Wat vinden jullie (singel)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Wat vinden jullie (singel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 13:23

Hoi hoi,

zoals de meesten (denk ik) wel weten is er maandagavond bij ons op stal ingebroken. Boos! Maar ik zit nu met een probleem.

Ik had namelijk een singel van iemand geleend, omdat mijn zadel nog helemaal nieuw was en ik had hem kaal gekocht. ik was zo'n beetje blut, dus ik had van iemand anders een singel geleend, zolang als ik er zelf nog geen had.

Bij die inbraak hebben ze dus mijn zadels meegenomen en de singel, die erop lag ook.

Ik heb toen de eigenaar aangeboden een nieuwe singel te kopen, want dat leek me logisch en dat vond zij zelf ook. Maar mijn ouders zijn er heel kwaad over. Ze zeggen dat ik er niks aan kan doen dat die singel gestolen is enzo. en dat ik met mijn geld beter kan gaan sparen voor een nieuw zadel.

Dus ik weet nou niet, wat zouden jullie doen? Is het dan zo raar dat ik een nieuwe moet kopen voor haar? Verward En op zich is zo'n dressuursingel toch niet zo heel duur....

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:29

Tja, beetje dubbel. Ik zou het volgende overwegen: is haar kast ook opengebroken? Zo ja, dan was de singel ook weggeweest als ie in haar kast had gelegen, geen nieuwe kopen.

Zo nee, dan vind ik dat je een nieuwe moet kopen.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:32

ben het met quellian eens.
als haar kast ook is ingebroken en de spullen zijn weg zou ik geen andere singel kopen.
als er niet spullen van haar weg zijn.
dan zou ik wel een nieuwe kopen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:35

Of doe half half, jij kan er tenslotte niet aan doen dat een stelletje Kl**tz*kk*n(sorry, maar dat vind ik ze echt) niet van je spullen af kan blijven! Als het mijn singel was had ik zelf wel eennieuwe gekocht en jou niets laten betalen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:38

Tja... de singel had dan niet aan haar zadel gezeten en die was dan waarschijnlijk niet meegenomen. Ik vind het dus wel eerlijk om voor haar een nieuwe singel te kopen of het geld te geven.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:44

Ik zou fifty-fifty doen. Jij kan er toch ook niets aan doen? Als je de singel stuk had gemaakt was het een ander verhaal geweest.
Een singel hoeft niet duur te zijn. Bij het tentenkamp zijn de neopreen singels weer 15 euro.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 13:47

Haar kast is ook opengebroken en haar zadel is ook weg.
Maar Tessebes heeft wel gelijk, dan had hij niet aan haar zadel gezeten en was hij waarschijnlijk niet weggeweest.
Ik ga maar gewoon een nieuwe kopen denk, ik vind het zelf niet zo'n probleem, maar mijn ouders *zucht*

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:49

Ik zou een nieuwe kopen.
Balen voor jou, maar het is al heel aardig dat je haar singel mocht lenen.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:49

Eigenlijk ben je natuurlijk wel een beetje verplicht om een nieuwe singel te kopen... (mits ,zoals de andere zeggen, de singel anders niet was gestolen) Maar de persoon van wie je hem geleend heeft snapt vast ook wel dat je enigszins blut bent (daarvoor heb je je hem in eerste instantie geleend toch?) dus wellicht kun je het op een akkoordje gooien door een goedkopere singel terug te geven ?

Fem007
Berichten: 67
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:51

Die singel lag bij haar misschien wel onderin de kast dus die zou niet meegenomen zijn. Ik vind dat je een nieuwe singel voor haar moet kopen. 't is een beetje egoistisch om te denken dat zij nu ook maar moet lijden onder die inbraak. Gewoon kopen dus die singel en snel vergeten!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:55

Ik zou er 15 euro tegenaan gooien, straks heb je onenigheid en dat is het toch niet waard.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:57

ik zal zoiets hebben, als het mij overkomen was. Ik heb die singel geleend, ik was er verantwoordelijk voor, dus ik zorg dat ik een singel voor diegene terug koop...

Balen zeg van je zadel...

:){

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-04 14:00

Ja idd, maar ik wil ook graag een singel voor haar kopen. Ik vind ook dat ik er verantwoordelijk voor was. Wilde even weten wat jullie ervan vonden. Kijk, dat het van mijn ouders niet mag, maakt niet uit. Zij hoeven ook niet te merken dat ik die singel gekocht heb.

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:13

In zo'n geval zou ik altijd een singel kopen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:16

Ik zou ook een singel kopen. Als je iets leent moet je ook zorgen dat het in goede staat weer terugkomt! Maar als ze hem niet direct nodig heeft, kan je misschien eerst even sparen?

Ik denk trouwens dat ik van m'n ouders juist wél een nieuwe zou moeten kopen.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:21

Ik zou gewoon een singel kopen en aan haar geven. Dat lijkt me gewoon terecht en eerlijk.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:25

Misser schreef:
Ik denk trouwens dat ik van m'n ouders juist wél een nieuwe zou moeten kopen.


Vind ik ook. Ik begrijp hun gedachtegang eerlijk gezegd niet helemaal. Als volwassene hoor je toch zeker je verantwoordelijkheden te kennen.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:35

Helemaal mee eens misser en tessebes.
Ik zou me trouwens direct schuldig voelen en zo snel mogelijk naar een ruitersportzaak rijden om een nieuwe singel voor haar te halen. Ze heeft hem tenslotte aan je geleend, dat is al heel erg aardig van haar.

Ik ben laatst ook zo aardig geweest om mijn longeerlijn een hele tijd uit te lenen, was n heele dure Knipoog Krijg ik hem na een boel keer vragen terug, en het lusje/handvat is helemaal kapot. Nou oke, kan gebeuren. Maar ik werd niet eens bedankt voor het lenen, wat er bij mij juist zo ingestampt is vroeger Haha!.
Ik leen haar dus niets meer.
Kan me voorstellen dat dit meisje je ook niets meer wil lenen en je niet zo vriendelijk meer aan kijkt als je haar niet een vergelijkbare singel terug geeft.

edit: lenen is altijd nog iets in bruikleen meegeven aan iemand met de ongeschreven regel dat het in nette (en überhaupt Haha!) terug gegeven wordt op het afgesproken tijdstip
Laatst bijgewerkt door Lydiia op 01-04-04 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:36

Hadden jullie geen verzekering op stal tegen inbraak?

Aangezien zij de singel niet direct nodig heeft, kun je overleggen of ze het goed vindt dat je eerst even spaart voor een nieuw zadel en haar daarna geld of een nieuwe singel geeft...


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:53

haflingerfan schreef:
Ze zeggen dat ik er niks aan kan doen dat die singel gestolen is enzo.


Dus omdat jij pech hebt moet zij volgens je ouders ook maar pech hebben Verward Zo werkt het niet

Nulla tenaci invia est via

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:12

Wat is nou eigenlijk het probleem voor je ouders? Je claimt dat gestolen zadel + singel toch gewoon bij je inboedelverzekering? Dan kun je toch gewoon een nieuwe singel voor haar kopen. Je claimt gewoon wat er uit je zadelkast gestolen is.
En ik vind sowieso dat je die singel moet vervangen, zij heeft hem in goed vertrouwen aan je uitgeleend, hij is gestolen toen hij onder jouw verantwoordelijkheid viel.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:13

Volgens mij trapt de inboedelverzekering daar niet in. Meestal moet je voor een zadel je bijverzekeren of het iig melden bij de verzekering.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:15

dat mag alleen als het zadel achter slot lag (als toevoeging)

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:25

En toch ook alleen als het bij je thuis lag, dat zadel?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:38

Het lijkt mij niet meer dan redelijk als je een nieuwe singel koop voor haar (evt via je WA verzekering regelen), immers als je zelf iets uitleent zie je het ook graag terug. Ik vindt je ouders een beetje onredelijk in dit geval.
Dus helaas pindakaas, gewoon gaan sparen en een nieuwe singel kopen en daarna doorsparen voor een compleet zadel, scheelt een hoop ellende zoals je merkt.
Wat voor singel was het. Misschien is er wel een bokker die er zoeen over heeft die je goedkoop over kan nemen (ik heb een leren liggen welke maat was het, die mag je wel tegen een klein bedragje overnemen hoor).
Succes en sterkte...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers