Hond begraven, waar?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Hond begraven, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 21:20

Volgende week zondag wordt mijn hond ingeslapen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daarna met haar wil doen, maar ik ben me een beetje aan het orienteren op dierenbegraafplaatsen.

Die in Amsterdam is bijna 300 euro, dat wordt me iets te gek, weet iemand een goede begraafplaats in Noord Holland, Zuid Holland of Utrecht?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:22

Hmm... ik kwam gisteren bij het verhuisdozen inpakken een foldertje tegen van een dierenbegraafplaats in de buurt van Utrecht. Zit nu ergens goed weggestopt, kan het zo niet vinden. Maar volgens mij ligt daar ook het hondje van een Bokker begraven, ik stuur haar wel even naar dit topic.

Wat een rottig vooruitzicht trouwens... Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 21:32

Dank je wel Lachen

Ja, aan een kant vind ik het vreselijk, loop al de hele dag te huilen. Aan de andere kant is het een opluchting. Ze is nu 19 en zou op haar 10e al elk moment niet meer kan zijn, en eerlijk gezegd is het een fijn gevoel te weten dat het nu definitief afgelopen is. Ze kan vast nog wel even mee, maar ze is nu echt dement en wil niet eens meer naar het einde van de straat lopen. Tis mooi geweest.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:35

Heb haar even een PB gestuurd, en het blijkt een crematorium te zijn, in Steenwijk.

Wil je per se dat ze wordt begraven, zoek dan even met Google op 'dierenbegraafplaats'. Heb ik net gedaan en ik kreeg ruim 500 treffers. Daar zit vast wel iets voor je bij, o.a. eentje in Zevenhoven kwam ik tegen.

Jeetje, 19 jaar voor een hond... Dat is een leeftijd! En ik snap je dubbele gevoel maar al te goed. Het idee dat je haar moet missen is natuurlijk ontzettend verdrietig, maar aan de andere kant weet je ook dat het beter is zo. Sterkte... Verdrietig

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:07

ik zou m'n hond eerder laten crimeren (weet nie of ik het goed schrijf?) dan begraven.
dit kost ook maar 1 malig iets, begraafplaats moet je geloof ik elk jaar opnieuw betalen?
en ik denk niet dat je nog elke x na het graf terug wilt...?

wij hebben onze hond trouwens op de wei van m'n tante (waar ook loulou staat) laten begraven, maar die mogelijkheid zul je niet hebben neem ik aan.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:29

Heel veel sterkte alvast. Wat een leeftijd voor een hond. Onze hond ligt ook begraven op een dierenbegraafplaats. Achteraf had ik hem liever laten cremeren. Dan kun je de urn neer zetten waar jezelf wilt. Op een gegeven moment bezoek je het graf amperan, maar de rekeningen moeten wel betaald worden. De graf opzeggen kan ik niet.... ben met deze hond opgegroeid. Maar wie weet ooit in de toekomst.... De onze is bijna 16 geworden.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:37

Heb je geen tuin?
Ik heb hier een hele begraafplaats Haha!
Zijn ze toch nog een beetje bij me.

Crematorium vind ik erg duur. Al 150 euro voor een konijn en dan krijg je een urn , maar wie zegt dat daar echt de as van jou konijn in zit. Ben een beetje argwanend, weet het Bloos

Anders kun je hem misschien mooi ergens aan het water begraven. Je komt toch uit Langerak? Anders bij je ouders in de tuin/buurt?

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 22:48

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op cremeren, vind het gewoon een onprettig idee. Ik heb een jaartje in Langerak gewoond, en ik mag haar daar wel begraven, maar ik zie mezelf volgende week zondag na een emotionele dag niet echt nog een gat in de tuin graven. Wel heel erg bedankt voor het meedenken Lachen

Ik ga morgen even rondbellen met de hits op Google, als iemand nog uit ervaring een mooie en betaalbare plek weet hoor ik het graag..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:49

Babat, ik ben ooit bij een crematorium/begraafplaats in Stompwijk (ZH) geweest en ik was en ben zeer tevreden over de manier waarop het daar ging. Ik kreeg alle tijd die ik wilde en de mensen daar gingen netjes met ons en onze kat om, alles met respect en begrip enzo. Dat was wel wat jaartjes geleden, maar ik hoop dat dat niet veranderd is.
Heel veel sterkte alvast!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:52

batje schreef:
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op cremeren, vind het gewoon een onprettig idee. Ik heb een jaartje in Langerak gewoond, en ik mag haar daar wel begraven, maar ik zie mezelf volgende week zondag na een emotionele dag niet echt nog een gat in de tuin graven. Wel heel erg bedankt voor het meedenken Lachen

Ik ga morgen even rondbellen met de hits op Google, als iemand nog uit ervaring een mooie en betaalbare plek weet hoor ik het graag..



je zou het ook vantevoren kunnen graven, of vragen of iemand anders het voor je doet Lachen
begraafplaats is duur, en de kosten komen elk jaar terug..
wil je over 5-10 jaar nog wel betalen voor een hond die al zoo lang dood is. nou is het allemaal heel emotioneel, maar zoiets slijt.....

naja jouw keus..

heeel veel sterkte iig alvast!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:57

Ik wacht ook altijd een dagje. Als je hem in een donkere schuur legt kan dat wel hoor met dit weer.

En heel veel sterkte trouwens zondag.


Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 07:22

Beverwijk zit volgens mij ook een dierenbegraafplaats

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:35

In Ijmuiden zit ook een dierenbegraafplaats, volgens mij op begraafplaats Duinhof. Wij hebben ook de beesten in de tuin begraven, ook onze oude trouwe teckel die 17 jaar is geworden... Je kunt hem ook achterlaten bij de DA eventueel... Scheve mond

Der Ellmauer Dancing Queen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:52

ik zou hem lekker in de tuin begraven, goed diep gat, anders gaat het van de zomer zo stinken, en laat idd iemand anders het gat graven. sterkte ermee

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:01

persoonlijk geef ik de voorkeur aan cremeren maar als je hem echt wil begraven laat een ander dan het graf graven want anders val je er straks zelf in... even je hond in een gat in de grond stoppen is namelijk een grotere klap dan je zelf denkt hoor...

sterkte!

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:24

_inge_"]
Crematorium vind ik erg duur. Al 150 euro voor een konijn en dan krijg je een urn , maar wie zegt dat daar echt de as van jou konijn in zit. Ben een beetje argwanend, weet het Bloos
[/quote]

Voor dit geld heb ik mijn hond van 55 kg (apart) laten cremeren en een urn uitgekozen. Dat hij daar in zit weet ik omdat ik hem zelf naar zijn laatste rustplaats heb gebracht (in dit geval dus heb geholpen om hem in de 'oven' te leggen) en hem 3 uur later weer heb opgehaald.
Weet niet of er zoveel prijsverschil is tussen de crematoria maar 150 euro voor een konijn zou wel heel bizar zijn.

[quote="batje schreef:
Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op cremeren, vind het gewoon een onprettig idee

Ik heb zelf een tuin, maar ben niet van plan om hier te blijven wonen, dus wou hem ook niet in mijn tuin begraven omdat ik hem dan moest achterlaten. Waar ik hem heb laten cremeren daar hebben ze trouwens ook een begraafplaats. De lokatie is de Kralingseweg in Rotterdam.
Kosten voor het begraven weet ik niet, zou je even moeten bellen.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:35

Karin schreef:
Heb haar even een PB gestuurd, en het blijkt een crematorium te zijn, in Steenwijk.


Ik ben diegene, ik heb me vergist, het was dezelfde als Lovely zei, Stompwijk, heel erg goed zijn ze daar

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:38

droppie_18 schreef:
ik zou hem lekker in de tuin begraven, goed diep gat, anders gaat het van de zomer zo stinken, en laat idd iemand anders het gat graven. sterkte ermee


Dat zou ik ook doen! Heb je hem lekker dicht bij huis Wij hebben ook al heel veel begraven bij ons thuis!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 11:41

In de tuin zit er echt niet in.. dan moet ik met een dode hond bij een vriend langs.. zelf heb ik geen tuin. Dan betaal ik liever iets meer dat ze ergens gewoon goed ligt en ik zelf niet hoef te graven.

Ik ga zo even bellen, bedankt!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:54

Sterkte Ach gut

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:06

sterkte volgende week hoop dat je een mooi plekje vind voor haar zodat je haar vaak kan opzoeken Ach gut

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:59

_inge_ schreef:
Heb je geen tuin?
Ik heb hier een hele begraafplaats Haha!
Zijn ze toch nog een beetje bij me.

Crematorium vind ik erg duur. Al 150 euro voor een konijn en dan krijg je een urn , maar wie zegt dat daar echt de as van jou konijn in zit. Ben een beetje argwanend, weet het Bloos

Anders kun je hem misschien mooi ergens aan het water begraven. Je komt toch uit Langerak? Anders bij je ouders in de tuin/buurt?

Nou je kan aangeven of je wilt dat je dier zonder andere dieren word gecremeerd of niet. Wij hebben Max zonder andere direren laten cremeren, kost wel wat meer maar ja..

So close,
no matter how far.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:49

LuvdaTossa"]
[quote="droppie_18 schreef:
ik zou hem lekker in de tuin begraven, goed diep gat, anders gaat het van de zomer zo stinken, en laat idd iemand anders het gat graven. sterkte ermee


Dat zou ik ook doen! Heb je hem lekker dicht bij huis Wij hebben ook al heel veel begraven bij ons thuis!
[/quote]
Ja ik zou ook gewoon thuis je hond begraven hoor.
Kun je een eigen graf maken, en heb je hem altijd dichtbij.
Als je het denkt niet aankunnen om je hond die zelfde dag nog te begraven kun je van te voren een gat graven, maar dat is natuurlijk ook niet echt prettig.
Misschien iemand anders die het gat voor je kan graven?

Sterkte hoor Ach gut
19 jaar is wel heel erg oud, ik weet zeker dat je hond een mooi leven heeft gehad.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:56

Ik snap gevoelsmatig heel goed dat mensen maar blijven adviseren om de hond in de tuin te begraven, maar...

batje schreef:
...zelf heb ik geen tuin.


Dus ik denk niet dat de topicstarter daar iets aan heeft. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 15:05

Dank je Karin Knipoog
Ik heb even rondgebeld en eigenlijk heb ik niets kunnen vinden.. Of het is heel ver, heel duur of ze cremeren alleen. De begraafplaats in IJmuiden is betaalbaar en mooi, maar helaas begraven ze alleen voor inwoners van Velsen. Mocht er een bokker in die gemeente wonen.. Knipoog

Zoals het er nu uitziet laat ik haar bij de dierenarts. Voor haar maakt het weinig uit wat er na haar dood met 'r gebeurt, en dat geld kan ik mooi gebruiken om 2 dagen vrij te nemen en extra tijd met haar door te brengen.
Morgen maak ik foto's van mijn dame.. kunnen jullie zien hoe goed ze er met al die jaren nog uit ziet! Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amsterdam10, BLEXBot, fransje23, Gaabje, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Jenn_Mellow, Maaikevdk, Plonspony, XXInKA en 47 bezoekers