Nieuwe monitor en hoofdpijn, toeval?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Nieuwe monitor en hoofdpijn, toeval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 16:33

Gisteren zijn er bij ons op het werk nieuwe flatscreens van Dell geinstalleerd. Ik kreeg prompt zere ogen en hoofdpijn. Mijn collega ook.
Ik had echt het idee dat ik een bril met te sterke glazen op had.
Herkent iemand dit en gaat het vanzelf over of moet ik mijn "oude" flatscreentje weer terug vragen?

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 16:36

de dell schermen zijn van goede kwaliteit (heb er zelf ook 1), maar misschien zijn ze slecht afgesteld.

Amor Vincit Omnia

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:25

Ik zit op m'n stage ook de hele dag achter zo'n flatscreen van Dell, en heb nergens last van...


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:50

Ik krijg wel meer last van mijn ogen als ik langer achter een TFT zit dan als wanneer ik langer achter een CRT zit. Vaag maar waar. Maar om nou te zeggen dat ik het meteen al merk? Nee dat duurt toch echt een paar uur bij mij Lachen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:55

Het klinkt op zich wel aannemelijk. Ik heb hetzelfde met laptopschermen, idd met hoofdpijn en zere ogen. Uiteindelijk wennen m'n ogen er wel aan, maar in het begin is het niet prettig.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:19

Ik denk inderdaad dat je ogen nog aan die schermen moeten wennen. Wij hebben sinds vandaag een nieuwe tv en ik kan daar ook nog niet te lang naar kijken zonder hoofpijn/pijnlijke ogen (en nee ik zit niet vlak voor de tv hoor Knipoog).

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:37

in het begin dat ik een flatscreen had, had ik dat dus ook he, die kleuren waren zo fel dat mijn ogen er gewoon pijn van deden, je kan dat ding wel een beetje afstyellen en voor de rest wennen je ogen er gelukkig wel snel aan, ik heb er nu geen last meer van.

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 09:19

Ik denk inderdaad dat ie nog niet goed afgesteld staat.
De letters bijv. zien er raar uit, net alsof ze dubbel gedrukt staan.
Ik denk dat ik maar eens begin om het scherm een eind verder weg te zetten. En dan langzamerhand dichterbij totdat mijn arme oogjes gewend zijn aan die felle kleuren.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie