wratje op de neus ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

wratje op de neus ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 12:53

mijn paard heeft een klein plekje op zijn neus , het zit er al even en bleef ook aldoor dezelfde grootte , maar nu lijkt het of het wat groter wordt .
weet iemand of ik ier iets aan moet doen of dat het vanzelf weer over gaat , het lijkt wel een wratje , maar of het dat ook is .
alvast bedankt

Allejandro
Berichten: 18538
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:58

Kijken of het hem pijn doet..?! Verward Zo ja..dan zou ik of een wondmiddel er op doen of naar de DA Lachen Zo nee..proberen of je het open kan krijgen, kijken wat het is etc.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 16:01

Vooral jonge paarden hebben weleens last van wratjes, die komen vanzelf en vallen er vanzelf ook weer vanaf. Hoef je niets aan te doen. En ja, de wratjes worden na verloop van tijd ook groter.

Je kunt er altijd door een DA naar laten kijken, maar ik denk dat je je onnodig zorgen maakt.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 16:18

ik maak me niet echt zorgen , maar vroeg me dus wel af of ik me geen zorgen hoefde te gaan maken of er door een da naar moest laten kijken, hij heeft er verder geen last van naar mijn idee , je kan er gewoon aan komen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:30

Ben het met Cassidy eens.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:48

Mijn paard heeft toen hij klein was ( Knipoog ) heel zijn neus onder de wratten gehad, maar die zijn er vanzelf afgevallen en hij heeft ze nooit meer terug gekregen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:50

zou m alleen niet openmaken

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:53

nee idd niet openmaken dan is nou niet echt een heel goed idee

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 00:17

dat was ik ook niet van plan , leek mij ook niet zo'n goed idee , maar in elk geval bedankt voor jullie reactie's ik zal hem gewoon laten zitten en er verder niet aankomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 01:11

Met 5 jaar zijn ze meestal al wel van de jeugdwratjes af. Wratten die op volwassen(ere) leeftijd opkomen, verdienen wel wat aandacht. Het is belangrijk wat voor vorm de wrat heeft. Als de wrat in de hoogte groeit is er meestal niets aan de hand. Een wrat die in de breder wordt/in omtrek groeit, maar plat blijft, kan vervelend zijn, in dat geval is het niet onhandig om er even naar te laten kijken.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:07

Lovely schreef:
Met 5 jaar zijn ze meestal al wel van de jeugdwratjes af. Wratten die op volwassen(ere) leeftijd opkomen, verdienen wel wat aandacht. Het is belangrijk wat voor vorm de wrat heeft. Als de wrat in de hoogte groeit is er meestal niets aan de hand. Een wrat die in de breder wordt/in omtrek groeit, maar plat blijft, kan vervelend zijn, in dat geval is het niet onhandig om er even naar te laten kijken.



Ik heb een paard die het op 5-jarige leeftijd nog gekregen heeft. Het vreemde was dat ze die kreeg nadat mijn jaarling ze had gehad. Niet dat er last van had maar ik heb mij altijd afgevraagd of het soms wat besmettelijk is. Sommige krijgen ze en anderen niet.