Paarden gaan kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Paarden gaan kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:22

Zoals sommigen hebben gelezen in [PP] Ben ik nu egoïstisch? klikt het niet zo tussen mij en Camble. Dus hebben we besloten om wat rond te kijken naar een ander paard..

Valt niet mee zeg Scheve mond
Ok, springinstructeur vertelde me dat hij een paard wist dat verkocht werd. Goed, ik gebeld voor afspraak blijkt het dat hij 2 paarden te koop heeft, maar dat hij er maar één van verkoopt ivm studie en weinig tijd.
Wat wil je als je nog eens 6 paarden hebt lopen Schijnheilig
Goed wij ernaar toe. Het zijn 2 belgische warmbloedpaarden.
Het eerste paard:
Groot, zo'n meter 72 schat ik, bruin, een beetje lomp, merrie..
Wel heel braaf in de omgang, ik mocht wat helpen.
Verteld die man me: ja ze staat wel al een tijdje stil.

Goed, paard klaar. "Wil jij er eerst op of moet ik eerst er eens mee rijden?"
Neu hoor, hopla ik erop. Neen, ik wist meteen dat dit niets voor mij was. Je mocht je been er niet aanleggen of zzzzzzzzzzzoeef
Ik zei het tegen de 2 mannen (zijn broer was er ondertussen bijgekomen) van dat dit paard niets voor mij is. "oh het andere paard is helemaal iets anders hoor!"
Ik er weer op, goh beestje ging bijna niet vooruit. "Ze is gewoon van met sporen te gereden zijn Tong uitsteken " Je moest ze gewoon warm draaien, rijden ging goed. Reageerde goed op mijn zit, daarna mocht ik wat springen.
Wow lekker veel power in die kont
Dan de prijzen, de eerste (die ik niets vond) viel nog mee van prijs. Maar de andere Wow! Mijn vader: we zullen erover nadenken, maar ik denk het niet..
Op stal kennen ze dat paard ook, en iedereen zegt, het beestje is zoveel niet waard..

Gisteren weer gaan kijken:
Merrie, volbloed als vader, erg mooi beestje om te zien. Niet te groot, niet te klein. Ff gereden, ging goed. Beestje had vorige week nog maar een wedstrijd gelopen. Mocht er ook ff mee naar buiten. Was braaf maar soms kijkerig en ging ze in draf. Had ze wel meteen weer bij me.
Dan mocht ik naar de buitenpiste om wat te springen.
"Het is wel al zeker een half jaar geleden"
En dat heb ik mogen voelen ook Haha!
Na wat balkjes hebben gedaan, rijd ik naar de sprong in draf. Ik dacht ze doet nog een galopsprong maar nee hoor, ze sprong al. Wow! Daar zat nog meer power in Haha! maar ze een scherpe wendig en ik was helemaal uit evenwicht, en daar schoof ik naar beneden Bloos
Daarna nog wat gedresuurd en op stal. De prijs was ook weer veeeeel te veel..

Vandaag weer een paard gezien.
Wat was ie groot Bloos! Beestje is 4 jaar, nog redelijk groen zei mn stalgenoot, maar wel heel braaf. Het was zeker 5 maand geleden (ik denk nog langer) dat er iemand ermee heeft gereden. Eerst ff aan de longe, daarna stalgenoot en dan ik Cool Ik zat er nog rap op, ik dacht dat ik een voetje zou nodig gehad hebben Haha!
Dat ging nog goed zeg OK dan! Had ik niet gedacht. Superruime gangen, kon lekker lang staan tijdens het lichtrijden, en de galop was ook erg goed. En ik heb geen rugpijn (heb ik soms na het rijden, erg pijnlijk, ligt aan de rug van het paard vooral) dus een pluspunt. Beestje ging mooi vooruit als je benen gaf, reageerde goed op de zit, liep soms mooi ontspannen. Een stuur zit erop, geef met je benen hulpen voor een volte, doet hij. Ok de volte is niet zo mooi afgewerkt, de rechte lijnen zijn soms ook wat moeilijk maar wat was hij braaf Een keer kwam er een hond vlak achter hem gelopen uit het niets en draafde hij 2 passen sneller maar dat was het dan. En een groot voordeel is, ik mag hem zolang ik wil proberen. Wil ik hem 2 maanden proberen, geen probleem OK dan!
Maar ik twijfel eraan of ik wel het zal aankunnen om hem nog alles te leren. Ik heb hem ook een keertje zien vrijspringen, dat beest springt zo over me heen, als die achterhand wat gespierder is.. Pling

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:30

Leuk zeg!! Ik hoop voor je dat het wat wordt en dat het klikt. Succes!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:31

Die vierjarige was trouwens echt lelijk Haha!
Dikke wintervacht, lange manen in de klit, vieze staart..
Stalgenoot: Hij word niet bepaald superverwend Tong uitsteken Beestje staat hele dag op de weide, savonds op stal..

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:38

Misschien zat er onder die dikke vacht, lange klitmanen en vieze staart wel een prachtigg paard Knipoog

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:39

Inderdaad
Camble was toen ik haar kocht ook een lelijk eendje Tong uitsteken en nu vind ik ze echt Lovers

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:33

Tip:
Nooooooit zomaar op een paard stappen om te proberen, altijd eerst de verkopende partij het paard laten voorrijden.

Verder veel succes met je zoektocht! Party!!

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:30

Je zegt wel dat ze veel te duur zijn, maar vraag je niet eerst de prijs dan voordat je gaat kijken?
zou het anders zonde van de moeite vinden, en jammer als het een hartstikkel leuk beestje was.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:49

inderdaad eerst de verkopende partij laten rijden en voordat je gaat kijken prijs vragen. Al zou ik op jouw verhaal afgaande toch voor de laatste gaan als de prijs in jullie budget ligt. Akkoord het oog wil ook wat maar liever een wat gewoon paard van model maar dat een super karakter heeft, lekker loopt en redelijk springt en waarmee je goed overweg kan.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:04

kan me helemaal vinden in wat petraaken zegt!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:16

En ga je de 4-jarige op proef nemen? Het paard klinkt erg fijn om te rijden misschien moet je even wennen in de omgang en daar is die proefperiode perfect voor. 2 maanden lekker lang hoor. En tijdens die maanden even kijken of je hulp kunt krijgen op stal met eventuele dingen die het paard nog moet leren en les nemen.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 13:13

Als het mogelijk is, wil ik inderdaad wel de verkopende partij laten voorrijden. Maar bij de eerste paarden was de ene jongen nog niet thuis (die ermee rijd dus) en zou ik dus nog een tijdje moeten wachten. Ik had wel tijd, maar om nu nog een half uur ofzo te wachten. Het tweede paard heeft hij wel gereden en wat gesprongen.

Bij die andere man was er de mogelijkheid niet eens om er iemand anders mee te laten rijden Verward Maar dat paard is zeker niets voor mij.
En over de prijzen: Toen ik naar de eerste partij belde, kreeg ik de vader aan de lijn en die had er geen idee van. Zijn zoon ging terug bellen, hij belde terug toen ik niet thuis was en mijn moeder had er niet aan gedacht.
En de 2de partij kwam mijn vader tegen en vertelde dat hij een paardje had dat hij verkoopt, maar over de prijs zou hij nog eens moeten nadenken..

Oja en petraaken, de 4-jarige is nu nog lelijk, maar als hij een maand ofzo bij ons op stal staat, zal het al een heel ander paard zijn.
Gouda: ik heb geen idee wat ik ga doen, ik krijg zoiezo al 2 keer, minstens één keer privéles in de week en er is hulp genoeg maarja hetis niet niets..

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:00

als ik jouw verhaal lees, is die 4jarige in jouw ogen de meest aantrekkelijke, ik zou er met nog een paar gaan rijden, zodat je zeker bent dat hij is wat je wil Knipoog en zoals je zelf al zegt, er is toch hulp genoeg om je verder te helpen Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:05

ja je moet idd ook energie/ tijd/ geduld hebben voor een jong dier het is inderdaad niet niets. Maar als hij verder goed opgevoed is en al bereden is ben je al een stuk verder. Anders als je blijft twijfelen nog even verder neuzen.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 19:50

Ik ga inderdaad nog wat rondkijken.
Die vier-jarige loopt niet weg hoor Knipoog

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 00:40

newforestlover schreef:
Je zegt wel dat ze veel te duur zijn, maar vraag je niet eerst de prijs dan voordat je gaat kijken?
zou het anders zonde van de moeite vinden, en jammer als het een hartstikkel leuk beestje was.


Dit wilde ik net gaan schrijven, Lot!