3 a 4 paards trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PimBerendse
Berichten: 27
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: rockanje

3 a 4 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 11:33

Gaarne reakties op het volgende.
Ben bezig met de aanschaf van een 3 a 4 paards trailer.
Heeft iemand ervaring met de volgende merken:

Boeckman/cheval liberte/en Fautras of zo iets Verward


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:38

Ervaring niet, maar die Fautraus' met die opstap achter en deur voor vind ik wel een heel mooi systeem.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 11:44

Ik ken wel iemand die een IforWilliams 3 paards heeft.
Daar staan ze schuin. Is wel ok geloof ik, maar wel mega-groot Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:08

ik heb een 3 paard fautras.
bevalt me prima.

op het achterste plekje kan je niet een groot paard kwijt,
het instappen voor het laatste paard is ook wat lastig. maar dat went.
als ik er 3 meeneem staat de kleinste achter en die is 142cm..

voor zit een zadelruimte waar je 3 westernzadels kwijt kan.en dan is er ook nog ruimte voor hoofdstellen en andere rommel.

als je echt van plan bent om 3 paarden mee te nemen zou ik een
4 paards nemen.

de amerikaanse instap is lekker , het onderschuif klepje gebruik ik bijna nooit, alleen als ik er 3 mee heb.

chex van bokt Yvonne Reparon heeft een grotere , anders moet je die eens vragen.

doordat hij vrij laag ligt, en bol is aan de voorkant rijdt het erg lekker, alleen in het begin even wennen aan de breedte, (fietsers inhalen Haha! )

breedte 237 cm, gewicht leeg 900 kg, lengte 450 cm
laadvermogen 1600 kg, massa max beladen voertuig 2500 kg

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:39

Holland Trailer of Holland bouw die maakt dit soort trailer op maat.
En de kosten staan dan gelijk aan een door jou genoemd merk.


Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:44

een bekende van mij heeft een cheval (en andere bekende een Fautras,maarja pas 3 dagen Cool )
weet dat hij heel tevreden is over de cheval en dat de prijs behoorlijk laag is.

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:11

Ken iemand met een Fautras....vind dit een super trailer heb er zelf ook meerdere keren mee gereden. OK dan!

De lage instap, 2 deuren ipv een klep en de paarden staan er schuin/dwars in waardoor je een superwegligging hebt.
Heb het idee dat het voor de paarden ook fijner is om dwars te staan zeker met al die achterlijke rotondes hier in Nederland.

Ze zijn behoorlijk aan de prijs maar als ik het geld had wist ik het wel.

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 23:08

Een kennis va me heeft een cheval Liberte en die bevalt hem super. Ik heb zelf een henra tweepaards chevalier en zou ook graag de 4 paards willen vooral vanwege de extra zadelruimte voorin de multie laadklep. je kan hem als deur of als klep gebruiken en je vervoert je paarden schuin. ook ideaal. Maar ja ik blijf nog steeds hopen. Veel succes met je keuze. O, ja de cheval liberte is gewoon voor een lage prijs. Kan geen een ander trailermerk tegenop!

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 10:28

Wij zijn denk ik de mensen die romkabouter bedoelt met de ifor williams. Tot nu toe zijn wij alleen nog maar enthousiast over die trailer. Ze staan er vissengraad in en de paarden vinden dat plezierig. En een voordeel vinden wij dat je ze kunt draaien en dus niet achterwaarts de trailer af hoeft. Er zit geen zadelkamer in, maar voorin hebben wij een plek gemaakt voor de pads, hoofdstellen en andere troep. Voor de zadels hebben wij van een steekwagen een zadelkar gemaakt voor 3 zadels. Deze staat achterin, omdat daar nog een hoekje loze ruimte zit. Verder zijn de tussenschotten verstelbaar, hierdoor kun je per paard de juiste afmetingen afstellen. De eerste keer is dit een beetje lastig, maar daarna zul je ze bijna niet meer hoeven verstellen. En anders maar een paar gaatjes. Mocht je toch wat meer willen weten over deze trailer, ook al stond die niet op het lijstje dan kun je altijd pb-en.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers