Mijn trekpaard Kato ernstig ziek.. Update, Kato is ingeslape

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Mijn trekpaard Kato ernstig ziek.. Update, Kato is ingeslape

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 23:20

Ben vandaag zowat de hele dag bij mijn meissie Kato geweest, ze heeft een heel ernstige slokdarmverstopping.

Ik ben er echt helemaal kapot van.. Grote sterke Kato op de grond stuiptrekken en schuimbekken, dat beeld zal nooit weer van mijn netvlies verdwijnen..

Ik had haar net gevoerd, toen ze wegliep van haar emmer die nog maar half leeg was, daarna liep er heel veel voer uit haar neus en uit haar mond en 2 tellen later stortte ze in mekaar.. Stuiptrekken, schuimbekken en haar ogen draaiden weg.. Gelijk de dierenarts gebeld, maar die had eerst nog een ander spoed geval.. Ze kreeg amper lucht, omdat de verstopping haar luchtpijp dichtdrukte.. Kort daarop stond ze weer op en zette het op een lopen om vervolgens een meter of 10 weer door haar hoeven te zakken.. Nou, dan zakt de grond wel even onder je voeten vandaan.. Ben gaan janken en niet meer opgehouden zowat.. Heb mijn verzorgmeisje _Future_ (Elise) gebeld, maar die was niet thuis, maar haar ouders zijn onmiddelijk naar me toe gekomen om me bij te staan, daar ben ik zo dankbaar voor!!

Vervolgens moest ik nog anderhalf uur op de dierenarts wachten, wat ook al best drama is, omdat mijn paarden in the middle of nowhere staan. Heb aan de buren gevraagd of ze de dierenarts met de pont over wilde zetten, zodat die niet helemaal over het terrein hoefde, wat een kilometer of 2 lang is..

Mijn weidegenoot Alexander was inmiddels ook gearriveerd, tegelijkertijd met de dierenarts ongeveer. Die heeft Kato vast gehouden en ik de praam. Even later kwamen ook mijn andere weidegenoten Mandy en Dennis eraanVervolgens ging de slang naar binnen en een beetje water, toen kwam het voer wat ze net gegeten had er vrij snel weer uit. Toen dat eenmaal wegwas, stuitte hij op een harde prop die hij niet weg kreeg. Op een gegeven moment begon Kato te protesteren en trok ze zich los van de slang. Die moest er nog een keer in.. Daarop kreeg ze een bloedneus, niet te zuinig, het liep er in een dikke straal uit, er lag een giga plas op de grond en ik voelde me toch wel even heel erg misselijk worden en licht in mijn hoofd.. Het was zoooo veel, bah!! Ik zit ook nog helemaal onder de bloedspetters..

Hij heeft ongeveer een uur geprobeerd te spoelen en het daarna opgegeven. Hij heeft haar heel veel antibiotica ingespoten en nog meer darmverslapper, maar tot nu toe heeft die verslapper ook nog niet mogen baten. Ik moest haar om het uur een beetje water aanbieden, maar ze wil niet drinken. Eindelijk na 3 uur pakte ze een slokje, maar dat gutste er ook meteen weer uit. Elise is vanavond ook nog even geweest, haar ouders waren er ook weer bij en hadden koffie en brood voor me meegenomen, ik had namelijk helemaal niks gegeten, omdat ik niet had verwacht dat mijn dag bij de paarden zo raar zou lopen..

Ze geeft nog steeds heel veel slijm op, maar geen voer of gras helaas. Morgen heb ik vrij gekregen gelukkig en vertrek in de vroegte weer naar Katootje toe.. Zometeen ga ik proberen wat slaap te vatten.. Morgen komt de dierenarts weer om te spoelen, mag het dan nog niet baten, moet ze naar de kliniek. Dan gaat ze onder narcose en krijgt ze een scopie en proberen ze zo de prop weg te krijgen. Hij zit ongeveer 30 cm voor haar maag en zit echt muurvast.

Ik ben nog bij haar gebleven tot ongeveer 22.15, mezelf realiserend dat ik niks voor haar kan doen... Alleen hopen.. en janken..

Update : Teuntje111 @ [VVDD] Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-08 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update ingevoegd.

Annn

Berichten: 11531
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:36

Zo dat is zeker heel erg schrikken geweest Ach gut
Ik hoop voor je dat het allemaal weer goed komt met je meisje.
Sterkte Ach gut

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:38

Dat is ook naar om je paard dan zo achter te moeten laten Scheve mond . Ik hoop dat ze zich morgen al weer iets beter voelt en anders dat ze in de kliniek iets voor haar kunnen betekenen Lachen.

Wat een behulpzame en lieve mensen trouwens om je heen Lachen. Wat attent om koffie en broodjes naar je te brengen Lachen.

Balou_k

Berichten: 14058
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:41

Ja dan voel je jezelf machteloos, vreselijk. Veel sterkte meisje, veel sterkte, en een dikke knuf voor je knolletje.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:42

Bah dat is niks dat je je paard zo moet achterlaten!!
Ik hoop voor je dat het morgen beter gaat en dat het lukt om het weg te spoelen! Ach gut

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 23:43

Thanx allemaal..

Zeker naar om haar zo achter te laten, maar ik kan daar ook niks voor haar betekenen.. Kan alleen naar haar kijken, meer kan ik niet doen.. Dan kan ik beter proberen te slapen zometeen en morgen weer een flinke meid zijn en haar dan uitgerust weer bijstaan in haar ellende..

Tis gewoon zo rot om machteloos te staan.. Je wil alles doen, maar je kan niks.. Dat doet verschrikkelijk veel pijn..

Inderdaad erg veel lieve mensjes om mij heen, daar ben ik ook zo dankbaar voor.. Mijn telefoon heeft de hele middag en avond roodgloeiend gestaan met mede bokkers die met me meeleefde. Iedereen ontzettend bedankt daarvoor, het doet mij op zo'n rot moment echt goed dat er zoveel mensen zijn die met me meeduimen dat alles goed komt..
Laatst bijgewerkt door DianneM op 27-04-08 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:44

Wat voor eten had je haar gegeven dan?

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 23:49

ze heeft alleen biks gehad en verder staat ze 24/7 op de wei. De biks was het probleem niet, dat kwam er na het spoelen gewoon dun weer uit. Achter het biks zit echter iets wat niet los wil geraken..

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:53

Jeetje meis...
Ik weet niet wat ik moet zeggen!

Ik ken jullie dan wel niet, maar ik leef met jullie mee en zal aan jullie denken!

Ga van het positieve uit! Hopelijk vind je morgen weer een vrolijker paardje aan in de stal Ja

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:00

Sterkte Teuntje. Ik zal voor Kato duimen morgen.

Balou_k

Berichten: 14058
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:01

Ik duim lekker mee, Lachen ik hoop dat het beter komt.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:06

Heel veel sterkte dianne!!
Vooral voor Kato die even door moet vechten nu...brrr moeilijk hoor!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:09

och meis wat erg Ach gut
ga heel hard voor je duimen dat ze het toch weg krijgt ..

sterkte..

gipsyboy

Berichten: 3006
Geregistreerd: 23-09-06
Woonplaats: purmerend

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:12

jeetje.
hopen dat morgen beter gaat.
sterkte ermee.
ik duim met de rest heel hard mee.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:13

Kato haar kaarsje brandt hier de hele avond, en de duimen draaien braaf door. Sterkte!

brenpasbeau
Berichten: 3900
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:17

tjonge jonge meid toch Verdrietig ik weet hoe je je voelt ik heb het ook op me werk gehad.
ik duim met de rest mee.
hoop dat het morgen ochtend weg is en anders dat de kliniek nog iets voor dr kan betekenen.

heel veel sterkte Ach gut

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 00:17

thanx Naat, dat je me er vandaag toch een beetje erdoorheen hebt gepraat, ondanks dat mijn telefoon echt helemaal leeg was op een goed moment.

Iedereen ontzettend bedankt voor het meeduimen, hopelijk hoe meer duimpjes en kaarsjes hoe beter het gaat morgen met Kato!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:22

ooooh nee, niet katootje!! Bloos! Huilen wat vreselijk dianne, ik ga wensen dat ze er goed doorheen komt, beetje energie sturen naar die stoere meid...!! sterkte!! Ach gut

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:30

Wat vreselijk om je paard zo te moeten zien lijden! Ik weet hoe het is, mijn vorige paardje heeft het ook een aantal keren gehad, uiteindelijk is wel alles met vloebare paraffine opgelost.
Bij een pony bij ons op stal hebben ze in de kliniek een dwarse wortel met een soort vacuĆ¼mpomp uit haar slokdarm gehaald. Ook zij zakte door haar benen en had bloedneuzen van de slang. Misschien heb je iets aan deze tip... Heel veel sterkte!

Anoniem

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 00:43

Wat vreselijk om zo machteloos te moeten toekijken. Ik wil jou en Kato heel veel sterkte wensen en hopelijk kun je de slaap vatten vannacht.
Ook hier draaien de duimpjes.

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 06:14

Dianne, kaarsje brandt hier ook voor Katootje en voor jou, hoor !!! Ach gut Ach gut Ach gut

Tinkermuts

Berichten: 9385
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 06:59

Jee Dian, wat verschrikkelijk, ik weet wat je voelt, heb dit bij mn eerste paardje meegemaakt.

Ik ga hier heel hard duimen en hopen dat Kato zich er door heen slaat.

mijn gedachten zijn bij je.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:00

ahhh Kato, die ken ik nog van vroeger.

Veel sterkte hoor! Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:04

Wat een verhaal zeg!
Mijn paard welke inmiddels aan ouderdomskwalen overleden is, heeft ook verschillende malen slokdarmverstopping gehad, maar gelukkig altijd in redelijk lichte mate.
Ik duim dat het uit zichzelf los komt!

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Mijn trekpaard Kato ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:08

wat afschuwelijk...
heel veel sterkte!