Annebel wordt kaal achter haar oren, wat te doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Annebel wordt kaal achter haar oren, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 13:06

Ik zag het net alweer, annebel wordt were kaal achter haar oren. Dit is nu al de derde zomer dat ze dat heeft. In de winter heeftze nergens last van. Ze heeft ook altijd hetzelfde halster om, aan dat halster zit ook een speciale laag zeg maar. Ik denk dat ik er zo maar weer een bontje om doe in de hoop dat dat helpt.
Weten jullie misschien wat ik er anders tegen kan doen? Er zitten dan gewoon echt kale plekken.


Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:41

Je hoofdstel goed schoonhouden, een bontje om je halster en na het werk met een vochtige spons het zweet weg halen.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:43

idd, alles goed schoon houden, want zand schuurt.
En een bontje vind ik ook helpen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:13

Halster af in de wei en op stal, dat helpt om te beginnen al. Verder heeft 1 van mijn paarden dat ook ooit gehad, en die heb ik een tijdje met een bontje achter de oren gereden. 't Is wel niet zo elegant, maar het werkt wel.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:14

helaas mag dat niet op elke stal Imker, dan moet je dus wat anders verzinnen Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 22:11

ik kan/mag idd geen halster af doen, annebel luistert niet echt naar iedereen die haar binnen haalt Haha!.
Maar je kan dus gewoon met zo'n bontje rijden? Hm ook maar eens proberen. ga ook het halster nog beter schoon proberen te krijgen, ja ze rolt ook wel veel, dus eigenlijk wel logisch dat er veel zand tussen komt.
Het is precies aan de zijkanten zeg maar, en bontje is net te kort, denk dus maar dat ik die in 2en knip zodat hij precies op debelangrijkste plekken komt.
Nadeel van een bontje is wel weer dat ze makkelijker haar halster af kan gooien Haha!, en soms krijgt ze zelfs het bontje eraf Verward


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:10

Kale plekken kunnen ook ontstaan door zweet, het wordt nu weer wat warmer. Dus niet alleen je halster goed schoonhouden, maar ook je paard regelmatig afsponzen op die plek.

Nulla tenaci invia est via

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:55

runningkawa schreef:
Citaat:
helaas mag dat niet op elke stal Imker, dan moet je dus wat anders verzinnen



Sjips, je hebt gelijk. Ik denk even niet verder als mijn eigen straatje, sorry.
Misschien zo'n halster van Kavalkade, daar zit al een bontje op het kopstuk?

Toos paardloos

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 23:46

ja dat kan ik ook proberen, heb er nu een van trendcollection van eskardon. Dat bontje kwam net niet op de juiste plek, dud die heb ik nu in 2en geknipt. dat zit nu ook wel goed.

Ik spons haar zowiezo achter haar oren af als ze heeft gezweet (met goed weer althans). Maar heb net gekeken en het zit op de plek waar de frontriem zeg maar aan het hoofdstel vast zit Verward

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 01:13

ik heb een halster waar klittenband aan het bontje zit en aan het halster. het bontje zit dus geheel erom heen.
dus mischien een idee om het middels een klittenband het bontje op de plaats te houden...
als je paard de manen iets langer heeft wil bevestigen aan een manenvlechtje ook helpen om het halster op een andere plaats te houden.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:03

Is je frontriem dan niet te kort? Aangezien je paard het op die plaats heeft?

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:12

ik heb zelf een lap bontjes stof gekocht op de markt.
en een strip klitteband.

Die om het kopstuk heb ik gewoon gestikt met de naaimachine, zonder klitteband, omdat je dat er toch makkelijk aan kunt schuiven.

Bij de neusriem met klitteband.

goedkoop en op de lengte die jezelf wilt.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:14

een doekje of bontje om het kopstuk doen, of naar een leermaker gaan die het kopstuk bij kan werken ofzo...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 19:45

bontje zit nu ook al rondom en met klitteband, was misschien een beetje onduidelijk gezegt van mij Haha! Maar hij was net te kort om op de juiste plaats aan beide kanten te komen.
Maar wij jij zegt runningkawa is ook geen slecht idee. Ik heb nog wat bont liggen, dan kan ik hem gewoon zelf goed op maat maken OK dan! .

Frontriem is niet te kort een beetje ruim zelfs. Misschien dat de zadelmaker er its onder kan zetten (heeft hij ook wel eens bij een mensingeltje gedaan). Misschien dat dat ook bij de frontriem helt. Ben wel handig met de naaimachine maar op die plelk krijg ik het er zelf niet om.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lkaw, MaxEnHenkie, Miss_Mii21, The_Cat en 105 bezoekers