ik weet het zeker... het ligt aan mij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

ik weet het zeker... het ligt aan mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 11:40

gisteren zou ik weer mijn wekelijkse priveles krijgen.
ik werd opgehaald door de eigenaren van kel. onderweg vertelden ze me dat de jongen van het huis waar kel stond, die middag had gesprongen met hem. ik dacht oh! nou en hij was dus heel hoog geweest en heeft nog nooit zo gesprongen. maar het bleek dus dat die jongen hem ongeloofelijk heeft geslaan met de zweep, zodat hij er eens "normaal"over ging. en ik had al zoiets van jesus waarom?
nou daar aangekomen stond kel nog net niet te slapen van moeheid.
ik zo vragen heeft dat nog wel zin? zo'n intensieve priveles erachteraan?
eigenaar zo van: daar moet hij maar tegen kunnen!! toen had ik zoiets van kweet nie hoor.
aangekomen bij de manege ik kel neergezet en spullen opgehaald. stond hij alweer bijna te slapen!

ik weer vragen of dat wel zin heeft omdat ie bijna slaapt.
zegt de eigenaar: ja dat komt omdat ie nu niets doet!

ik weer zeggen van ok
later met het opzadelen ik tog maar weer gezegt dat ik denk dat deze les weinig nut heeft, omdat ie al zo moe is. Verdrietig
pakt de eigenaar kelvin, zegt tegen mij dat ik niet meer hoef komen te rijden en dat ik mijn wedstrijden wel kan vergeten. ik moest maar op bed gaan want daar was ik wel aan toe!

ik kreeg mijn cap in mijn handen gedrukt en kon naar huis lopen!

eenmaal thuis was ik echt helemaal overstuur en heb de hele avond gehuild. mijn moeder was echt heel pissig.
we moesten ook afbellen als we niet kwamen dus mijn moeder naar de manege bellen. was het niet nodig want het bleek dat de vriendin van die jongen daar was met de eigenaar en dat zij wel zou gaan lessen op kel...
ik was echt zo kwaad en verdrietig! Stoom uit je oren

later ben ik toch nog een beetje tot rust gekomen. ik kan het echt niet begrijpen waarom ze dit doen!

bij de vorige mensen ging het al mis en was het mijn schuld en nu weer...
het ligt gewoon aan mij!

ik ga m'n spullen ophalen en mijn allerbeste maatje een gigantische knuffel geven want het kan waarchijnlijk nooit weer!

wat een *piep* wereld!!!!

xxx stephje

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:46

ik denk dat jij het goed voor hebt gehad met dat paard en dat je jezelf niks hoeft te verwijten.
Als jouw gevoel zegt dat je niet kunt rijden omdat je paard al te moe is, dan moet je dat ookniet doen.
En dan rij je toch ook niet lekker.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:47

Die dingen gebeuren Scheve mond
Maar als je tegen je zin en je geloof op dat arme paard was gaan rijden had je je nog k*tter gevoeld
Dat soort mensen rijden hun paard binnen no time kapot Boos!
Veel succes verder met het zoeken naar een paardje waarvan de eigenaren wel verstand hebben OK dan!

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:48

Wat raar zeg. Vind de eigenaar t gewoon normaal dan?
Je hebt in ieder geval goed gehandeld hoor.

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:50

Nou dit ligt echt niet aan jou hoor! Je hebt gewoon de verkeerde mensen getroffen...helaas Ach gut

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:16

Jeetje wat een gekke mensen heb je er altijd tussen zitten. Jij denk aan dat paardje hun blijkbaar niet. Het ligt echt niet aan jou hoor! Dat moet je goed weten, want als ik het verhaal zo lees is het juist hun dommiteit.

gr

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:29

inderdaad, het ligt (zo als het hier geschreven staat) absoluut niet aan jou. Dat hoef je je echt niet aan te trekken. Jammer dat je je verzorgpony kwijt bent, maar met zo'n mensen kan je gewoon niks. Je hebt juist goed gehandeld!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:37

Bekijk het van de zonnige kant: Tegen de tijd dat dit dier compleet verpest is kan jij jezelf gelukkig prijzen dat jij er niet aan meegedaan hebt.

Ik vind dat je het goed gedaan hebt, je bent voor het dier opgekomen, en met de tijd krijgen die mensen het zelf wel op hun brood en kan jij in je vuistja lachen....al is het nog zo rot voor het paard.

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:14

ik vind het heel goed dat je voor kelvin opgekomen bent en dat je niet meegedaan heb met de eigenaar. Wie weet gaan ze er nog een keer over nadenken. Dan is het helaas voor jou te laat...
sterkte er nog mee! Vriendjes zijn? Ach gut

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:22

Wat vervelend voor jou en het paardje. Het ligt zeker niet aan jou hoor. Ach gut

edit typefout
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 01-04-04 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:26

Ontzettend l.ullig voor je, maar ik ben het met eerdere posters eens dat je er goed aan gedaan hebt niet in dat soort praktijken mee te gaan. Eigenlijk heb je vrij stevig in je schoenen gestaan en dat is alleen maar goed. Als de eigenaar niet bijdraait, gewoon al je energie in het zoeken van een ander paardje steken! Vroeg of laat tref je echt wel mensen die wel redelijk tegenover jou en hun paard zijn!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:02

Als dat paard echt zo dood op was, heb je er zeker goed aan gedaan. Maar ik kan vanaf hier niet bepalen of dat echt zo is of dat jij een inschattingsfout hebt gemaakt.
Niks ten nadele van jou hoor, zelfs als dat paard niet zo moe was en jij toch niet wou rijden, had die man normaal kunnen reageren!

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:11

je hebt zeker je best gedaan en je hebt om de pony gedacht!!!! wat een dierenbeulen zeg! jammer dat het zo is gelopen, maar ik wil wel 1 ding zeggen, jij bent tenminste een paardengek die om paarden geeft en ze met respect behandeld. maar je hebt idd net de verkeerde mensen getroffen! das niet zo leuk.

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:12

ik zie nu ook dat je in stadskanaal woont! dat is ook niet echt ver van midwolda af.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:15

Als mijn eigen paard een dag tevoren intensief (voor haar doen) heeft gewerkt staat ze ook te pitten. Stap ik er dan op is ze ineens klaarwakker en heeft er zin in. Dat ze onder je handen staan te pitten is in mijn ogen een teken van tevredenheid, dat heb ik liever dan dat ze staan te draaien en lopen te klieren.

Ik vind het knap van je dat van de grond af kon bepalen dat de les geen zin had. Ik als eigenaar had in dit geval precies hetzelfde gedaan, en me niet door een bijrijder/verzorgster de les laten lezen.

Een paard in het zweet werken, een paard hard laten werken is NIET zielig. Knoop dat maar even in je oren.
Voor de rest veel succes met het vinden van een nieuw lespaard.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:04

Cassidy schreef:
Als mijn eigen paard een dag tevoren intensief (voor haar doen) heeft gewerkt staat ze ook te pitten. Stap ik er dan op is ze ineens klaarwakker en heeft er zin in. Dat ze onder je handen staan te pitten is in mijn ogen een teken van tevredenheid, dat heb ik liever dan dat ze staan te draaien en lopen te klieren.

Ik vind het knap van je dat van de grond af kon bepalen dat de les geen zin had. Ik als eigenaar had in dit geval precies hetzelfde gedaan, en me niet door een bijrijder/verzorgster de les laten lezen.

Een paard in het zweet werken, een paard hard laten werken is NIET zielig. Knoop dat maar even in je oren.
Voor de rest veel succes met het vinden van een nieuw lespaard.


Een paard op 1 dag 2x in het zweet werken is dan ook niet zielig? Snap je standpunt, maar als die pony diezelfde middag onwijs hoog gesprongen heeft en zij moet savonds een intensieve priveles rijden, dan kan je denk ik wel van de grond af bepalen of dat paard moe is ja of nee.

Vind het eerlijk gezegt nogal belachelijk dat je er gelijk uitgeschopt ben omdat je, in belang van het paard, een les niet wilt rijden. En dan gelijk ook zo beginnen, je naar huis laten lopen, dat je maar naar bed moest gaan.... Snap dat die eigenaren het niet echt leuk vonden maar om nou gelijk zo te gaan reageren vind ik eerlijk gezegd ook belachelijk!

Vind dat jij het juiste hebt gedaan, dus je hoeft jezelf niet de schuld te geven hoor!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:55

Ook twee keer in het zweet werken op een dag is niet zielig. Voor het paard juist lekker dat hij er dezelfde dag nog een keer uitkomt, i.p.v. in een box te moeten staan tot hij de volgende dag er weer uitmag, want dat is pas slecht voor de spieren. Het is niet zo dat het paard geen rust heeft gehad tussen de lessen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:52

ik ben het wel met Cassidy eens

op trainingskamp in ermelo vorig jaar(en in juli dit jaar weer) hadden we 2x per dag les, en geen flauwe lesjes

een uur echt flink dressuren(M/Z niveau) en dan smiddags een uur springen of een uur crossles, reken maar dat ze na beide lessen allemaal zeiknat waren(t was nog best warm ook) en er vrij moe uitzagen, maar tussen de 2 lessen in zat een aantal uur, en als je er eenmaal opzat en wat had losgereden waren ze allemaal weer wakker! inclusief mijn luie en stakende paard Knipoog

dus ik kan me aan de ene kant wel voorstellen dat die eigenaar zoiets had van ja niet miepen, gewoon rijden

maar dat maakt zijn reatcie dat je maar naar huis moest gaan en helemaal niet meer hoeft te komen, niet goed!
hij had ook normaal tegen jou kunnen zeggen dat je gewoon moest gaan rijden omdat die pony echt wel wat kan hebben

t is rot voor je dat het zo is gelopen, en ik zou het er nog even met de eigenaar over hebben, als jullie alle2 weer een beetje zijn afgekoeld en bijgedraaid, want t is wel sneu om op zo'n manier weg te moeten gaan.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:13

Ik kan me eigelijk ook wel voorstellen dat de eigenaar na 3 keer gezegt te hebben dat je wel kunt gaan rijden er een beetje moe van wordt.
Maar het is niet leuk van hem om je naar huis te laten lopen en dat je niet meer mag komen.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:28

Ik vind het toch knap dat een aantal mensen hier de conditie van de pony beter in kan schatten dan het meisje zelf. Weten jullie veel, voor hetzelfde geld was het idd niet zinvol/verantwoord om in de les mee te doen. Dat is echt niet ondenkbaar, er gebeuren veel gekkere dingen in de paardenwereld en dat weten jullie ook. Paarden moeten lopen en hard werken is niks mis mee, maar ik blijf erbij dat je beter een keer te voorzichtig kunt zijn ipv andersom want dan maak je brokken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:57

tsja we weten idd niet of wij en de eigenaar het goed inschatten

maar je kan ook niet weten of 't meisje het goed inschatte
IMO kan een pony best 2x per dag lessen
ze heeft, zo komt het verhaal iig over, regelmatig les, pony krijgt dus geregeld beweging, dan zou het geen enkel probleem zijn om 2x op 1 dag te lessen
de eigenaar zal het wrsch zelf ook wel weten
maargoed, dat praat zijn lompe gedrag nog niet goed!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:41

Als ik hoor dat men zich afvraagt of een paard een paar tikken met de zweep heeft verdiend (zonder dat de persoon in kwestie daar bij is geweest en heeft gezien waarom) trek ik de beoordeling van dezelfde persoon betreffende de conditie en de houding van het paard ten zeerste in twijfel.

Met andere woorden: Pennymeisjesreactie.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:50

nou jongens, om een bericht nu gelijk al penny te noemen
het diertje heeft die dag voor het eerst gesprongen en hoog,
en dus tikken heeft gehad om over de hindernis te gaan(eerste keer springen hoef je geen perfectie te verwachten)
idd, je kunt beter een keer te weinig vragen dan te veel
en om nu iemand bezorgdheid om een dier kwalijk te nemen, erg vreemd

snap best dat de eigenaars na drie keer dezelfde vraag zoiets hebben van , komop niet zeuren maar rijden
maar om nu gelijk zo te reageren
beetje overdreven ofwel lomp

er word ook gereageerd met je afvragen of die tikken verdiend zijn zonder dat je erbij was, "
waarom iemand dan wel veroordelen tot pennymeisje als je er niet bij was op het moment dat zij de pony beoordeelde en zich afvroeg of het dier niet al genoeg gedaan had

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:58

Waar lees jij uit dat het paard/de pony nog nooit gesprongen had?
Er staat bij, hij was nog nooit zo hoog geweest, hij had nog nooit ZO gesprongen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 00:01

en wat dacht je van al die arme sgw paardjes. 's Ochtens eerst een dressuurproef, incl losrijden, 's middags (of zelfs maar een paar uur later) springen en ruim twee km galopperen met allemaal hindernissen (=cross).

ik kan je vertellen dat Pablo zondag avond nog stond te stuiteren in de bak, en die had heel bovenstaand programma afgewerkt.