Mijn paard sloeg na toen ik viel!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Mijn paard sloeg na toen ik viel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 16:55

Ben gisteren van mijn paard afgevallen, niet zo erg op zich (bloedneus maarja). Niet leuk vond ik dat ze met 2 achterbenen nasloeg naar mij toen ik op de grond lag. Ik bukte en ze schaafde net langs mijn heup.

Wat moet ik hier nu van denken? Doet ze dit express om me te raken?


Kelly_Taco

Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:57

TJa, ik vind het in ieder geval niet echt normaal gedrag.
Hoe komt het dat je er vanaf gevallen bent?

<3 Galanto <3

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:58

Viel je niet toevallig tijdens een bokpartij?
Dat ze nog nabokte nadat je was gevallen ??

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:00

Was ze gewoon in een jolige bui misschien, of is ze altijd een beetje mensonvriendelijk. Wat gebeurde er waardoor je eraf viel? Reed je anders dan normaal, bv met (andere) sporen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:02

ik denk het niet, als een paard je er af gooit zijn er bepaalde dieren die nog een beetje na bokken, gewoon omdat ze zich willen uitgooien als ze eindelijk vrije teugel hebben!
daarbij, als je paard tegen een vrij hoge snelheid bokt, denk ik niet dat ie zomaar KAN stoppen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:08

denk ook dat je net in de "gevarenzone" lag,en dat je paard het niet gemeen bedoelde.
heb wel een pony gekend die het wel gemeen bedoelde,die stond echt stil en sloeg gericht naar je,na maanden van proberen hebben ze hem toch laten inslapen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57827
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:09

pharaon slaat ook na, maar die slaat gewoon omdat hij niet optijd stil geraakt om meteen te stoppen, zolang hij me niet raakt neem ik hem niets kwalijk (en zolang hij niet gericht gaat slaan natuurlijk)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:24

Pablo doet dat ook, maar die slaat naar alles wat onverwacht achter hem omt. Dus niet bewust om MIJ te raken, maar wel om dat enge achter hem te verjagen (kan toch wel hard aankomen Haha! )

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:43

Wij hadden een manege paard en die ontplofte af en toe, diegene die erop zat vloog eraf, ze wilt opstaan....BAF..... zo tegen haar hoofd aan. Dat paard sloeg dan ook echt gericht! Iedereen die erop moest rijden werd ook gewaarschuwd van;al val je eraf, even blijven liggen! Dat meisje werd wel afgevoerd naar het ziekenhuis ondanks dat ze een cap droeg! Maar ik zou echt niet weten wat je daaraan kan doen.

_Shadowfax_

Berichten: 64
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:52

mijn moeder heeft het ook al voor gehad, ik weet ook niet wat de reden er van was, maar ze was waarschijnlijk in een bokpartij

LOTR RULEZZZ

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:54

Romaan is vandaag van Splash af 'gevallen' , Splash was knetter door de regen en gaf nog een lekkere nabok Knipoog Wel uit de buurt van Romana hoor , maar ik denk dat jou paardje niet gericht sloeg als ze de hele tijd al wat druk was..

    S p o t.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:48

Is dit de 1e keer dat je er van af viel ? zo niet, wat deed ze de andere keren ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:50

Waarschijnlijk gewoonn omdat ze van je schrok, dit doen wel meer paarden.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:54

met een vriendin van mij is dit ook gebeurd...
haar neus en oogkas zijn verbrijzield.. Scheve mond

'In het land der blinden is eenoog koning'

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:04

mariska18 schreef:
Wij hadden een manege paard en die ontplofte af en toe, diegene die erop zat vloog eraf, ze wilt opstaan....BAF..... zo tegen haar hoofd aan. Dat paard sloeg dan ook echt gericht! Iedereen die erop moest rijden werd ook gewaarschuwd van;al val je eraf, even blijven liggen! Dat meisje werd wel afgevoerd naar het ziekenhuis ondanks dat ze een cap droeg! Maar ik zou echt niet weten wat je daaraan kan doen.


Dat vind ik bij ieder paard het verstandigste
Ik sta nooit meteen op om die reden. Als ik lig heb ik minder kans dat ze me rottig raken Knipoog

Meestal is het niet rottig bedoeld, maar meer de schrik of gewoon nog joligheid.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:07

maar bij dat paardje gebeurde dat wel vaker. Ik denk dat daar iets niet goed zit in dat hoofd! En die deed het ook echt gericht trappen!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:18

ik ben een keer van Forrest gevallen en toen bokte hij ook na maar dat was meer omdat hij eigenlijk schrok van iets dat in 1x achter hem op de grond viel (er was nl. nog nooit iemand van hem afgevallen)...dus het kan ook wel van de schrik zijn..

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:24

Ik denk ook niet dat je paard het met opzet deed. Kan me er niet echt iets bij voorstellen of je paard moet zichzelf regelmatig agressief tegenover je gedragen. Anders denk ik echt dat het een nabok was. En heel slim om altijd even te blijven liggen, als je meteen opstaat dan kan het zijn dat je paard schrikt (voor een paard heeft het ook een bepaalde impact als in 1x iemand van zijn rug afdonderd) en dus ook een trap geeft.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:50

Zoals hierboven ook al eens gevraagd is: is dit de eerste keer dat je viel?

Ik weet nog dat de eerste keer dat iemand van Magic viel zij ook natrapte, maar dat was eenmalig. Puur van de schrik dat er ineens iets op de grond ligt.
Mocht het paard je op de grond zien liggen en vervolgens op je af komen en over je heen denderen vind ik het een ander verhaal (dominantie). Maar dat is hier denk ik niet het geval.

En zoals Gomir al zei, even blijven liggen/zitten. Ik probeer me vaak wat klein te maken (beetje oprollen).

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 08:35

SinelliB schreef:
Was ze gewoon in een jolige bui misschien, of is ze altijd een beetje mensonvriendelijk. Wat gebeurde er waardoor je eraf viel? Reed je anders dan normaal, bv met (andere) sporen?


Ik reed inderdaad voor de eerste keer met langere sporen, en ik viel eraf tijdens een bokpartij na een hindernis.

Na dat ik viel trapte ze na, maar meteen daarna draaide ze om en kwam met haar oortjes naar voren naar me toe gelopen.


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 08:39

Het was de 2e keer (in een week toevallig) dat ik ervan af viel, maar de eerste keer stond ik nog op mijn benen langs haar, heel andere situatie. Nu lag ik op de grond langs haar achterbenen en ik dacht ik duik maar opzij en wats toen sloeg ze net over me heen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 08:48

Ik heb het 1 keer op concours gezien, dat er iemand afviel en meteen opstond, paard schrikt van dat ineens achter hem opstaan en slaat de ruiter vol in het gezich neer.

sindsdien, kijk ik altijd waar het paard is, voor ik op sta.

ik denk in de meeste gevallen de paarden gewoon schrikken en daarom slaan, niet perse uit gemeenheid.
Die zullen er ook zijn, mar dat is toch echt niet het merendeel.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:59

Als ik per ongeluk er eens afval (wacht ff... kun je er ook express afvallen dan? *LOL* )
Dan probeer ik mezelf altijd te beschermen (dus mezelf rond en klein maken, met mijn handen om mijn hoofd en gezicht heen) en sta pas op als ik gezien heb waar het paard is. Ook al mankeer je niks, toch altijd even blijven liggen of zitten, tot je veilig weer kunt opstaan.

Ik denk op zich niet dat je paardje het express deed, je geeft al aan dat je met langere sporen reed, misschien prikte je te hard of heel ongelukkig tijdens de sprong, daar kan je paard van schrikken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, ComscoreBot, Ilonaa1994, Mira283 en 38 bezoekers