Hoe krijg ik mijn paard losser????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Hoe krijg ik mijn paard losser????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 23:36

hoi allemaal :p ,

K'heb ff een vraagje en ik hoop dat jullie hem willen beantwoorden! Verward

Een paar maanden geleden kreeg ik les van iemand(k'ben er al weer weg), die nooit tegen me heeft gezegd dat ik (door houding en techniek)mijn pony vast zette op de linkerhand!(k'weet niet of jullie weten wat ik bedoel, maar ze is erg sterk op de linkerhand)Ik en mijn nieuwe instructrice hebben haar nu al aardig losser dan een poosje geleden.

Nu is mijn vraag Verward: of jullie manieren/technieken weten hoe ik mijn pony losser kan krijgen!

Hopelijk willen jullie mijn vraag beantwoorden, want ik wil zou graag mijn pony weer los krijgen!!!!!! Knipoog

=xxx= Regina

P.S. Ik longer (+ slof) ook!!!!! Haha!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 12:50

Mijn pony zat ook erg vast op links, ik stap altijd heel lang in, waarbij ik veel voltes rijd en dan af en toe op een kleine volte haar achterhand naar buiten druk, veel figuren rijden dus en heel veel overgangen rijden en natuurlijk vooral proberen om niet je hand meer vast te zetten.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:20

Probeer je pony op de buitenhand te rijden. Dit doe je door: binnenhand naar voren (eerst wat een boogje, later weer aannemen), binnenbeen drijven, buitenhand/been begrenzen. Verder niet in je linkerteugel beginnen te kneden, dat loopt 9 van de 10 keer uit op zagen!!!

Succes.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 17:24

Tja, net zo'n vraag als: 'hoe rijdt ik dressuur?'

Dit is een heel proces en niet over de pc uit te leggen. Neem les, dat is het enige dat ik je kan adviseren.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 18:12

Precies, neem les!!! + sluit de mogelijkheid uit dat hij zich op je binnenhand vastzet! Dus aldoor binnenhand ontspannen: aanvragen en ontspannen!!