mijn hengst....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-01 10:22

...zet ik tegenwoordig gewoon bij mijn ruin aan stal vast als ik hem ga poetsen etc. Hij gaat dan met z'n koppie schuin door het 'voerluikje' hangen en Marillion kriebelt hem dan op kaak....gaan z'n oogjes helemaal dicht, staat helemaal te soezen zo lekker vindt ie het!!!
Met zijn eigen buurman is ie ook heel gek, staan ze samen dezelfde spijl af te likken... Misselijk
Nou is Mattie wel een heel brave hengst, maar je ziet toch heel duidelijk dat het een hengst is wbt zijn gedrag, hij mag graag een potje bleren en showen! Maar dat sociale gedrag, hebben meer hengsten dat?
Het is dat ik niet acherlijk Schijnheilig ben, ik zou hem bijna losgooien met een ruin. Ik weet alleen dat dat iets heel anders is en dat dan zijn hengstengedrag wel erg boven zal komen. Hij heeft al 2 x gevochten met andere hengsten, toen ze losgebroken waren. De eerste keer hebben de waakhonden ze uit elkaar gedreven en de baas geroepen, de tweede keer heeft hij een stuk uit het oor van Voltreffer gebeten...onze Mike Tyson dus }>


Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 10:24

Kweenie, misschien wil ie graag verwend worden?? Misschien is Maril zijn 'krabbel-mij-hier-bediende' en hebben ze op die voet een prima verstandhouding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 10:45

Wat lief Lovers !!
Wij hebben op stal een heleboel hengsten staan en eigelijk zijn het allemaal knuffeltjes hoor. Sommige zijn echte stalmaatjes en staan altijd naast elkaar en kunnen het goed vinden.
Dat hele intieme contact dat jij beschrijft heb ik ze nog nooit zien maken, ook niet met ruintjes. Sommige hengsten zijn heel erg op mensen gericht en daar kun je zelf wel heel lekker meer knuffelen en kriebelen.
Maar je moet absoluut altijd op je hoede blijven want het blijven hengsten. Zo heeft het paard van een vroegere instructeur van mij een ongeluk gehad toen hij zijn neus bij zijn buurman in het voerluik stak om eventjes te gaan buurten. Hij schrok, en bij het terugtrekken van zijn hoofd brak hij zijn kaak.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 19:43

Lodewijk staat samen met een hengst en nog een ruin (van anouk) gaat super ze spelen heel vaak samen maar nooit zo dat er ook maar 1 wondje te zien is gelukkig!Onze andere hengst kun je echt niet bij een ander paard in zetten die wil namelijk zelfs onder het zadel aanvallen als ik te dicht langs rijd met lottie. hij grijpt 'm dan echt!