cavia krijgt vanavond een spuitje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

cavia krijgt vanavond een spuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 17:13

hoe zielig het ook is, we hebben besloten om streepje (cavia) een spuitje te geven. Verdrietig ze ademt heel moeilijk, wil niet meer eten, zit maar stil in een hoekje en d,r haren zijn dof en gaan een beetje omhoog staan Scheve mond
Begin maart is d,r zusje onverwachts dood gegaan, en sindsdien gaat het eigelijk alleen maar berg afwaards. Heb het net de kinderen vertelt, dus ja, je begrijpt die zijn erg verdrietig Maar ja ze is ook al de 5 gepaseert dus dat is wel weer erg oud Vind het wel triest om gewoon zomaar over een dier zijn leven te beslissen, maar het is niet anders om 20.30 uur moeten we er zijn, ga zo eten koken, maar heb totaal geen honger Ik heb een rot gevoel Verdrietig Na ja jullie horen het wel

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper



Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:14

heel veel sterkte ermee en dit is denk ik wel de beste beslissing voor het beesthje

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:16

Aah wat ontzettend rot!
Maar wel de juiste beslissing denk ik!
Veel sterkte ermee!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:16

Ja, dat is inderdaad beter... als cavia's eenmaal ziek zijn is de kans maar klein dat ze nog beter worden. En hun beestje zien aftakelen is nog minder leuk voor je kinderen, en voor jezelf natuurlijk. En 5 jaar is idd heel oud voor een cavia, dus daar kun je trots op zijn!
Sterkte.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:19

ahww sterkte! moet je je maar bedenken dat je cavia een goed leven heeft gehad... en dat dit gewoon het beste was voor je cavia...

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 17:21

bedankt voor lieve reacties, zal ze de kinderen laten lezen.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:29

Heel veel sterkte Ach gut

Ik weet helaas hoe het is om afscheid te moeten nemen van zo'n beestje. Het zal vooral voor je dochter wel moeilijk zijn, die weet natuurlijk niet beter dan dat het beestje er is.
Ik weet nog wel dat mijn zusje (toen 9) het er heel moeilijk mee had toen we onze (8-jarige) cavia in moesten laten slapen. Het beestje was er dus ook altijd geweest in haar ogen.

Maar ook voor jou zal het niet makkelijk zijn

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:05

heel veel sterkte Ach gut
ook voor de kinderen
natuurlijk is dat niet leuk om over het leven van je diertje te beslissen, maar ik denk dat je cavia het zelf ook niet meer leuk vind en het niet meer ziet zitten, dat ze daarom maar in een hoekje zit en bijna niet eet.
daarom is het beter denk ik om haar een spuitje te geven. zo is ze niet meer levensloos en is ze weer terug bij haar zusje Lovers
ik heb zelf ook cavia's, eentje die binnen kort 4 word en eentje die 5.5 jaar is, ook al best oud.
maar streepje heeft toch een behoorlijk lang, fijn en gelukkig leven geleid.

sterkte Ach gut

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:14

Ook namen mij heel veel sterkte.Afbeelding

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 20:52

Nou het is heel triest gegaan, ze zat bij dennis(me zoon) op schoot in de auto, Verdrietig het ging echt heel slecht, dus rede we als een gek naar de da, onderweg riep dennis , mam ze moets kotsen, maar het was haar laatste adem teug, Scheve mond bij de dierenarts aangekomen zijn we samen in een kamertje gaan zitten, en zeiden eigelijk niks, was zo raar. de assistente luisterde nog even maar , ze was echt dood, spontaan uitzichzelf. onderweg, ze wist het gewoon, Huilen het is heel triest maar beter zo, welke cavia word er 5 jaar oud. Het is goed zo Ach gut

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:57

Agossie...... ik moet gelijk weer aan een paar maandjes geleden denken toen ik mijn lieve Willempie in heb laten slapen Verdrietig Verdrietig
Heel veel sterkte toegewenst met dit verlies Ach gut

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:59

wat zielig zeg..ook voor je kinderen...
heel veel sterkte ze is wel oud geworden voor een cavia zeg.
maar het is wel beter zo.
veel sterkte

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:02

ach wat naar Ach gut
maar het is wel beter zo
haha, net alsof ze uit zich zelf al wist dat ze toch dood zou gaan, wel erg Scheve mond

maar ze heeft gelukkig een lang leven gehad
mijn cavia is ook al 5, maar ze kunnen 8 jaar worden Lachen

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:09

he wat naar.
Veel sterkte.
Het is idd net of ze het al wist.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 23:10

Wat erg.. t is wel een mooie leeftijd maar t doet natuurlijk toch veel verdriet.
Sterkte voor jullie!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 09:07

bedankt allemaal voor jullie lieve reacties, eigelijk dacht ik dat cavia maar een jaartje of 5 werden, Verward maar ik lees hier dat ze wel 8 kunnen worden, dat wist ik niet . het was vanmorgen wel vreemd, ik pakte zoals gewoonlijk twee wortels en twee keer voer, Scheve mond maar ja het hoefde maar 1 keer. We hebben nog 1 cavia Joepie genaamd, die is nog maar net 2, hopelijk gaat hij nog lang mee. Haha!

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:39

Ach, het is niet makkelijk, maar misschien wel fijner voor haar dat ze overleden is voordat jullie bij de DA waren.

Mijn ene knaaf is idd 8 geworden, maar die hebben we z'n laatste twee jaar wel 2x per dag bij moeten voeren (met een spuitje babyvoeding) dus echt gezond was ie niet meer
De andere knaaf is helaas op 3-jarige leeftijd overleden aan een hersenbloeding. We zijn toen ook met 'm naar de DA geweest, omdat ie zich zo raar gedroeg. Ze zou naar utrecht bellen en dan laten weten wat we gingen doen. Ze belde dat we medicijnen konden komen halen, m'n moeder loopt naar de deur en toen ze langs de kooi liep overleed de cavia Scheve mond Da's ook zoiets triests, maar misschien wel beter zo.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:49

Sterkte hoor. Ach gut

. . .
. . .
. . .

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:28

Ach wat sneu hoor!!
Het zal wel een gemis zijn voor jouw en de kids! Het is wel een fijne gedachte (vind ik) dat hij op schoot is overleden. Lijkt me iig beter dan bij de DA een spuitje...

Sterkte iig

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 10:44

Gecondoleerd. Wat vervelend zeg hoop dat de jongere cavia nu niet verdrietig is.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 12:03

gouda schreef:
Gecondoleerd. Wat vervelend zeg hoop dat de jongere cavia nu niet verdrietig is.


Nou dat denk ik niet, want het is een mannetje , en die andere was een vrouwtje, ze zaten niet bij elkaar in de kooi. hebben elkaar eigelijk niet echt gekent, want de ene stond aan de ene kant van de kamer en "de meiden"stonden aan de andere kant.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bnet, Bowo, cinniz123, ComscoreBot, DoretteK, Eleeke, Fenn, Gaby, Googlebot, ImLucky, Jara, Jayya, Jespri, jitskenienke, juval, kimmetje26, Kirsha, Laibadji, Laura82, maessie, Melis_x, Niobe, Pellelilly, PipMarly, Saskia9, SemrushBot, sterregoud, TamaraFloor, Telpeva, troi, Urona447, wendyh, xChoco en 199 bezoekers