auto leeggejat door anwb

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

auto leeggejat door anwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 23:33

Mijn ouders kregen vorige week pech met de auto. ANWB kwam en ze konden niet verder rijden. Ze kregen een leenauto en onze auto werd naar onze garage gereden op zo'n oplader of zoiets.
Konden we van de week onze auto ophalen zijn er twee cd's weg en de benzine teller staat ver in z'n reserve, terwijl hij zeker nog 3/4 vol zat.
Onze garage heeft zoiets echt niet gedaan, we kennen hun al jaren. 100% zeker. Moet de ANWB dus zijn.

Echt belachelijk, hoe durven ze!
Mijn moeder heeft al gebeld en ze moest een brief schriijven. Maar ja daar horen we natuurlijk nooit meer wat van terug. En die gasten rotzooien lekker verder Boos!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 00:27

tjeempie! dus dat kan je ook al niet meer aan hun overlaten... Gaaaap e*kels!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:07

ik zou niet zo hard roepen dat de ANWB het gedaan heeft, die leveren alleen maar de auto bij de garage af en verder doen ze niks meer. En niet de kop in het zand steken voor de garagehouder, want die doen het terdege wel ook al zeggen ze van niet. Stel je voor dat ze mij zwart gaan maken dus ik hou mijn mond lekker dicht. Mijn broer kwam ook al jaren bij dezelfde garage, totdat hij cd's kwijt was en hun maar zeggen dat zij het niet gedaan hebben

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:20

Er hoeft er maar eentje tussen te zitten die CD's achterover drukt, dat hoeft de garagehouder toch niet te weten?

En misschien moest de tank wel leeg omdat er wat met de leidingen of met de tank gebeuren moest? Of idd ook iemand bij de ANWB/ophaaldienst die even wat benzine nodig had?

Neemt niet weg dat het niet netjes is. Ik zou idd de brief sturen, als er meer mensen melding van maken valt de dader misschien te traceren, Maar heb niet teveel hoop op reactie van de ANWB.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:32

ben het wel een beetje eens met de anderen, het hoeft de ANWB helemaal niet te zijn, en zoals annechien al zei er hoeft er maar 1 te zijn die spullen van andere 'meeneemt'.
ik zou ook een brief schrijven/bellen naar de andere garage en dan kan je in ieder geval na vragen waar de benzine heen is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:49

Het kan overal gebeuren natuurlijk. Het hoeft niet te zeggen dat die cd's gestolen zijn. Ik weet niet wat er met de auto mis was, maar het kan zijn dat ze soms een auto leeghalen.
Ik zal het uitleggen:

Bij mijn vader in de zaak komen auto's binnen voor reguliere reparaties en voor schade's. Voor bepaalde schade's moet het interieur eruit aan de binnenkant. Wij halen dan dus ook alle spullen eruit. Denk hierbij aan CD's, radio, munt geld, zonnenbrillen ed. Dat gaat allemaal in een bakje met oa. autopapieren ed. Stickertje met het kenteken erop en veilig in een afgesloten kast.
Als die auto klaar is gaan de spulletjes er weer in. Vaak doet de persoon die hem leeggehaald heeft dat, dus alle spulletjes liggen weer op zijn eigen plek.

Het is mij wel eens gebeurd dat ik in alle haast (auto moest afgeleverd worden), iets vergeten ben uit het bakje te halen.
Zodra we dat ontdekken gaat er meteen een telefoontje naar de klant.
Maar ik zou heel goed kunnen begrijpen dat een (nieuwe) klant denkt dat het gestolen is.
Let wel dit gebeurd mischien 2 a 3 keer per jaar.

Ik zou dus eerst even contact opnemen met de garage.

Wat de benzine betreft. Het ligt een beetje aan wat er mankeerde aan de auto. Voor sommige mankementen halen ze inderdaad de tank leeg. Het wordt dan opgevangen, maar terug gooien is niet verstandig in verband met vuil ed.
Als je je auto naar een garage brengt die een hoge service graad hebben, dan tanken ze hem vol. Dit zijn meestal alle Bovag, Focwa garages. Maar ook garages zonder deze certificaten doen het. Het ligt eraan wat voor service zij verlenen.
Wij tanken de auto's bijvoorbeeld helemaal vol als we de tank leeggehaald hebben, maar de buren (ook garage) doen dat niet...

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:54

ik zou gewoon even de anwb bellen en vragen of ze misschien iets weten en wat betreft de benzine... tja toch even naar de garage bellen...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:59

Ik zou ook niet te snel met het vingertje wijzen als ik jou was Alhoewel ik somige portretten die bij de anwb werken dit gerust zie doen!
Maar goed je kan nooit zeker weten dat iemand van de anwb dit heeft gedaan....

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:01

Maar je kan dus echt niemand meer vertrouwen tegenwoordig!! Boos!
Wie het ook gedaan heeft....

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:05

Tja... het is in ieder geval klote voor jullie, waar het ook gebeurt is.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:12

kat in de zak bellen
of peter r de vries Tong uitsteken

bel gewoon beide instanties even op, de anwb dus en de garagehouder en vertel hoe en wat, een nette brief erbij schrijven is ook wel een idee .
bel rechtsbijstand op om te kijken wat je evt nog meer kan doen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:17

fsoudan schreef:
Alhoewel ik somige portretten die bij de anwb werken dit gerust zie doen!


Dergelijke portretten werken ook bij garages...

Ik ben het helemaal met Sorane eens, wb het verdwenen spullen en benzine verhaal.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:25

Anwb kan niet eens iets doen met die auto inderdaad. Die zetten ze toch alleeen af bij de garage?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 12:32

Mijn ouders kregen s'avonds laat pech. De auto is dus een nachtje bij hun gebleven.
Ik denk ook niet dat we er echt iets tegen kunnen doen. We hadden verder altijd goede ervaringen met de Anwb. Maar ja er hoeft maar 1 foute werknemer tussen te zitten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:20

Maar datzelfde geldt voor de garege waar jullie zulke goede vriendjes mee zijn... Jullie wijzen direct naar de ANWB, maar de garage kan net zo goed de schuldige zijn... "Maar ja, er hoeft maar 1 foute werknemer tussen te zitten."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:42

Die auto is trouwens naar een garage zelf gebracht. De ANWB doet die reparaties niet zelf.

En die foute werknemers heb je in elke sector.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:57

dat zeggen ze...mss heeft de ANWB er wel niks mee te maken, wat was er mis met de auto?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:27

Ja was iets met de remmen. Natuurlijk is er een kans dat onze garage het heeft gedaan. Maar wij laten altijd onze spullen erin als hij daar naartoe gaat. Ook gewoon waardevolle spullen. Er is in die meer dan 30 jaar nog nooit wat gestolen.

Daarbij was dit topic ook meer als een waarschuwing bedoeld. En het is ook gewoon een hele domme fout van ons om onze spullen erin te laten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:48

Maar jij weet niet of er toevallig nieuwe mensen aangenomen zijn bij de garage En je weet ook niet of er toevallig iemand ontdekt heeft dat ie een hoop geld kan verdienen als ie het via de niet officiele weg doet... Of, zoals Sorane zegt: gewoon een fout gemaakt...

En dan nog, waarschuwen voor de ANWB. Ga eens kijken hoeveel ANWB'ers in Nl rondlopen... Dat je geen waardevolle spullen in je auto laat liggen lijkt me vrij logisch.

Wat ik niet snap overigens... Je loopt hier je gal te spugen over de ANWB, ANWB zegt dat jullie je klacht op papier moeten zetten (= normale procedure). Maar dat doen jullie dan weer niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:51

Pervinco schreef:
Maar jij weet niet of er toevallig nieuwe mensen aangenomen zijn bij de garage En je weet ook niet of er toevallig iemand ontdekt heeft dat ie een hoop geld kan verdienen als ie het via de niet officiele weg doet... Of, zoals Sorane zegt: gewoon een fout gemaakt...
En dan nog, waarschuwen voor de ANWB. Ga eens kijken hoeveel ANWB'ers in Nl rondlopen... Dat je geen waardevolle spullen in je auto laat liggen lijkt me vrij logisch.

Wat ik niet snap overigens... Je loopt hier je gal te spugen over de ANWB, ANWB zegt dat jullie je klacht op papier moeten zetten (= normale procedure). Maar dat doen jullie dan weer niet...



Maar als het een correct bedrijf was hadden ze op zijn minst vandaag een telefoontje gepleegt met een uitleg en eventueel excuus toch?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 20:52

Die brief is al gestuurd inmiddels

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:56

Jeetje goed dat je gewaarschuwd hebt. Ik laat bij onderhoudsbeurten e.d. ook altijd al mijn cd's enzo in de auto.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:56

Misschien heeft het correcte bedrijf het nog niet gezien? Lachen
Ik zou die brief overigens ook naar de garage sturen... Als de ANWB beweert niets ontdekt te hebben dan ben je te laat met de garage erop aanspreken. Nu kan de garage nog actie ondernemen en degenen die aan de auto heeft gewerkt vragen of hij toevallig iets heeft 'gemerkt'...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:57

gouda schreef:
Jeetje goed dat je gewaarschuwd hebt. Ik laat bij onderhoudsbeurten e.d. ook altijd al mijn cd's enzo in de auto.


Dat doen meer mensen schijnbaar Scheve mond Ik haal altijd mijn cd's ed eruit, laat alleen de boekjes van de auto erin liggen. Radio gaat ook altijd mee naar huis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:01

Ik heb mazzel Lachen Ik dump mijn auto altijd bij mijn vader in de garage Haha!