Wat kan ik hier aan doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Wat kan ik hier aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 20:35

Blacky heeft nu sinds een paar dagen een flinke wond op zijn kont... Scheve mond
Ik zou eigelijk niet weten hoe ik dit schoon moet maken en wat ik daarna erop moet smeren. Ik heb een foto, het ziet er niet smakelijk uit iig!
Blacky heeft zomereczeem maar het lijkt me wel vroeg als het dat nu al is, maar dat doet er niet toe want zal de wond toch moeten verzorgen!

Hier de foto ( ff link aanklikken ) :
http://pic11.picturetrail.com/VOL367/20 ... 519493.jpg
Op de foto ziet het er niet zo heel erg uit maar in het echt is het veel erger.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.....

Liefs sun

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:41

lekker schraal zo.
smeer het maar in met uierzalf of vaseline.

wat ook erg goed werkt is insmeren met calendula zelf.
ik ken dit wel, heb het wel egzien bij dieren die aan de diarree zijn.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:13

aloë vera jelly, helpt goed.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:22

gewoon uierzalf of vasaline dat het vet blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:37

Is hij daar zo kaal of heb je hem geschoren?Ik zou hier zelf een DA bij halen.Die wond hoef je niet zo wakker van te liggen wat betadinezalf er op voor het zakie bacterie vrij te houden dat geneest wel,maar die kale plek .Zomerexeem die mugjes zijn er nog niet ik zou zo meer aan een mijt of schimmel denken.Mits het geen geschoren plek is hè.Awel verzorg hem maar goed.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:55

Zou oppassen met zalfjes: die houden het wel vet maar zijn tegelijk een bron voor bacteriën waardoor het minder snel geneest. Zelf zou ik het uitwassen met betadineshampoo en dan lekker in de zon laten drogen. Als hij buitenloopt kan er frisse lucht en zonlicht bijkomen wat genezend werkt. Evt. kan je het wel een keer lichtjes met Aloe Vera insmeren (niet te dik): dat beschermd en droogt ook mooi in zeg maar.
Was ook benieuwd of je hem geschoren hebt (hij lijkt nu een beetje op een buffel)

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 19:06

Bedankt allemaal!!
silvana: nee heb hem niet geschoren Scheve mond was in een keer zo

Maar pjotr zegt dat het juist vet moet blijven maar Kyona zegt weer dat het niet de beste manier is...

Ik denk dat ik het eerst uitwas met betadine shampoo. Maar dat moet zeker dan wel overdag gebeuren ? Want wilde het eigelijk zo gaan doen ( is nu 7 uur geweest) maar er is dus geen zon meer Scheve mond

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:02

ik zou zeggen dat het urine_eczeem is maar omdat het geen merrie is betwijfel ik het.ik zou het 1 keer zachtjes schoonmaken met betadine shampoo en daarna iets van vaseline,uierzalf of levertraan zalf op smeren.daarna elke dag zachtje met een sponsje met water deppen,laten drogen en weer zalf op smeren.niet te dik maar een klein laagje.het lijkt toch erg op uitslag of eczeem,maar geen idee wat het nou echt is.

succes er mee!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 08:47

Ik zou het ook een keer flink wassen met betadine shampoo om het te ontsmetten en daarna een zalf opsmeren wat niet alleen voor wondjes is, maar ook zacht en de jeuk tegengaat. Het zal ongetwijfelt jeuken op zo'n plek!
Aloe Vera Propolis heb ik hele goede ervaringen mee.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 09:00

Ik zou er een dierenarts naar laten kijken om zeker te weten wat te doen.