Wei verhuren tegen welke prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Wei verhuren tegen welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 14:56

Ik kreeg vandaag de vraag van iemand of ik straks eventueel ook weide verhuur voor paarden die dag en nacht buiten blijven.
Ik had daar eigenlijk nog niet echt over nagedacht, maar kan dat eigenlijk wel gaan doen. Maar nu de vraag, wat mag zoiets kosten?

Het gaat om ong. 1/2 hectare, zonder schuilmogelijkheid. Gebruik van binnenbak, zadelkamer, poets- en spuitplaats, etc. Degelijk omheind dmv houten afrastering.
Wat mag dit kosten (excl. voer, dus enkel kale huur van weide en gebruik van accomodatie)?
Hoeveel paarden kunnen er maximaal op zo'n stuk lopen? Ik dacht zelf aan 3 paarden / pony's.

Maak je nog onderscheid in prijs voor zomer en winter?

* To Belg, or not to Belg *


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:16

per pony 50 euro ofzo?

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:35

Ik denk zelfs ng wel ietje meer.
Kijk eens om je heen.
Je betaalt gemiddeld 90 euro voor huur op de wei..
En bij jou mogen ze dan ook de accomodatie gebruiken.
Ik zou rond de 75 - 100 vragen denk ik..
Ik zou er niet meer dan 4 pony's opzetten.
Als ze in de winter ook dag en nacht op land staan vind ik niet dat je onderscheid moet maken

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:37

Wij deden twee Euro per dag, maar we hebben geen binnenbak.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:42

Een halve hectare is niet echt veel moet ik zeggen. Zeker niet als je de paarden er 24 uur per dag op wilt laten lopen. Ze hanteren toch altijd de volgende regel: Voor het eerste paard 1 hectare, voor iedere volgend paard een halve erbij?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:48

Voor het hele jaar door lijkt het stuk me ook echt te klein voor meerdere paarden. Houd er dan rekening mee dat ze het behoorlijk zullen vertrappen. Gaat denk ik 1 jaar goed maar daarna kun je een probleem hebben.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:00

op een halve hectare kan je maar 1 paard houden en dan is het nog minimaal, ik heb 1 1/2 hectare( verdeeld in 3 weides, en dat gaan net , staan wel dagelijks op de wei, ook in de winter..

Wat de prijs betreft, een beetje gemiddelde huurprijs voor een hectare is zo een 12-1300 euro, dus ik denk zo een 50 euro per maand..

En dat zet ook geen zooien aan de dijk, dus ik zou de wei lekker houden voor mijn eigen paardjes als ik jou was..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:08

clau schreef:
En dat zet ook geen zooien aan de dijk, dus ik zou de wei lekker houden voor mijn eigen paardjes als ik jou was..


Idd, dat dacht ik ook al. Lachen

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:38

Het gaat om een halve hectare he linda?
Als deze wei jaar in jaar uit voor dit paard zou zijn, is 1 paard geschikt, omdat het zo kaal is.
Maar je zei eens dat de verhuurder jou steeds een ander stuk aanwijst. Als dat hier ook voor geld is 2 het maximum.
Je moet je wei altijd in minimaal 2 delen omdat je zomer en winter vooruit moet kunnen. Het droogste stuk is voor de winter.(mits de verhuurder je geen ander stuk toewijst) Nu begint het gras weer met groeien dus je kunt ongeveer uitrekenen hoelang het zou duren voor een wei weer genoeg gras bevat.
Waar je je niet in moet vergissen als een paard 24 uur per dag buiten staat, dat het gras echt snel weg is. Ook dat paard moet verder nog voorzien worden van voer (doen wij wel) en dat is brok en hooi.
Bij het verwisselen van weide krijgen ze bij ons een equest wormenkuur.(de rest van het jaar natuurlijk ook een)
Tja de kosten, dat moet je zelf weten eigenlijk.
Wat je moet bereken wat je zelf kwijt bent per maand is;
Jou kosten aan een halve hectare per maand
Jou kosten aan een halve baal hooi per dag-> per maand
Jou kosten aan bijna 3 kilo brok per dag-> per maand
Als ik me niet vergis ga je zo tussen de 100 en 120 uitkomen.
Erg veel meer als de helft van jou stallenprijs zou ik zelf niet doen.

Superstar
Berichten: 72
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:47

Zoals eerder gezegd: een halve hectare is is te weinig voor dag en nacht weiden van 3 pony's/ paarden! Na een natte herfst/ winter is er niets meer over van je land. Kosten voor bemesting/ onderhoud afrastering en dergelijke moet je ook meerekenen voor de maandelijkse huur. En wie betaald het bijvoeren? de huurder zelf? Kortom...tel alles bijelkaar op.... Ik zou niet per pony/paard huur gaan vragen, maar een vast bedrag voor het perceel. Dan wel een maximaal aan aantal pony's stellen!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:52

Hier zou je € 75,00 a € 100,00 euro betalen.
Ik betaal dus gewoon de hele stalling voor Guus Scheve mond

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Ebony_94

Berichten: 262
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:49

ik ken een boer en die verhuurd ook zn weide voor dag en nacht. daar betaal je 100 per maand.

in de winter kost t iets meer, want dan moet je extra bijvoeren.

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:16

ik betaalde vijfenzeventig euro per maand met schuilstal en in de winter hooi wel zelf weide schoon houden en als het te nat is dan mogen ze er niet op dan is er een paar meter bij het schuilstalletje afgezet

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 20:42

Ik heb nog even doorgevraagd bij de persoon die deze vraag stelde, en het gaat om weidegang in de zomer. Dus niet het hele jaar door.
De reden dat ik deze vraag stel, is inderdaad om te bekijken of dit voor mijzelf nog iets zou opleveren. Ik heb nu 1 hectare grond gehuurd, maar kan daar evt. 2 van maken. Dan zou ik 1 hectare kunnen gebruiken als zomerweide.
Ik weet nog niet zeker of en hoe ik dit wil doen. Maar aangezien mijn eigen paard ook zomer en winter buiten zal blijven, leek het me wel leuk om er een maatje bij te zoeken voor hem. En die komt nu opeens aanwaaien.
Onderhoud van de wei wordt door de verhuurder van de locatie bijgehouden. Ik huur dus niet 1 vast stuk, maar een hoeveelheid grond. Als de wei uitgeput zou raken, moet ik dus een eindje verkassen.
Ik weet de waarde van de hoeveelheid voer en stro, vandaar dat ik de vraag stelde wat de "kale" huur zou mogen zijn, volgens jullie.
Bedankt voor alle antwoorden iig. Ik ga er nog eens over nadenken.

* To Belg, or not to Belg *

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:56

Ik betaal in de zomer 100 euro (maar daar is de weide rond de 10 hectare). Ik heb ooit ergens gestaan daar was het 20 euro per pony (maakte niet uit hoe groot, pony/ paard oid). Ik denk dat je wel rond de 100 euro kan vragen als de accomodatie en alles gebruikt mag worden, maar ik weet natuurlijk niet wat er bij jou in de omgeving gevraagt word.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:20

Hier betaal je rond de 75 euro voor een paard en 60 euro voor een pony.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:31

500,- voor het zomerseizoen ( 6 maanden)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 12:35

Volgende week zondag komt de geïnteresseerde kijken. Het gaat om een haflinger, die dan evt. samen met Yorghos op de wei zou kunnen.
Inclusief voer en hooi, dacht ik aan ong. €75 per maand. Ik maak dan geen onderscheid in zomer en winter. Gebruik van accomodatie zit bij deze prijs inbegrepen.

* To Belg, or not to Belg *

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:24

dat vind ik een mooi prijs

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:31

Mooie prijs lijkt me.. je zou zelfs nog meer kunnen vragen..
Ik ben zelf aan het rondkijken geweest.. kwam zelfs 120 tegen.. voor puur weide plus (brakke) schuilstal..


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:34

Ik betaal 45 euro en dat is een heeeele grote weide en een buitenbak op 3 min rijden, dus geen binnenbak. 75 euro vind ik zelf tegen het randje, maarja ik als noordeling ben natuurlijk ook verwend met de prijzen hier!

Faber quisque fortunae suae

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 08:02

Cealli schreef:
Mooie prijs lijkt me.. je zou zelfs nog meer kunnen vragen..


Ik vind zelf dat de prijs hiermee wel aan het plafond zit. Er is geen schuilstal bij en dat vind ik persoonlijk wel een groot nadeel.
Gelukkig staat er wel een rij grote bomen, waardoor de paarden uit de wind kunnen gaan.
Daarbij komt dat het voorlopig in eerste instantie maar om 1/2 hectare gaat.

* To Belg, or not to Belg *

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 08:56

Ik denk dat je rond de € 100 zou kunnen vragen, dit omdat gebruik van accomodatie er ook bij zit.
Ik betaal zelf € 50 voor de huur van een weide met schuilstal, exclusief voer (hooi voert de eigenaar van de wei wel, dus zit er ook in) en zonder accomodatie.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 11:46

Maar hoe lang denk je dat die halve ha. mee gaat? Je kunt daar echt niet een paar paarden voor langere tijd op weiden, de wei zal zo kaal zijn en zolang de paarden erop staan, kun je niet mesten en kan de weide niet tot rust komen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 16:28

Yorghos schreef:
Onderhoud van de wei wordt door de verhuurder van de locatie bijgehouden. Ik huur dus niet 1 vast stuk, maar een hoeveelheid grond. Als de wei uitgeput zou raken, moet ik dus een eindje verkassen.


Zoals ik al zei, als de wei uitgeput raakt, moeten we een eindje opschuiven.

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, greendragon en 33 bezoekers