Wat zouden jij doen? doorrijden of stoppen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Wat zouden jij doen? doorrijden of stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 22:51

Stel je bent op vakantie, je rijdt door duitsland op de snelweg. Er is ergens een beetje file-vorming en er zit een duitser langs je, zich vreselijk op te fokken dat hij er niet tussen kan, en begint allemaal te toeteren, maarja, hij kan er echt niet tussen.
File lost op, en je rijdt zo'n 140, als je in je die duitser schuin achter je ziet/hoort al slippend op je af ziet komen. Je geeft dus extra gas bij om niet geraakt te worden, en die auto vliegt tegen de vangrail. Alleen blikschade, je remt wel af, ziet mensen al stoppen, bestuurder stapt al uit, dus je rijdt verder.
Auto die voor je reed begint vervolgens te seinen met zijn lampen, komt langs je rijden, en met zijn telefoon te gebaren dat hij politie belt...

Waarschijnlijk zal die gedacht hebben dat je bij dat ongeluk betrokken bent geweest, maar dat ben je dus niet.
Het gebeurde schuin achter je, en omdat die bestuurder zijn stuur omgooide kwam hij op je af, maar je bent er dan toch niet bij betrokken?

Zou jij zijn gestopt?
Gezien het humeur van de bestuurder al van te voren (tijdens de file vorming, agressief)
Stel dat je gestopt was, en de politie was er bij gekomen, ben je altijd nadelig, als buitenlander. Want die bestuurder zal een oorzaak willen geven voor het ongeluk, iemand anders verzekering op laten draaien.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:53

Yup... ik denk het wel. Als die bestuurder die 'de politie belt' je nummerbord optekent en jou later de schuld in de schoenen geschoven wordt is de kans veel groter dat je in de problemen terecht komt denk ik.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:54

doorrijden
in het ergste geval kunnen ze je nummerplaat opschrijven, en dan!? gewoon ontkennen, je was er niet, waarschijnlijk verkeerde nummerplaat opgeschreven, of gewoon de waarheid vertellen natuurlijk Haha!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:54

tja dat is wel moeilijk..
is dit bij jezelf gebeurd?

Ik zou niet weten wat ik moest doen, ik was denk ik wel gestopt(uit schrik),maar ik denk dan ook dat die opgefokte duitser je erbij gaat betrekken, maar het bewijs zit op jou auto, heb je geen schade dan kan hij moeilijk beweren dat jij hem de weg versperde

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:56

ik was ook wel gestopt..om wel ff duidelijke verklaring af te leggen. anders krijg je nog gezeik van: waarom ben je niet gestopt enzo......wat volgens mij hoor je dan toch wel te stoppen..

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 22:58

Bij mijn ouders. Nou zaten ze dus met het idee van wat als we daar idd nog wat over te horen gaan krijgen. Maar ze zouden dan eerst in Nederland een aanklacht in moeten dienen, en getuigen in nederland voor de rechtbank moeten laten komen, dan bepaald een nederlandse rechter of het in nederland of duitsland beslist gaat worden...
Een lange weg, die waarschijnlijk wel voorkomt dat ze er iets over te horen krijgen, hopen ze Knipoog

Maar het ging er vooral om van: is het slim geweest, dat we zijn doorgereden

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:58

Stoppen. En alsnog een aanklacht tegen hem indienen wegens bumperkleven. Alleen omdat hij in een andere grotere auto rijdt heeft hij nog niet automatisch voorrang.

En Lianne, in de weg zitten? De weg versperren? Die imbeciel heeft gewoon genoeg afstand te houden dat hij op tijd kan remmen. In dit geval is die Duitser de schuldige.

Neemt niet weg dat doorrijden na een ongeluk (ook al ben je er niet bij betrokken) heel erg streng bestraft wordt in Duitsland. Het word gezien als verzaakte hulpverlening, en de bekeuringen zijn niet misselijk.

Je suis Charlie.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:59

Ik denk van wel.

Er is hulp en die man heeft niets en jij hebt er niets mee te maken!
Door karren maar hoor Clown

Euh,...?? Tsjah,...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:03

Mijn vader z'n reactie was lekker laten barsten. *LOL* Dat kunnen ze toch niet controleren.

Ikzelf vind het iets moeilijker, ik zou zelf ook doorgereden zijn na eerst gekeken te hebben of er al hulp onder weg was(als het ernstig was gestopt). Dat die tegenligger denkt dat jij schudlig ben, kan ik me gezien wat jij vertelt zelf niet echt voorstellen. Tenminste ík zou het gezien het verhaal wat ik lees niet denken dat je schuldig bent. Misschien eerder een sein van: Nou je mag wel stoppen, je bent er het dichtsbij geweest, je zal weten wat er precies is gebeurd. Om die reden zou ik achteraf zeggen was gestopt, maar mijn eerste reactie zou ook doorrijden zijn geweest, gezien de aard van de verwonding van de chauffeur.

- Offline -

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:22

Ethelate schreef:
Zou jij zijn gestopt?
Gezien het humeur van de bestuurder al van te voren (tijdens de file vorming, agressief)
Stel dat je gestopt was, en de politie was er bij gekomen, ben je altijd nadelig, als buitenlander. Want die bestuurder zal een oorzaak willen geven voor het ongeluk, iemand anders verzekering op laten draaien.


Ik was iig gestopt en had gewacht op de politie!
Als de man verkeerde informatie had doorgegeven, had ik een aanklacht wegens "Nötigung" ingediend! Nötigung wordt altijd zeer nauwkeurig nagegaan!!
Onder Nötigung valt bijv. bumperkleven, seinen met de lichten, toeteren, rechts inhalen enz.
De tijd dat je als buitenlander een "nadeel" hebt, is echt achterhaald hoor!

En Ieteliet, omdat het tussen een Nederlandse en een Duitse auto ging, betekend niet dat ze bij een evtl. achterhalen van de bestuurders "minder" moeite doen Knipoog ; als je hier een bon krijgt, wordt die ook gewoon naar je huis in Nederland gestuurd Clown !

Ik heb het 1,5 jaar terug gehad (in de herfst, toen het zo vreselijk stormde): vlak voor Oberhausen, kwam er een Nederlandse Jeep met een noodvaart bij mij achterop gereden. Ik was aan het inhalen en moest op een gegeven moment remmen omdat er iemand voor mij niet zo snel reed. Die vent in die Jeep, zat zo dicht achter mij, dat ´ie werkelijk alles mogelijk heeft moeten doen, om niet bij mij via de achterklep binnen te komen Boos! .
Nadat ik had ingehaald, ben ik terug naar de middelste baan gegaan, zodat die **kel voorbij kon. Op het moment dat ik naar rechts ging, schoot ´ie langs me heen en ging meteen voor me rijden.
God-zei-dank had ik een vooruitziende blik en wist ik wat er ging gebeuren: die *** gaat vol op z´n remmen staan Stoom uit je oren !!
Ik was al aan het remmen en die vrachtwagen op de rechterbaan had het blijkbaar ook al zien aankomen; die remde ook al af, zodat ik op de rechterbaan kon uitwijken.
Ik wist dat er een paar km verderop Autobahnpolitie zat en daar ben ik meteen heengereden om aangifte wegens Nötigung te doen Extreme duivel !
Ik had Tim bij me in de auto en die had ik z´n nummerplaat laten opschrijven, net als de nummerplaat van de vrachtwagen die plaats had gemaakt voor mij.
Een half jaar later, kreeg ik bericht van de de Staatsanwalt: de bestuurder van de Jeep, had een boete van €500,- gekregen OK dan! !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:29

Zoooooooo! Ik schrik toch even van het verhaal van Sterre. Wat is dat voor een Vioolvent zeg! Hoe zo onverantwoord rijden, zeg. Echt stom! Gelukkig dat je 't zag aankomen. En mooi zo dat hij €500 boete kreeg.

- Offline -

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:31

Toppie Sterre, maar in dit geval had je ook alleen maar het geluk dat Tim naast je zat. Anders is het "Aussage gegen Aussage" en zie dan nog maar je gelijk te krijgen.

Maar idd, Europa wordt steeds kleiner. En aangezien ze ook bekeuring wegens foutparkeren naar Duitsland kunnen sturen, kunnen ze het omgekeerd ook doen.

Ik hoop dat die Eikel zich een tweede keer bedenkt voor dat hij zoiets flikt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ze er in Duitsland beter mee omgaan dan hier...wat ik hier voor situaties meemaak wil je niet weten.

Je suis Charlie.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:36

Vertel? Tong uitsteken

Euh,...?? Tsjah,...

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:50

Ethelate vroeg of het verstandig was dat men heeft doorgereden!

Eerlijk gezegd, denk ik van niet! Voorheen reed iedereen in Duitsland 200 km/pu maar wetelijk gezien mag dat volgens mij helemaal niet. Mensen doen het echter wel omdat de controle daar, tot een paar jaar terug, ver te zoeken was/is (weet niet hoe het nu is).

Dus A: kunnen ze zeggen dat die man te hard reed, agressief en seinend!
(fout 1 van die man)

Verder zijn ze niet bij het ongeluk betrokken geweest (anders had hun auto wel schade gehad). En als ze al waren geraakt dan was hij in overtreding.

Dus B: bij een aanrijding van 2 auto's die dezelfde kant opgaan is de achterste altijd schuldig!

Het enige wat hen kan worden kwalijk genomen is dat ze nalatig zijn geweest bij het verlenen van hulp, wat ook weer niet helemaal terecht is omdat er al gelijk hulp bij was.

Dus C: Het is niet verstandig om midden op de Duitse-autobaan te stoppen. Daarmee kan je meer mensen in gevaar brengen. Elke automobilist heeft de ongeschreven wet om mede zorg te dragen voor een goede doorstroming van het verkeer!

Dit kunnen ze eventueel allemaal melden indien er naar gevraagd wordt!

Het enige wat ze volgens mij echt fout hebben gedaan is dat ze zich hebben laten opjutten! Als zoiets mij zou overkomen dan zou ik z.s.m. de uiterste rechtse rijbaan verkiezen of een paar keer mijn remlicht aantikken zodat het achteropkomend verkeer weet dat ik langzamer rijd.

Wat ook vaak helpt (zo is mijn ervaring), je schouders ophalen (met z'n gezicht van: kan er niets aan doen, mijn auto wil niet harder) of mijn achteruitkijkspiegeldje aanwijzen, zodat de automobilist weet dat ik hem heb gezien!! Cool

Beter is het dus altijd om te stoppen, je kan de politie namelijk beter voor zijn dan dat ze jou moeten achterhalen. Verder wil ik iedereen de tip geven: Laat je niet opfokken door een ander, want daar komen dus ongelukken van *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 00:30

Victor007 schreef:
... Als zoiets mij zou overkomen dan zou ik z.s.m. de uiterste rechtse rijbaan verkiezen of een paar keer mijn remlicht aantikken zodat het achteropkomend verkeer weet dat ik langzamer rijd.

De eerste tip is prima, de tweede (iig hier in Dld) is niet zo goed; dat valt dus onder Nötigung Knipoog !
Citaat:
Verder wil ik iedereen de tip geven: Laat je niet opfokken door een ander, want daar komen dus ongelukken van *LOL*

De laatste tip is natuurlijk de beste Lachen !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 01:00

140?? Zo hard rijd ik nooit op duitse snelwegen.... Schijnheilig

Zonder geheid: ik zou ook zijn doorgereden, wat denkt die mafkees wel, zolang je geen schade hebt tenminste.... Hij doet het zichzelf aan met zijn maffe taferelen!

Wat ik altijd doe met bumperklevers: ipv middelvinger duim opsteken, overigens vind ik het wel zo achtelijk dat ze achterop je bumper gaan hangen als ik ook achter een inhalende vrachtauto zit. Ze zien toch dat ik er niet langs kan, ik kan er toch niet doorheen Verward Als de vrachtauto naar rechts gaat trap ik altijd spontaan het gas in waarna de bumperklever meestal alras kleiner wordt in mijn binnenspiegel... (fijn hoor, een snelle auto) Als ik dan weer op cruise snelheid zit laat ik hem wel voorbij komen als ie dat dan zonodig wil en steek ik met een big smile mijn duim op OK dan! (jaja, ik ben nog steeds heel blij met mijn gti-tje *LOL* )


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 01:28

Stoppen. Je bent getuige van een ongeluk, volgens mij ben je dan zelfs verplicht om te stoppen.

Het is echt niet zo dat die man jou de schuld in de schoenen kan schuiven, de politie (ja, ook de Duitse) luisterd naar beide verhalen. Daarbij stopten er inmiddels meer getuigen.

Maar wat me even ontgaat...

Hoe ik het nu lees zat die man, tijdens de file, wat te duwen en te doen. Toen het weer reed had hij genoeg afstand (let wel: ik zie nergens staan dat ie kleefde, dus ik ga ervanuit dat er voldoende afstand tussen zat). De man die langs je ging rijden en begon te seinen was een andere?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:21

Pervinco schreef:
Stoppen. Je bent getuige van een ongeluk, volgens mij ben je dan zelfs verplicht om te stoppen.

Het is echt niet zo dat die man jou de schuld in de schoenen kan schuiven, de politie (ja, ook de Duitse) luisterd naar beide verhalen. Daarbij stopten er inmiddels meer getuigen.

Maar wat me even ontgaat...

Hoe ik het nu lees zat die man, tijdens de file, wat te duwen en te doen. Toen het weer reed had hij genoeg afstand (let wel: ik zie nergens staan dat ie kleefde, dus ik ga ervanuit dat er voldoende afstand tussen zat). De man die langs je ging rijden en begon te seinen was een andere?


Ja dat dacht ik dus ook dat je verplicht bent om te stoppen. Ben je zelfs niet strafbaar als je doorrijd naar een ongeval???? Je bent getuige en je moet dan een verklaring afleggen. Meteen een gelegenheid om hem aan te geven Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:17

In Roermond ben je iig wel strafbaar Clown

*edit: strafbaar is een beetje ene te groot woord denk ik... Als ze hier erachter komen dat je getuige was van een ongeval en je hebt je niet gemeld, dan krijg je iig een berisping.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 30-03-04 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:47

ik was ook gestopt, was al gestopt zodra ik die man tegen de railing zag 'verdwijnen'. vindt het gewoon een beetje aso om dat niet te doen.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:51

Als je verders niet betrokken bent bij de omhelsing van de vangrail dan kun je gewoon door rijden echt in duitsland hebben ze gewoon die mentaliteit... gelijk bellen enzo. Mijn vriend rijdt op duitsland met groente en als ik mee ben wat je dan voor domme acties je ziet gebeuren.

...Dreaming with my eye's wide open...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:53

Als het achter je gebeurt dan mag je gewoon doorrijden en zit je er bijna op met je neus dan is het handig om te stoppen.

Maar wat dus giga verboden is in Duitsland is blinken... dus seinen.. dat kan in Duitsland het rijbewijs kosten

...Dreaming with my eye's wide open...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:12

Chronos schreef:
Als je verders niet betrokken bent bij de omhelsing van de vangrail dan kun je gewoon door rijden echt in duitsland hebben ze gewoon die mentaliteit... gelijk bellen enzo.


Eh... Lijkt me vrij logisch, dat er 'gelijk gebeld' wordt wanneer er een ongeval plaatsvind?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:24

Das logisch maar dat ze als jij in hun ogen wat fout doet dan gaan ze akuut bellen..

...Dreaming with my eye's wide open...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:01

So? Fout is fout... Ik denk overigens niet dat die man die belde belde omdat de TS iets fout gedaan had, maar vanwege het ongeval...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, brennie85, Capriootje, GrapeshotBot, JustMyZtje, MarJon, Meliaforever, mokkaboon, YandexBot en 199 bezoekers