Toegepaste statistiek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Toegepaste statistiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 23:22

Daar heb ik net een hele tijd mee zitten stoeien, wat een Misselijk -vak is dat zeg!
Betrouwbaarheidsintervallen, t-toetsen (één-steekproef, twee-steekproef en gepaard) ANOVA (met Bonferroni correcties), regressie, correlatie en Chi-kwadraat-toetsen (associaties en verschillen) gek word ik er van!!! Denk je het door te hebben, is het toch weer anders! Dinsdag tentamen, gelukkig open boek, maar dat wil nog niet zeggen dat het makkelijk is, verre van dat. En het moet nog in Excel ook!
Net maar even wat leuke dingetjes zitten prutsen in Excel waar ik hopelijk tijdens m'n tentamen wat aan heb, niet vergeten ze in m'n Home Dir te planten (en hopen dat dat goed gaat, want ik heb een PC en op de VU hebben ze een Mac Frusty )
Begin echt zwaar gefrustreerd te raken hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 23:24

daarom ben ik maar lekker relaxed rechten gaan studeren
(ik mis de blonT smiley)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 23:28

En het stomme is dus dat ik helemaal geen wiskunde of iets in de richting studeer, maar 'gewoon' medische biologie. Wat moet ik er mee Frusty Frusty

Leuk om later je data van je onderzoek te kunnen analyseren, maar ik wil helemaal niet het onderzoek in (van mij hadden ze er dus best een keuzevak van mogen maken!) en als ik dat wel zou willen doen neem ik gewoon een analist in dienst Tong uitsteken Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 00:42

Zep schreef:
daarom ben ik maar lekker relaxed rechten gaan studeren
(ik mis de blonT smiley)


Ik studeer ook rechten en ik vind het niet zo relaxed. Vooral privaatrecht vind ik erg vaag!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 01:10

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 01:56

Jemig ja, en zodra je het allemaal hebt geleerd en lekker gaat onderzoeken dan trommel je het allemaal in SPSS en gaat het allemaal vanzelf.
Testtheorie is best leuk, maar verder brrr.
(SPSS is een prehistorisch analyse programmadinges uit mijn tijd)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 10:09

Ja, SPSS en SAS dat heb ik ook ooit nog eens gehad.

Margreet, ik herkende wat kreten die je riep, in een grijs verleden heb ik het ook allemaal gehad (als bestuurlijk informatiekundige) en heb er nooit meer iets mee gedaan. Dat heeft iig het voordeel dat je het direct kunt vergeten na je tentamen. Succes vandaag!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:18

Ik heb voor het onderzoeksgedeelte van mijn afstudeerscriptie ook SPSS gebruikt, gelukkig bestond toen de Windows-versie al. Of ja, eigenlijk heb ik het laten gebruiken, door een handige huisgenoot van een vriendin. Ka en getalletjes, dat gaat namelijk niet zo goed. De Windows-versie ziet er trouwens erg grappig uit en er kan een boel mee, al moet je me niet vragen wat... Haha!

Die prehistorische DOS-versie van SPSS, daar heb ik ook nog mee mogen worstelen in mijn eerste jaar. Wat een crime was dat, onleesbaar en megadik handboek erbij in het Engels (de HEAO had een Nederlands boek, maar dat mochten wij als aanstaand sociaal-wetenschappers niet gebruiken want dat was 'te simpel') en al die codes onthouden en intikken, brrrr...

Statistiek is in z'n algemeenheid trouwens brrr... Snap nog steeds niet hoe ik ooit die tentamens heb gehaald! Verward

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 18:27

Klinkt allemaal erg interessant Haha! Maar het begin snap ik nog...
Ik ben al heel erg blij dat ik weer eens een voldoende voor mijn wiksunde B had!
Maar als ik dit zie ben ik totaal weer ontmoedigd *LOL*