten: 48000
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 20:07

Bergbottin Verward Haha!

Ik wil ook een paar fijne kopen , weet nu alleen niet of ik voor die leren moet gaan , of toch voor die sportschoenen...

Qua normale schoenen loop ik altijd op sportschoenen , Nike-typ zeg maar.

Leren schoenen zijn zo stijfjes , daar hou ik niet van ....

Dus ik denk dat die sportschoen-typjes fijner voor mij zullen zijn ? Lachen

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:07

Ik heb ze ook (Die zwarte). Erg leuk alleen woon ik nu in Zuid-Limburg en daar is het nogal heuvelachtig, als je bergijpt wat ik bedoel... remmen wil nog weleens lastig zijn op die dingen Knipoog
Let er wel op dat die 'echte' heel anders aanvoelen dan die geel-met-knalroze dingen van de Bart Smit die ik vroeger had... Schijnheilig

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:18

Ik heb er ook al over nagedacht om weer rolschaatsen te kopen, ik vind ze erg leuk. Lachen

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:47

kreeg net weer rolschaatskriebels,en ben ff gaan skeeleren,was alleen heeeeeel snel weer terug,die rotdingen zijn veel te klein geworden Boos!
ga er een van de dagen nieuwe kopen,deze heb ik voor m'n 7e verjaardag gekregen,dus ze hebben hun beste tijd wel gehad Haha!

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

IcePrincess

Berichten: 7739
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:47

ik heb van die RSI dingen , de eerste paard keer zijn ze wat 'stijf' maar het wordt gewoon steeds soepeler, maar dat ik meestal met leren schoenen Lachen .
het randje aan de bovenkant kan pijn gaan doen, maar als je je sokken hoog optrekt voel je dat ook niet meer.
De neus beschadigde bij mij vrij snel (ben niet zo goed in skaten Nagelbijten / Gniffelen ) maar daar heb ik nu van die speciale flappen voor, die zet je vast onder de dop aan de voorkant en dan met je veters zodat hij om de neus zit.
Wieltjes kun je ook nog in allerlei verschillende kleuren kopen en belangrijker verschillende hardheden, ligt eraan waar je veel op skate welke je kiest.

Ik vind ze ideaal, zeker nu ze lekker ingeskate zijn Haha! . En in de zomer heb ik altijd een tasje bij me waar iig een paar teenslippers in zitten voor het geval ik een leuk dorpje tegenkom of geen zin meer heb om te skaten Tong uitsteken

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:01

Ik heb ook van die RSI roltschaatsen, om dezelfde reden als jij, ik had met skeeleren ook altijd last van mn enkels.
En ik heb nu dus die RSI roltschaatsen, je betaalt er wel wat voor, maar ze zitten perfect! (ik hoefde ze niet eens 'in-te schaatsen' (as in inlopen Tong uitsteken)) En ik ben ook wel iemand die snel klaagt als een schoen oid niet lekker zit dus dat zegt al wel wat Tong uitsteken

Maar ik zou ze inieder geval aanraden, ik vind het heerlijke dingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 08:27

Wooeeiii, ik ga vandaag maar even bij de perry-sport langs. Ik heb mijn enkel ook een keer gescheurd gehad, en daarom heb ik er altijd veel lacht van tijdens het schaatsen en skeeleren.
Zou dat minder zijn met rolschaatsen? Want daar sta je tenminste recht op. Lachen

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:15


pmarena

Berichten: 48000
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 11:29

Ja , die zag ik een paar dagen geleden idd , maar ik heb maat 38 - 39.

Op de Duitse Ebay staan een heleboel rolschaats-Nikes voor een 10 - 30 euro , ik voel toch veel voor de sportschoen en moet wat zuinig aan doen , dus hopen maar dat ik die kan kopen , nieuw nog wel Lachen

Ik heb overigens ook een keer mijn enkel gebroken & enkelbanden gescheurd Haha!

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:54

ik heb de rolschaatsen van de bristol.. zijn zwartleren met rood/paarse wieltjes... schelen een hoop in prijs en zijn goed

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:15

pmarena schreef:
Ik vraag me eigenlijk ook af of er rolschaatsen zijn waar je de wieltjes vanaf kan halen zodat je bvb. naar een naburig dorp skated om daar op je gemakje allopend te gaan winkelen , zonder dat je dan nog een paar normale schoenen mee hoeft te nemen Tong uitsteken

Je hebt ook van die skates waarbij je de wieltjes in je zool kan klappen en ja dan gewoon verder kan lopen. Maar volgens mij is dat helemaal niks en skeelert het niet eens lekker
Zelf heb ik een paar jaar terug skeelers gekocht van feline (een merk die speciale skeelers maakt voor vrouwen Haha!) Die zijn echt super, maar omdat jij echt rolschaatsen zoekt denk ik niet dat je hier wat aan hebt

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

pmarena

Berichten: 48000
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 13:32

Die ken ik ja , maar dat zijn schoenen met 2 zielige wieltjes eronder....voornamelijk bedoeld als schoenen.

Ik ga voor die Nikes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:06

Ik heb vandaag de rolschaatsen aan gehad, maar ik heb uiteindelijk toch besloten om skeelers te nemen. Haha!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:09

Kijk eens op RSI.nl kun je veel info en modellen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:10

*volcano* schreef:
Kijk eens op RSI.nl kun je veel info en modellen vinden.

Die dingen heb ik vandaag aangehad, ze zaten overigens heel goed. Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:15

Als jij last heb van je enkels, dan zou ik juist lekker die leren aanschaffen, veel meer steun! bovendien zijn de wielen vaak veel beter, en dat skate gewoon veel lekkerder

pmarena

Berichten: 48000
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 00:55



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, Arlette1991, BETUWE, Everest, katinker, KimD, Lau07, leanneXXnona, RoronaZorro, Selina, Travel_me en 121 bezoekers