Zelf een IBOP proef rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Zelf een IBOP proef rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 09:47

Ik wil Dennis graag een IBOP proefje onder het zadel laten lopen. Aangespanen gaat niet lukken, dus dat is geen optie.

Maar ik heb geen leuk ruitertje voor hem. Er word helemaal niet op ruiter beoordeld(is mij verteld door iemand van het stamboek) dus zou ik er zelf ook op kunnen klimmen. Het gaat puur om de pony of die braaf is en werklust toont. Dat gaat wel lukken met mij er op iig. Ook worden zijn gangen beoordeeld, die gaan een klein tikkeltje achteruit als ik niet helemaal perfect rij omdat ik er natuurlijk toch te groot voor ben.

Zal ik gewoon zelf een poging doen of zal ik toch door zoeken naar een goed ruitertje? Hij kan altijd alsnog een nieuwe proef lopen als ik tzt een leuk ruitertje(dat voldoende nivo heeft) vind.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:10

hmz, ik zou toch denk ik een leuk ruitertje zoeken, kweenie waarom maar dat denk ik gewoon!
Ja je kan het ook zelf proberen natuurlijk!!! Als je dat leuk vind zou ik het vooral niet laten hoor!!!
Jij kent hem natuurlijk wel het beste... Succes met je keuze.

sweetlady
Berichten: 28
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:15

is hij daar niet te klein voor??

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:19

sweetlady schreef:
is hij daar niet te klein voor??

Hoezo te klein voor Verward
Tis toch een IBOP op de shetlander keuring?? Daar zijn ze allemaal zo 'klein'

Enne hij houdt haar nog makkelijk, ik vind dat zo'n gezeik altijd... Altijd van die mensen die lopen te mutsen omdat je lang bent en op een pony rijdt! Als zij zich er nog fijn bij voelt laat haar dan lekker okej?? Bloos

sweetlady
Berichten: 28
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:20

sorry hoor!!! het is ook niet zielig maar het ziet er gewoon niet uit! laat dan een heel klein meisje erop rijden!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 10:28

Dennis is hengst en zo'n IBOP proef word toch aardig wat gevraagt van pony en ruiter. Dennis kan het(met mij er op) allemaal prima. Maar het plaatje is niet mooi. Bij die kinderen ziet het er mooier uit maar die rijden niet goed genoeg.

Dennis en ik hebben het iig prima naar onze zin als we aan het rijden zijn, alleen omdat het geen mooi plaatje is krijg ik wel eens commentaar.

sweetlady
Berichten: 28
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:30

ik geloof ook best dat hij het kan en wil, en dat jullie veel plezier hebben met zn 2en!! maar ja idd het is niet zo'n mooi gezicht, maar zielig zeker niet!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:31

Dat mensen zeuren dat je te groot bent daar moet je je lekker niks van aantrekken hoor!!! Ene oor in andere oor uit! Gewoon lekker met hem rijden, en ze beoordelen hem toch alleen en jouw niet!!
Ik zou het dan zelf doen, want jij kent hem het beste, en zo'n klein kind vind ik vaak best onverantwoord met een hengst! Ik zie het vaak genoeg op hengstenkeuringen dat die hengsten helemaal 'wild' worden zeg maar en die kids kunnen dat niet aan... Ik zou m lekker zelf doen hoor!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 10:51

Dit word niet op een hengstenkeuring oid gedaan(Dennis is NMPRS goedgekeurd en zal nooit shet goedgekeurd kunnen worden). Maar er word gewoon een dag georganiseerd. Er loopt dus alles door elkaar heen, merries, ruinen en hengsten. Toch wel een nadeel want op de HK heeft z'n verzorgmeisje er zonder zadel aan een halstertje er rondjes mee gestapt Tong uitsteken . Tussen de hengsten is hij veel liever.
Ik denk er ook over om het komende winter dan te gaan doen ivm hormoontjes(die 's winters minder door zijn lijf heen gieren).

Ik denk toch dat ik het zelf ga doen. Doe net of ik gek ben Tong uitsteken .
En al dat commentaar, daar ben ik al lang doof voor geworden. Heb zelf endurance plannen met hem Tong uitsteken.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:56

Cool, succes met hem iig! En lekker zelf doen hoor, is toch veel leuker? Kan jouw de rest schelen!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:46

Ik ga Par zelf doen al is mijn houding flut Haha!

Dus waarom zou jij *als je het leuk vind* Dennis niet zelf doen ook al ben je te groot?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:15

Misschien een stom idee maar misschien wil mijn zusje het wel doen Verward

Die is ietsje kleiner( *LOL* ) en handig zat.

Als je het een goed idee vind moet je haar maar even pb-en
(ik doe ook wel IBOP-paarden, maar ben wel erg lang voor een shet Tong uitsteken )


Als je je niet stoort over die opmerkingen en hij kan zich onder jou optimaal laten zien zou ik lekker zelf rijden.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:27

Ik zou toch een klein meisje zoeken. Bij ons op stal stond een meisje (erg lang) met een mini-Shet waar ze dagelijks op rijdt. Zag er echt niet uit en ze kreeg ook erg veel commentaar... Ik heb echt geen verstand van IBOP, maar misschien dat je hier ook minder punten voor kan krijgen...?

Succes iig!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 13:30

De rede dat ik het zelf wil gaan proberen is dus dat het niet uit maakt dat je te lang bent. De ruiter word niet beoordeeld, maar die oefeningen moeten wel gereden worden.

Je moet ong een L proef voor AB pony's kunnen(dus ong een gewone B proef) en een sprongetje van 45 cm. Allemaal dingen die Dennis met mij prima kan, alleen de meeste kleine ruitertjes niet.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:48

ik zou er toch een klein ruitertje voor zoeken

oke de ruiter wordt niet beoordeeld, maar de pony wel
een passende combi gheeft dan een hele andere 1e indruk dan een combi waarbij de ruiter te groot is

ik ken zat handige hele kleine kinderen
kijk een bij wat ponyclubs enzo, wat er hier op AB pony's rijdt is heel erg handig, er zijn er die hun eigen pony's hebben ingereden enzo
de dochter van mn instructeur is 10 en erg klein, rijdt L met haar B-pony en springt er ook mee
met evenveel gemak rijd ze een pittige D-pony waarbij ze met dr benen amper onder t zadel uitkomt

dus even zoeken en je vind echt wel een klein ruitertje dat dennis aankan.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 14:00

Dat aan kunnen is geen probleem, Dennis heeft al meerdere kinderen een beetje leren rijden. Maar om echt hem serieus aan het werk te krijgen moet je zelf ook wel pittig kunnen rijden.
Ik zoek 'nog maar' 2 jaar dus denk er over om het zelf te doen omdat ik toch een beetje wanhopig word.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:07

Ik snap je probleem best, er zullen we geschikte kinderen zijn maar die moeten dan natuurlijk ook nog op jou pad komen. Ze moeten redelijk in de buurt wonen, tijd hebben, en jij moet er mee om kunnen gaan.

Misschien kun je met de organisatie overleggen, je situatie uitleggen en dan vragen wat zij vinden?

Het beste lijkt mij om een andere ruiter voor hem te zoeken, maar als dat echt niet lukt en de organisatie zegt echt dat het niet erg is als je te groot bent en dat je er niet op aangekeken wordt kun je overwegen het zelf te doen. Maar ik zou dus eerst overleggen met de organisatie en heel hard zoeken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:19

als je al 2 jaar zoekt snap ik dat je t zoeken n beetje hebt opgegeven!
maar hebben jullie geen ponyclub in de buurt, of een dorp verder?
want t stikt hier van de kleine kinderen bij de ponyclub die op A/B pony's rijden, en een groot aantal rijdt dus echt goed, zetten de pony's echt flnk aan t werk
oke dr zijn er ook die rijden alsof ze op een hobbelpaard zitten, maar er zitten wel wat pittige ruitertjes bij

maar als je idd niets anders kan vinden dan een kind wat lief rijdt, maar hem niet echt leuk laat lopen, dan snap ik wel dat je er zelf op gaat!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:20

Gewoon doen! Jij en Dennis hebben er allebei plezier in. Bovendien kunnen kleine kinderen gewoon niet goed genoeg rijden. Commentaar blijf je altijd houden als je een Shetlander rijdt (ik spreek uit ervaring), maar qua punten mag het niets uitmaken.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:29

Ik zou toch proberen nog verder te zoeken.
Met jou erop zal het waarschijnlijk het beste gaan, maar het beeld soort toch heel erg, het gaat welliswaar niet om de ruiter, maar in dit geval valt die wel heel erg op.
Moeilijk dat wel...
Je wilt het in de winter gaan doen he? Dan heb je nog even de tijd om een ruitertje te zoeken, indien dat niet lukt kun je het altijd zelf nog doen natuurlijk.