Grootste nachtmerrie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Grootste nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 21:18

Mijn grootste nachtmerrie komt uit! Ik moet me paard wegdoen van m'n ouders? Waarom omdat der niet in kan rijden..
Ik kan het wel ik heb het lef der niet voor..
Tja als ze veulen zijn maakt het allemaal niet uit..
Maar dan komt de leeftijd dat je der alles moet leren! Nou dat gebeurt dus niet..
Dus ze gaat naar buiten ze loopt af en toe aan de longeerlijn en word geborsteld.. Maar inrijden ho maar!
Waarom omdat ik een schijtbak ben!
En jaa nu is de keus gemaakt ze staat te koop! Ik ben boos op me ouders boos op mezelf boos op alles..
Waarom werk ik gewoon niet met der waarom leer ik het der niet gewoon.
Ik kan geen goeie band met der krijgen!
Mijn vorige pony is overleden en daar kon ik alles mee! Dat was mn maatje! Maar sinsdien ik kan geen band met andere paarden krijgen ik vertrouw ze niet goed,
Maar....Ik ben gister voor een ander paard wezen kijken het was liefde op het eerste gezicht! Ik stapte der op en reed zo weg was trouwens ook een jong beestje!
Maar ik ben der wel blij mee dat zeker! Maar ik heb een brok in me keel dat ik Aura weg moet doen..
Maar ik weet dat ze beter af is bij een ander dan bij mij..Ik kan der niet geven wat ze kan presteren!

Zo ik moest het even kwijt Geld, geld!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:35

Waarom laat je Aura niet gewoon ergens beleren en ga je er daarna zelf mee aan de gang Verward (eventueel onder begeleiding)

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 21:35

Jah dat zeggen heel veel mensen maarja ik kan dat allemaal niet ophoesten!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 21:36


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:52

Smurfie schreef:
Jah dat zeggen heel veel mensen maarja ik kan dat allemaal niet ophoesten!


Zo vreselijk duur hoeft het niet te zijn hoor Er zijn ook wel handige amateurs te vinden die het voor redelijk geld willen en kunnen doen.

Een nieuw paard kopen is vaak duurder Knipoog

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:01

Hier in de buurt is niemand ben namelijk al half jaartje op zoek

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:07

inruilen voor een paardje waar je wel op kan rijden is dat mischien wat

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:08

Jah Haha! ik heb al een paardje op het oog! En half bloed arabiertje Lachen Wel pittig Haha! wel braaf werd spontaan verliefd op hem Haha!

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:08

Nahja het is zo goed als rond Lachen

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:12

gefeliciteerd

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:16

Alleen in arabieren topic zitten ze al te janken hahaha! Sjonge jonge die denken dat ik enervander beginnertje ben :| Of een penny meisje :S nahjah Haha!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:18

Veel plezier met je nieuwe paardje. Hopelijk kan je dit paardje wel vertrouwen en een goede band mee maken.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:19

Ik hoop het ook Haha! maar dat gaat wel goedkomen Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:33

Smurfie schreef:
Mijn vorige pony is overleden en daar kon ik alles mee! Dat was mn maatje! Maar sinsdien ik kan geen band met andere paarden krijgen ik vertrouw ze niet goed


Kan je deze nu dan wel vertrouwen? Ik neem aan dat het met je vorige paardje ook liefde op het eerste gezicht was Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:36

ik zal maar niet zeggen wat ik er van denk
Je bent met levende wezens bezig niet met fietsen!
Als je haar graag ziet laat je haar beleren dat kost echt niet meer als een nieuw paard.En bang zijn van een haflinger en dan een pittig dier als een arabier nemen Verward
nu ja denk maar ik ben blond.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:45

Ik vind het ook een rare overstap, maar goed het is jouw keuze.
Als je bang bent voor je haf, die je nog niet eens fatsoenlijk gereden hebt dus waarvan je eigenlijk helemaal niet weet hoe ze is als ze ingereden is... wat moet je dan met een pittige arabier zoals jezelf beschrijft ?
Ik wens je suc6 met de verkoop, vraag me alleen af waarom je geld voor een nieuw paard wel kan ophoesten maar geld voor iemand die je paardje inrijd niet ?
Een beleerde arabier is vaak duurder dan dat jij je onbeleerde haflinger verkoopt...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:48

sanex schreef:
Een beleerde arabier is vaak duurder dan dat jij je onbeleerde haflinger verkoopt...
En zo niet dan zou ik die arabier heel goed laten bekijken door een veearts en op verdoving laten testen Knipoog

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:50

je zei iets over zadelmak en dat je er al 3 keer opgezeten hebt en dat ze niks deed, maar je bent er wel bang voor?

Ik snap idd ook niet waarom je die haflinger nog hebt en nu al een nieuw paard hebt gekocht (keuze voor ras snap ik ook niet eerlijk gezegd en heb daar mijn twijfels bij) maar je hebt geen geld voor het inrijden...

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 23:45

Mja ik snap het zelf ook niet haha..Maar het klikte gewoon echt raar gewoon! Maar ik hou van pittige paardjes..Maar op enervander manier mja aura doet me wel wat maar het is geen paardje waarmee ik elke dag weg zou gaan om lekker te gaan rijden..Ik heb geen goed gevoel derbij, en voor mij is dat best wel belangerijk..En ik heb het denk ik een beetje met de haffies gehad ik heb nu 7 jaar haflingers en ik wil gewoon het is niet dat ik bang ben om te rijden hoor dat helemaal niet maar ik heb nog nooit een paard ingereden dus het is allemaal nieuw enzo..En ik laat dat liever aan een ander over Lachen

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:52

jaja het zal allemaal wel als jij dat zegt, snappen doe ik het nog steeds niet overigens. Net zeg je dat je er geen geld voor hebt en nu zeg je dat je geen haflinger meer wilt. In dit topic begin je met dat je het wel kan maar niet durft en nu zeg je dat je het nog nooit gedaan hebt.

Plezier met de verkoop/aankoop dat je er maar langer plezier van mag hebben dan nu, verder weet ik het ook niet. Succes ermee.....

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 00:01

Ik heb der ook geen geld voor om hem profecioneel te laten inrijden ik heb overigens nog 1 haflingertje en 1 welsh cob Lachen Maar het niet alleen mijn beslissing ook van me ouders :s ik stond er totaal niet achter totdat ik die andere zag het is allemaal best wel raar gegaan en het klinkt ook vrij raar hehe..Maar ben absoluut niet bang ofso..Maar ik durf het niet omdat ik bang ben omdat ik geen ervarig heb met paardjes inrijden dat ik het niet goed doe. Wat beter uitgelegt.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 00:01

Ik weet dus totaal niet hoe ik moet beginnen of wat dan ook oke rondjes aan een halstertouwtje dat kan wel maar hoe verder? Hoe moet je beginnen hoe moet je alles aanleren :s ik weet het niet ik wil en ga het risico niet lopen dat ik hem straks verpest omdat ik iets fout doe. Het is toch zonde als zo'n beesie helemaal niet goed word ingereden enz enz.. Daarom neem ik nu gewoon een makkelijker rijpaardje Lachen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 07:26

silvana schreef:
ik zal maar niet zeggen wat ik er van denk
Je bent met levende wezens bezig niet met fietsen!
Als je haar graag ziet laat je haar beleren dat kost echt niet meer als een nieuw paard.En bang zijn van een haflinger en dan een pittig dier als een arabier nemen Verward
nu ja denk maar ik ben blond.


Hier nog een Als je in de buurt woont wil ik je wel komen helpen...
Ik vind het niet normaal dat er zo met paarden word omgesprongen!! Zo makkelijk als ze worden gekocht en verkocht

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:15

Je hebt vaker paarden ingereden maar weet niet hoe je beginnen moet ? Bent niet bang voor dr maar wil het wel aan een ander overlaten maar doet haar liever weg voor een arabier... hebt het nou wel eens gehad met haflingers ?? ( hoeveel heb je dr al gehad dan ??? )

Paarden zijn geen speelgoed ! het kan even leuk zijn geweest, die arabier, maar je kent het hele dier nog niet eens dus je moet de echte klik nog met dat beest vinden...

Dit soort dingen wordt ik triest van, en helemaal de manier waarop jij het verteld, klopt geen donder van

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:18

Smurfie schreef:
Ik heb der ook geen geld voor om hem profecioneel te laten inrijden


Hoeft niet proffesioneel, zijn zat goede ruiters die dat voor een leuk zakcentje of zelfs gratis willen doen.
Het kost je meer geld dat je nu je haf verkoopt en daar een arabier ( ik snap het nog steeds niet ) voor terugkoopt... het is niet paard tegen paard, die arabier zal meer kosten, als je dat geld nou uitgeeft aan iemand die je haf goed inrijd