Pony even helemaal out !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Pony even helemaal out !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 13:35

Gisteren was ik bij mijn pony en de hengst (82 cm) die bij haar in stal staat hadden we even op het land gezet. Omdat we de boxen uit wilde mesten zetten we de pony (merrie) 1.48m van een vriendin er ook even bij. Ze staan wel vaker met zijn allen op het land en dat gaf nooit problemen.

Toen we de merrie er af wilden halen dook onze hengst er van achteren boven op. De merrie haalt uit en slaat zo "stormy" tegen zijn borst. Die viel echt stuiptrekkend op de grond en lag daarna even helemaal out. Na misschien 20 sec. stond hij weer op om pompend op adem te komen.. En na een half uur stond hij weer vrolijk te grazen..

We waren ons echt wezeloos geschrokken en dachten echt dat hij niet meer op zou staan. Zou hij gewoon door luchtgebrek flauw gevallen kunnen zijn ? Nooit gehoord dat paarden dat ook kunnen doen maar wie weer ??

Overigens houden we hem nu extra in de gaten hoor en geloof maar niet dat hij ooit nog met een andere merrie dan "zijn" meissie op het land gaat. Zijn er mensen die dit ook wel eens hebben meegemaakt en had dit evt. nog gevolgen.

ik lees het wel. Groetjes Astrid

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:45

Dat is even schirikken Bloos! ik heb het nog nooit meegemaakt dus... ik weet niet of het gevolgen kan hebben

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:46

Misschien eerlijk om de hengst te laten castreren? Zet hem anders apart. Als hij samen met een merrie staat, zal hij toch steeds willen dekken en klappen vangen als de merrie niet wil.

zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 13:57

We hebben normaal gesproken nooit last van hem en hij staat met mijn pony in 1 box en dat is ook een merrie, daar doet hij het niet zo fanatiek bij. Maar over castreren gaan we inderdaad nadenken hoor.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:21

dus je vind het niet erg als je pony drachtig wordt? Ik zou het hengstje idd goed in de gaten houden, misschien toch nog even een DA bij laten kijken, als hij echt vol op zijn borstbeen is getrapt kan er misschien iets gescheurd of gebroken zijn.. Kijk anders eerst hoe hij reageert als je hem op die plek aanraakt, dan merk je snel genoeg of hij pijn heeft. Ik heb het nog nooit meegemaakr gelukkig.

zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 16:15

Ze staan al bijna vijf jaar bij elkaar in 1 box. Ik vermoed dat hij niet eens kan dekken maar dat hij denkt van wel.. Anders had die pony van mij toch al lang drachtig geweest zijn.. of klink ik nu erg penny-achtig..