Pericles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Pericles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 23:36

Wie kan me meer vertellen over de hengst Pericles?

Groetjes!

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not


joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 23:58


joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 00:00

Afbeelding

Afbeelding

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:58

En de zoekfunctie Knipoog

- Offline -

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:02

Wij hebben een Negro x Akteur x Pericles gehad. Super paard met super gangen en een uitzonderlijk makkelijk karakter. Helaas op de foto niet helemaal in orde. Z'n moeder en zus (van Flemmingh) ken ik ook, beide superbewegers.

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:17

Rhea schreef:
Wij hebben een Negro x Akteur x Pericles gehad. Super paard met super gangen en een uitzonderlijk makkelijk karakter. Helaas op de foto niet helemaal in orde. Z'n moeder en zus (van Flemmingh) ken ik ook, beide superbewegers.

Wat zegt dat over de waarde van foto's?!
Zie ook Kreupele Kansen http://home.iae.nl/users/lijssel/nederl ... ansen.html

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 15:03

Wat ontzettend leuk die foto's die erbij zijn geplaatst!

Heb ik een beetje het idee hoe de vader van Cheerio eruit ziet. Die hals is in ieder geval in de familie gebleven hihi Haha!

Farringhton x pericles is de afstammeling van Cheerio, wat voor sportkant gaat dat uit? Pericles was springen toch? Als ik me niet vergis Verward

Groeten
Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:24

Pericles xx BB 2590 (1541 NWP)
Engels volbloed
Geboren: 1962
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.67 m

Vlakkebaan: 14 starts
Winnaar: 2 keer
Geplaatst: 3 keer
Winsom: 825 Engelse Ponden

Fokker: The West Grinstead Stud, Groot-Brittanië

Relic xx x Queen of Peru xx van Big Game xx x Chincona xx van Buchan xx x Chincilla xx van Roi Hérode xx x Cyrilla xx van Cyllene xx

Fokfam. 6

Afstammelingen 1974 (volledige collectie)
Veulens: grote, uniforme, rijtypische collectie. Goed naar voren gebouwd, achterhand sterk gespierd. Deskundig geselecteerd en voorgebracht. Maat en gewicht goed, beenwerk voldoende zwaar, een enkele maal schouder wat recht en kon rug wat sterker. Enige bemerkingen op achterbeen. Pericles xx x Amor blijkt goed te voldoen. Van enkele enters en twenters kon hals wat meer gespierd zijn. Stap en draf zijn goed. Enkele oudere nakomelingen toonden afmetingen, die we in halfbloedfokkerij gaarne zien.

1976 Keur

1977 Preferent

1986 tijdens dekseizoen afgemaakt wegens beenbreuk

Dekstations
1969-1970 H. Waning, Zuidwolde
1971-1984 J.G. Venderbosch, Varsseveld
1985 A. van Erp, Oss
1986 M. Drent, Hoogeveen

Fokregistratie
Totaal .... veulens uit 2579 dekkingen

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:23

Citaat:
Wat zegt dat over de waarde van foto's?!


Dat is een ander topic, maar goed, dat zegt: een verhoogd risico......... en verder is het aan de eigenaar of toekomstig eigenaar wat die daarmee doet. Aanvaren en werk, tijd, geld en energie erin stoppen met alle gevolgen vandien òf verkopen voor een klein prijsje, aan iemand dat dat wel aandurft.

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 19:40

Bedankt MisHIS! Leuk al die informatie. Nu wil ik ook graag een veulentje gaan fokken, zie ik net in de papieren dat ze pericles x amor is. Welk bloed voor een meer dressuurpaardje?

Groetjes
Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 19:42

Daarvoor is het misschien handiger om meer info te geven over de merrie. Is ze makkelijk te rijden, of kan ze soms (zeer) dwars zijn? ect.

- Offline -

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 19:54

De merrie: Is een wat moeilijk paard te rijden, ziet spoken onder het rijden, schrikt dus gauw. Verder is ze in de omgang ontzettend lief, luistert goed. Ze heeft heeft een hele ranke bouw en een hele lange rug en hals. Eh.. en verder? Verward (ben nog niet zo thuis met het zoeken van een geschikte hengst... )

Doegie groetjes
Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:01

siko schreef:
De merrie: Is een wat moeilijk paard te rijden, ziet spoken onder het rijden, schrikt dus gauw.

Dit verbaast me eerlijk gezegd niet veel. Wat zoek je in het veulen behalve dat het een dressuurpaard moet worden. Is het veulen voor jezelf of voor de verkoop. Wat zoek je in 't veulen? Liever, pittiger, groter, kleiner ....
Is het nog voor dit jaar, de dekking?

- Offline -

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:43

siko schreef:
Bedankt MisHIS! Leuk al die informatie. Nu wil ik ook graag een veulentje gaan fokken, zie ik net in de papieren dat ze pericles x amor is. Welk bloed voor een meer dressuurpaardje?

Groetjes
Kim


Het is dus Farrington x Pericles xx x Amor begrijp ik?

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 15:10

MissHIS: De aftammelingen zijn Pericles x Amor (als ik het nu wel goed heb! staat tenminste zo op het papier). In mijn profiel heb je 1 fotootje van haar hoe ze eruit ziet. Ik wil haar dit jaar gaan dekken, maar als het nu niks wordt heb ik verder geen haast. Ik wil het veulen in eerste instantie zelf houden, maar mocht het een hele goeie zijn of juist eentje waar het niet mee klikt, dan misschien voor de verkoop Verward

Ik zoek in het veulen vooral een zeer aangenaam karakter, zeer braaf en lief. Verder geen ontzettende heethoofd of eentje met verschrikkelijke kuren. Stokmaat ongeveer 168 - 1.70 en een mooie verhouding. Ook wil ik een beetje van de voskleur af, ze is nu namelijk stekelharig.

Groetjes
Kim

PS: bedankt voor je leuke antwoorden!! :j

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Little_Lady
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:10

hallo,

ik heb ook een paard die komt van pericles x black beauty engels volbloed x kwpn Ze is geboren in 1985 en is 1 van de laatste veulens van hem. Heeft Iemand nog foto's van pericles?

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Re: Pericles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:32


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Pericles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:57

Slotje. Topic dateert van 2004 en is dus 5 jaar oud.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 bezoekers