Spa Rood vs. water

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Spa Rood vs. water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 22:12

mn zus(nogal een gezondheids/afvallen-freak) beweert dat veel kraanwater(of uit een pak of spa blauw ofzo) drinken goed voor je is, dat werkt zuiverend en zitten geen calorien in enzo maar dat Spa Rood niet goed is voor je(ik drink veel spa rood omdat ik heel de dag door dorst heb, en na 1 fles cola of 7up wel zin heb in iets anders, dus wissel af met spa rood, lust nml geen gewoon water)

of ze denkt dat ik af wil vallen en daarom spa rood drink(wat dus niet zo is) en dat vind ze niet leuk als ik dat zou doen, dus vandaar dat ze dit verzint

of t is dus gewoon waar, wat me onlogisch lijkt want spa rood is toch niets anders dan spa blauw, behalve dan de bubbeltjes die er in zitten?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:14

Qua calorieën maakt het niets uit, het is allebei water en allebei 'calorieloos'. Maar in bubbeltjeswater zit dus koolzuur en daar reageert niet ieder lichaam even goed op. Sommige mensen krijgen er een opgeblazen gevoel van. 'Plat' water (dus zonder bubbels) is wat dat betreft natuurlijker en minder belastend voor het lichaam.

Of er nog meer verschillen zijn, weet ik zo niet (zal vast wel, maar die ken ik dan niet Haha!). Het bovenstaande is mij ooit door mijn huisarts verteld toen we het hadden over de zuiverende werking van water.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 22:17

ok dat dacht ik dus ook al!
want t is en blijft gewoon water, alleen die bubbeltjes is het verschil
ik heb er geen last van, en 1 fles cola+1fles sparood lijkt me gezonder dan 2 flessen cola per dag(zeker voor mn tanden Haha! )

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:18

Cola (ook light) heeft een vrij hoge zuurgraad, dat is dus zeker een behoorlijke aanval op het glazuur van je tanden. Gewone cola bevat daarnaast natuurlijk ook nog een boel suiker. Drink jij echt een fles cola per dag?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 22:22

idd en cola zit volgens mij wel meer in wat slecht voor je is, 7up drink ik ook weleens, ik zou light kunnen drinken, daar zit iig gee suiker in en is dus ook minder slecht voor mn tanden, maar ik lust bijna geen light drankjes
of spa lemon&cactus dat is ook echt lekker, maar ook dat lijkt me slecht voor mn tanden

heb nu nog maar 2 gaatjes ofzo, en dat wil ik graag zo houden *LOL*

maar koolzuur opzich doet toch niets met je tanden, of wel?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:25

In light-drankjes zit aspartaam of een andere suikervervanger. En die vervangers zijn in grote hoeveelheden ook niet echt gezond voor je.

Voor zover ik weet doet koolzuur niets met je tanden, maar het kan dus wel vervelend zijn voor je maag en darmen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:28

Hoezo lust je geen 'gewoon' water dan? Misschien helpt 't als je er een heel klein beetje siroop in doet (Karvan Cevitan ofzo) niet te veel! Of druppels citroensap (wel zuur). Is ook een stuk goedkoper dan al die cola en spa rood Knipoog

Brent mijn stoere vent !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:30

Hmm, fout gedacht dus:

Van de site van de GGD:

Citaat:
Wat is het effect van frisdrank op tanden en kiezen?

Frisdranken zoals cola, sinas, ijsthee en sportdranken zijn populair en staan bij iedereen in de koelkast. Frisdrank bestaat uit water, koolzuur (prik) en suikers. Die suikers veroorzaken gaatjes.
Ook koolzuur in frisdrank is schadelijk. De reactie van koolzuur op tanden en kiezen is vergelijkbaar met die van een roestige spijker in een glas cola. De roest verdwijnt. Iets soortgelijks gebeurt met de tanden en kiezen. Het glazuur, de buitenste laag van de tanden en kiezen, lost op en verdwijnt. Glazuur is een materiaal dat één keer in het leven gevormd wordt en daarna nooit meer! Tanden en kiezen zonder glazuur kunnen de volgende klachten geven:
· pijn bij warm en koud eten en/ of drinken
· gevoeligheid bij zoet en zuur eten en/of drinken
Drink dus niet te veel frisdranken.


En van DentNet:

Citaat:
'Ja, schadelijke gevolgen van dranken worden onderkend wat gebitsverzorging betreft. Mensen weten dat ze niet te veel moeten snoepen, maar Spa Rood bijvoorbeeld is ook slecht voor je tanden, omdat daar koolzuur in zit. Spa Blauw is daarentegen vrij van koolzuur en dus onschadelijk.'


Weten we dat ook weer. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 00:35

je kan ook bijna nix meer drinken wat lekker is en toch niet secht is voor je Verdrietig

spa blauw met een beetje siroop vind ik ook vies, dan gaat er meteen heel veel siroop in en das weer slecht voor mn tanden Knipoog

maar ik wist wel dat als je iets met roest, of zwart geworden zilveren sieraden en geldstukken etc in de cola legt, het de dag erna als nieuw uitziet, bedacht me dat dat ook niet gezond kon zijn voor mn tanden

maar nu is spa rood dus ook niet goed

ik lust aleen spa blauw uit een flesje dat in de diepvries heeft gelegen en dus ijswater is geworden(uit een gote fles lust ik ook wel natuurlijk maar dan is ons vriezertje meteen zo vol met zo'n grote fles erin Knipoog )

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 01:16

Als je heel de dag dorst hebt, kan het ook met je nieren te maken hebben. Daar wel eens aangedacht?
Je kunt spa rood en blauw natuurlijk ook mengen en de verhoudingen steeds veranderen, en zo "wennen" aan spa blauw Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:22

Dan moet je haar ook maar eens vertellen dat je van spa rood drinken honger krijgt...
Ik toch in ieder geval wel... als ik gewoon water drink heb ik veel minder snel honger dan als ik spa rood drink... ik krijg nl. honger door de bruis erin...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:42

Ik drink de laatste tijd vaak Joy, schijnt tandvriendelijk te zijn (laag in fruitzuur), zit geen koolzuur in en er is geen suiker toegevoegd (wel zoetstoffen).
De smaak is ook nog eens goed en er zijn 3 verschillende smaken.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:56

Jeej, als je dat stukje leest van durf je bijna geen fris meer te drinken.
Ik drink de laatste tijd meer water en vruchten sappen, sinds ik dat doe lijkt mijn huid veel zachter aan te voelen of is dat toevallig.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:59

Mwoah, zoals met alles is het 'overdaad schaadt'. Er staat niet dat je het niet moet drinken, er staat alleen dat je er niet te veel van moet drinken. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:05

Renske, jij bent helemaaaaal niet moeilijk he?! Knipoog

Ik forceer mijzelf door de weeks op t werk elke dag minstens mijn anderhalve liter water op te drinken, die op mijn bureau staat. Vaak zit ik op de 2 liter, alleen al op mn werk. Thuis drink ik dan vaak ook nog zo`n 4-5 glazen water, heel weinig fris. Soms wat sapjes (sinaasappel of multifruit van de Aldi), of soms doe ik een klein scheutje siroop door mijn water. Ok dat is suiker, maar op meer als 2 liter water per dag maak ik me daar niet druk om!

Ik merk trouwens wel dat ik in het weekend vaak dorst heb, omdat ik dan die fles niet overal bij me heb. Je lichaam went er echt aan, zoveel te drinken!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:59

Renske20 schreef:
(ik drink veel spa rood omdat ik heel de dag door dorst heb, en na 1 fles cola of 7up wel zin heb in iets anders


vrienden! ik heb nl ook ALTIJD dorst..

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:36

Zitten er in spa rood ook niet meer zouten dan in gewoon water? Ik dacht dat ik daar ooit eens wat over gehoord heb, dat er zout wordt toegevoegd aan bronwater met koolzuur. Zout is dan weer niet zo goed voor je bloeddruk en je krijgt er weer meer dorst van.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 01:04

haha moeilijk?ikke? nee hoor, lijkt maar zo Tong uitsteken

maar mn vader(hele hoge bloeddruk)mag wel gewoon spa rood drinken, dus of t echt slecht is voor je ivm toegevoegde zouten weet ik niet

ik denk dat ik maar weer die kleine flesjes spa blauw in de vriezer ga leggen, en dan ijswater ga drinken
weet ik zeker dat mn tanden heel blijven!

op mn werk drink ik altijd thee(met veel suiker anders lust ik t niet Knipoog ) maar ja dat gaat ook vervelen dus wissel ik af met water, maar om nou te zeggen dat ik t lekker vind
drink ook weleens vifit, das t voordeel van in een supermarkt werken, er is altijd wel iets lekkers te krijgen om te drinken Knipoog
maar ja in vifit zitten ook weer dingen die niet goed voor je zijn dacht ik Verward

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 07:53

En ook voor Vifit geldt dat je het best kunt drinken, zolang het maar geen liters per dag zijn. Knipoog

De C1000 heeft momenteel van die kleine flesjes 'plat' water in de aanbieding, 6 voor 89 cent. Van het merk Cristaline, prima te drinken vind ik! Ik bewaar altijd een paar van die flesjes om ze bij te vullen met Bar Le Duc uit een pak of gewoon kraanwater (als dat ter plekke een beetje te drinken is, verschilt per regio).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


juka
Berichten: 14
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:42

ach jeee...'k giet mezelf elke dag vol met spa rood.......dusssssss toch maar over op gewoon water!!!

GENIET!!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 00:32

ja die flesjes heb ik idd vandaag zien staan op mn werk Knipoog altijd handig bij de c1000 werken, weet nu al wat er over 2 mnd in de aanbieding is Haha!
mar ik ga morgen maar ns boodschappen doen daar, had vandaag geen geld bij dus dat schoot niet echt op.
en dan gaan die flesjes dus in de diepvries en heb ik ijswater Vingers aflikken
(en meteen super dickmans halen en familypack ijsjes, mini calippo, cornetto en magnum Vingers aflikken )

drink trouwens per dag max 1 pakje vifit en 1 pakje dirnkontbijt, GoedeMorgen ofzo heet dat, dus totaal 1 liter
of soms zo'n groot pak, optimel ofzo heet dat, maar das dan max 1 pak, dus 1 liter per dag, dr staat op dat t gezond is voor je darmen enzo

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:20

ik drink echt te weinig, doordat ik hele dag beetje achter pc hang
heb maar weinig uren op mn werk deze paar maandjes...
zou eigenlijk grote fles water op mn bureau moeten zetten, maar zelfs daar ben ik te lui voor :p
ik vind gewoon kraanwater trouwens lekkerder dan spablauw of andere flesjes water, zit gewoon geen smaak aan!

cola drink ik al een paar weken niet meer, en ik slaap er een stuk beter onder! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 43 bezoekers