Probleem met afspuiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Probleem met afspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 19:39

Hoi Bokkers,

Ik heb een probleempje:
Mijn paard wil niet onder de spuitslang.
De slang hengt in een soort boog en je kan hem dus heen en weer bewegen als een soort deur, ik vind het moeilijk om uit te leggen maar ik hoop dat jullie het begrijpen.
Hij is hier dus bang voor.
Dat is erg vervelend want in de zomer wil ik hem natuurlijk wel afspuiten en als hij kreupel is moet dat ook kunnen.
Wie heeft er voor mij een tip, van wat ik kan doen en hoe ik het op een diervriendenlijke manier moet aanpakken??
Groetjes van Jessica en Lentigo (= paard


Ps: stuur ffies een pbtje of zet je reactie hieronder

Lovers Lennie en Strateeg Lovers


Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 19:49

Ps: Het is misschien raar om erover te beginnen in de winter omdat het veel te koud is nu, maar misschien heb je tips om "droog" te oefenen.
Laatst bijgewerkt door Lentigo op 17-12-01 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovers Lennie en Strateeg Lovers

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:55

Je kunt via de edit knop je bericht veranderen of er tekst aan toe voegen.
Het is niet echt de bedoeling om dat te doen door een reactie op jezelf te plaatsen (10 minuten later notabene).

Verder denk ik dat als er geen trauma aan vooraf is gegaan met die slang het met gewenning en herhaling moet kunnen lukken.
Ik heb er 3 wk over gedaan om mijn paard 5 seconden stil te kunnen laten staan op de spuitplaats....ik begon met een paard dat uberhaupt weigerde de spuitplaats op te lopen, poetsplaats prima want daar waren de muren niet zo hoog.
Na 6 wk bijna elke dag oefenen met erop staan en pas toen hij bleef staan zonder weg proberen te stormen, langzaam begonnen met afsponzen en daarna afspuiten. Ik spuit ook nooit direct op de benen maar eerst naar de grond zodat hij niet schrikt van een plotselinge koude straal.

Misschien heb je er wat aan.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:00

kan je de spuit niet losmaken en hem in je hand houden. laat hem dan eerst eens aan de slang wennen zonder water. mijn paard was ook bang voor afspuiten. ik heb hem eerst aan de slang laten wennen en hem HEEL goed beloond. toen heel zachtjes de slang aangezet en hem tegen de huid gehouden zodat er geen gekletter op de grond is. nu kan ik haar van top tot teen wassen.

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-01 18:38

Alletwee bedankt voor de tips. Ik zal het gaan proberen. Eerst maar zorgen dat ie niet bang is voor de slang, en lekker poetsen op de spuitplaats en als dat goed gaat hoop ik als het weer lekker weer is, dat Lentigo niet meer bang is voor de spuitplaats. Het is eigenlijk alleen de slang en niet het water.

Groetjes van Jessica

Lovers Lennie en Strateeg Lovers

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 18:47

als je het nu nog niet kan doen via de slang probeer het dan eerst met 1 hoef in een emmer met water dat hij aan het water went en het kletteren ervan. wat je misschien ook kan doen is het water via de slang in de emmer laten lopen zodat je paard kan zien wat je doet. Die van mij kon eerst ook niet stil staan,maar nu weet hij dat als hij rustig blijft staan hij daarna uit de slang mag drinken Haha! .Dan is hij helemaal happy

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 16:43

Het water gaat opzich wel goed..nu de slang nog. Dat is juist het probleem. Verward
Dat water vind ie heerlijk.....


Ik zal het gaan proberen, nu in de winter kan ik droog oefenen.

Groetjes van Jessica Scheve mond\

Lovers Lennie en Strateeg Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, RoRo44, Wopkebrok en 35 bezoekers