kafu x goudsmit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

kafu x goudsmit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 22:48

volgens mij ging er net wat mis met het opzetten van mijn vraag zie hem nergens staan Verward nog maar een keer ik zou graag wat willen weten of zien over de voorouders van een paard waar ik mee rijd zijzelf is een kwpner. Lachen

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:54

Hier is informatie over Kafu xx. Voor een foto kan je me mailen (kwpn.hengstenfan@12move.nl).

Kafu xx BB 80.0054
Engels volbloed
Geboren: 17-02-1980
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.65,5 m

Vlakkebaan 9 starts
Winnaar: 3 keer
Geplaatst: 5 keer
Winsom 56.702 Eng.Ponden

Fokker: D. Carolan, Ierland

African Sky xx x (Pampered Dancer xx van Pampered King xx) x (Star Dancer xx van Arctic Star xx) x (Dancing Time xx van Colombo xx) x (Show Girl xx van Son in Law xx)

Time Form 120

Moederrapport
Geen informatie

Verkort onderzoek Ermelo 1990 (van 06-02 t/m 26-02 en van 17-09 t/m 27-09)
Gehoorzaam, vriendelijk, eerlijk, attent met goed humeur. Bij begin onderzoek al een succesvolle carrière achter zicht. Zeer rustig stalgedrag. Tijdens het onderzoek kon er nauwelijks met hem gewerkt worden omdat hij reeds na enkele dagen kreupel werd. Behandeling had niet hen gewenste resultaat, daarom op 21-02 voor onderzoek naar Utrecht. Kreupelheid bleek veroorzaakt door een nog actieve pijnlijke schiefel op het binnengriffelbeen rechtsvoor. Daarvoor is hij behandeld maar op 26-02 is hij nog steeds kreupel. In overleg met het KWPN is het onderzoek voorlopig beëindigd, waarbij is besloten dat hij op een later tijdstip op zijn basisgangen en springmanieren onderzocht zal worden.
Op 17-09 weer in Ermelo aangekomen. De kreupelheid is dan verdwenen. Tijdens de lichte werkzaamheden gedraagt hij zich uitstekend. Stap ruim en krachtig. Hij draaft goed. De draf heeft voldoende ruimte en souplesse en de hengst maakt in draf een goed gebruik van zijn achterhand. Galop goed gedragen met veel souplesse. Bij het springen is hij handig op de sprong en toont veel bereidheid om te springen. Laat zich fijn rijden en geeft zijn ruiter een goed gevoel.

Afstammelingen 1991 (veulens)
Deze uit Ierland geïmporteerde Volbloedhengst toonde een collectie goed ontwikkelde veulens met beste rompdiepte. De veulens zijn rijtypische gebouwd, maar vertonen in velerlei opzicht niet de typische kenmerken van halfbloedveulens. Het hoofd is dikwijls wat lang en zou ook wat meer uitdrukking mogen vertonen. Bij de uitgezochte veulens gelden die opmerkingen overigens veel minder. De hals heeft voldoende lengte, maar is wat breed aangezet, vertoont onderhals en komt nogal eens diep uit de borst. Bij de uitgezochte veulens was de halsaanzet overigens beduidend beter. De schoft is goed ontwikkeld en heeft over het algemeen voldoende lengte; in enkele gevallen is vastgesteld dat de schoft iets langer door had mogen lopen. De schouder heeft een goede lengte en ligging. De rug is goed gespierd, soms iets diep; de lendenpartij is doorgaans goed aangesloten. De croupe is goed van vorm en voldoende lang, maar soms zou de broekspier wat langer door moeten lopen. Het voorbeen is goed gesteld, evenal veelal wat arm, terwijl in de geprikte collectie meermalen een insnoering onder de voorknie is waargenomen. Het achterbeen is zondermeer best gesteld met goed ontwikkelde spronggewrichten. De stap is -hoewel iets haastig- gemakkelijk. De draf is los en gemakkelijk, waarbij de veulens veelal op de voorhand gaan en zou ook gedragener mogen zijn; de veulens springen gemakkelijk aan in galop. De veulens maken een rustige en evenwichtige indruk.
De vergezellende merries waren dikwijls van beste kwaliteit.
Twee aan huis beoordeelde veulens bleken iets gezonken te zijn in de bovenlijn; één veulen kon een wat zwaarder fundament hebben.

Kort samengevat: goed ontwikkelde veulens met veel rompdiepte, die rijtypisch zijn gebouwd en niet de kenmerken vertonen van halfbloedveulens. De draf is los en gemakkelijk, maar kon meer gedragen zijn en zou meer oprichting mogen vertonen.
Getoond: 22 veulens uit 110 dekkingen.

Afkeuring 1995 (januari)
Kafu xx blijkt exterieurmatig op een hele reeks van onderdelen matig tot slecht te scoren. Dat komt onder meer tot uitdrukking in de volgende cijfers: er zijn in totaal 360 dekkingen geregistreerd. Daarbij zijn 20 ingeschreven merries voortgekomen, waarbij slechts twee het sterpredikaat behaalden. De nakomelingen laten veelal een aangestoken hals zien, een korte en strakke rug- en lendenpartij, een sterk gehoekt achterbeen, een weke kootstand, smalle voet, lage verzenen, fijn beenwerk en een korte draf.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:56

een F1 product....
heb je een foto?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:57

Goudsmid 1374 Sgldt
Rijpaardtype
Geboren: 01-04-1965
Kleur: Vos
Stokmaat: 1.67 m

Verrichting 1969
Conditie (x3) 9
Dressuur (x3) 8.1
Springen vrij (x3) 8
Springen ohz (x1) 8.5
Trekproef (x3) 8.87
Terreinproef (x3) 7
Algemene indruk (x4) 7.5

Totaal 161.41 punten
Klasse A
Plaatsing: 4e van 8

Fokker: H.G. Schrijver, Terwolde

Normann keur x Wananta kroon pref v. L’Invasion pref x Sananta kroon pref kern v. Luitenant keur x Nanta kroon v. Vomburg keur x Hadanta v. Kolkenstein

Verrichting Voorst 1969
Zeer goede verrichting, iets weinig schot naar voren en iets te veel beweging in het terrein.

Afstammelingen 1971 (volledige collectie)
Enters vielen op door eenvoud en mindere klasse. Meerdere kinderen vertoonden wat langere schenkel en iets opgerichte hals, door insiders beschouwd als aanbeveling voor springpaarden. Op kleine onderdelen nog wat bemerkingen. Kaken soms wat grof, hals wat breed en nek iets kort. Beenwerk kon wat edeler. Vallen mee wanneer ze gaan bewegen. Goede breedte, diepte en gewicht. Passend in een gebied waar veel met Volbloed wordt gewerkt.

Competitie
1981/1982 Springen Cat. C – onvolledig

1990 (november) overleden

Keurverklaring 1991 (postuum)
De hengst Goudsmid is postuum het keurschap verleend. Dit predicaat is alsnog verstrekt, aangezien vastgesteld kan worden dat deze hengst een belangrijke bedrage heeft geleverd in het bestand basispaarden. Zowel in vrouwelijke als in mannelijke lijn (de goedgekeurde hengst Zep) kan hij gezien worden als een hengst die een duidelijke stempel heeft gezet op de basisfokkerij.

Dekstations
1968-1972 B. Rouwenhorst, Voorst
1973-1975 H. van Tuyl, Gameren
1976-1978 Comb. Pelkmans/Wouters/vd Maat, Gilse/Houten
1979 T. Veenstra, Donkerbroek
1980-1981 H. Alves, Katlijk
1982-1985 A. Zomers, Erp
1986-1990 Gebr. Bles, Babberich

Fokregistratie
Totaal 718 veulens uit 1222 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 12:22

bedankt voor de uitgebreide informatie, en timilon een f1 product?????? Blond wat is dar ik heb na het weekend waarschijnlijk fotos moet ik dan nog ff maken met de digitale camera en dan kijken of ik ze erop kan ktijgen Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:43

F1 produkt is kruising tussen een volbloed (kafu in dit geval) en een basispaard (goudsmid in dit geval). Deze kruisingen zijn vaak fijne sportpaarden. Naturel is ook zo'n voorbeeld, Lucky boy xx x Sportman (v. Sineada). heb je een foto van je paard? Ik ben er wel nieuwsgierig naar.

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 13:38

hoi desiree, inderdaad nou je het zegt zei de eigenaar van mijn lease paard ook gisteren iets in die richting over haar voor ouders en wat betreft de foto die komt als ik het voor elkaar krijg dit weekend nog zie bovenstaande reactie van mezelf Haha! het is een erg mooi paardje wat ook goed schijnt te kunnen springen heb ik zelf nog nooit gedaan dus kan hier weinig van zeggen. Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:50

Kawa is een kafu X rigoletto
Kijk voor foto's in zijn profiel.

Kafu is de winnaar van drie races als tweejarige over 1000 m, o.a.: Flying Childers Stakes, Doncaster (Gr2) en Molecomb Stakes, Goodwood (Gr3). Hij finishte tweede in Coventry Stakes, Royal Ascot (Gr2) en in de Mill Reef Stakes op Newbury (Gr2). Hij werd vierde in de Gr 1 William Hill Middle Park Stakes op Newmarket.

Kafu's vader is de Sing Sing zoon African Sky (groep 1-winnaar). Deze is vader van kampioenen als Kilijaro, African Song, Sky Liner, African Jou, Fly Baby

Kafu's moeder is Pampered Dancer, zij bracht zes winnaars waaronder Moomba Masquerade (won de Land of Burns Stakes (L.R.), was tweede in de Prince of Wales (Gr 2) en derde in de Gr 1 William Hill Futurity. Moomba Masquerade is daarna dekhengst in Zuid Afrika geworden

Grootmoeder Star Dancer is volle zuster van Arctic Time. Diens vader Arctic Star won de Ierse Derby. Overgrootmoeder Dancing Time won 1000 Guineas (Gr 1), werd derde in de Oaks (Gr 1) en de St. Leger (Gr 1).

Kafu bracht al 66 winnaars waaronder: Parco, Never Wrong, Super Single Lady, Pentagon Rose, Lord Kafu etc.

Kafu's nakomelingen werden duur verkocht op veilingen, hoogste prijs in 1989: 55 000 Gns.

Kafu beschikt over een fijn karakter en goede bewegingen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:59

kijk verder ook eens op http://www.allbreedpedigree.com/
type daar kafu in en kies dan de kafu geboren in 1980.

Als je klikt op de namen met een * daar staat een foto bij (boven aan bij de naam als je daar een poosje met je muis op dit tekentje gat staan Afbeelding )

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 16:44

hoe zet je een foto hier neer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:24


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:28

Kafu xx brengt ook veel paarden met artrose.

Een paar jaar geleden heb ik een 3 jarige kafu merrie gehad.
Na een tijdje was de merrie niet goed en zijn we er mee naar van Schie geweest. De merrie bleek dus artrose te hebben en dat schijnt een veel voorkomende kwaal te zijn bij nakomelingen van kafu, dat werd me verteld door een kenner die daar op dat moment was. Alle nakomelingen die hij kende van kafu die hadden het wel. Die man wist dat het een kafu merrie was zonder op het papier te kijken.

Later is ze nog een keer bij Bosch en Duin geweest en daar was voor me ook een paard van kafu en 3x raden wat die had.

Of dit nou allemaal toeval is weet ik niet.
Niet ieder paard van kafu hoeft het te hebben hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:26

klopt, want kawa is vorig jaar op de foto geweest als 11 jarige .
Geen artrose te bekennen (gelukkig)
Hij is ook als 3 jarige op de foto geweest en die foto's langs elkaar gaf geen verschil.

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 17:29

he he hier ben ik dan weer eens ik heb me bij gofoto laten registreren maar ik kan alleen vinden hoe je digitale foto s kan laten afdrukken op fotiopapier Bloos wil iemand zeggen hoe ik dan verder kan komen?

japke
Berichten: 265
Geregistreerd: 28-01-04

Re: kafu x goudsmit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 19:20