wie kan mij helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 19:42

mijn paard springt steeds in de goeie galop aan, maar na een paar passen springt ze achter om en ze pakt aan 2 kanten dan het bit vast. dit is dus alleen in de linkergalop.
we hadden eerst tijdelijk meer zand in de bak, dus zwaarder. toen ging het goed, maar nu het zand er weer uit is beginnen we weer van voor af aan. heeft er iemand tips of ervaring met zo'n probleem?
Laatst bijgewerkt door fique op 26-03-04 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:00

in ieder geval de binnenteugel NIET vasthouden, vaak komt zo'n probleem omdat de ruiter teveel aan de binnenteugel zit
goed de buitenkant blijven begrenzen en hou voldoende sprong in de galop
wij ruiters hebben nl nogal de neiging om te langzaam en te gesloten te gaan galloperen

toch kan dat wat ze doet, samen met het bit vastpakken, duiden op een probleem in de rug!
wat zegt je instructrice ervan?

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 20:14

heb r helemaal na laten kijken en rug en alles is in orde. ja die zeggen goed haar heup naar binnen drukken, maar dat lukt me niet omdat ze het bit vastpakt en gaat lopen springen van achter. elke keer zit ze net op t moment om terug te springen maar doet dat niet

asta
Berichten: 39
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: vlijmen(den bosch)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:28

probeer eens rechte stukken te galoperen, meschien vind ze het moeilijk, om zo te blijven galoperen, en met een volte helemaal. als ze rechtdoor galopeert, is het voor haar wat makkelijker om sterker te worden.

ik weet niet of het daar aan ligt hoor,

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:41

buitenteugel en goed op binnenbeen laten lopen. je kan het paard ook beter op je binnenbeen maken door veel tempowisselingen te rijden en te wijken en schouderbinnewaards te doen. je kan met wijken en schouderbinnenwaarts goed aanvoelen of ze goed op je binnenbeen reageerd. Als je dat hebt gedaan. dan ga je weer aanspringen in galop. goed binnenbeen eraan en de buitenteugel begrens je haardat ze niet over de buitenschouder wegvalt. en dan is het een kwestie van binnen been eraan te houden buitenteugel goed bij (absoluut geen waslijn) en je buitenbeen niet te veel druk. en de binnenhand soepel.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 22:25

rechtdoor gaat ze juist overkruist. en ik moet juist mijn binnenbeen er vanaf houden Verward
probeer echt van alles. gister in de les ging t weer een stukje beter, maar dat kan de andere dag weer heel anders zijn.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:01

hoezo binnen been eraf??? dan valt ze door je been en kan ze niet in de goede galop blijven???

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 10:41

Korte stukjes galop rijden. Als je voelt dat het mis gaat, ga je weer naar de draf, je hersteld je controle en galoppeert weer aan. Je kan dit eerst op de volte proberen (bv een halve volte) en uitbouwen op de lange zijde. Hoe galoppeert je paard eigenlijk? Gaat hij hard of juist zacht?

Inderdaad binnenteugel niet blokkeren, maar wel contact houden dat het niet ten koste van de stelling gaat. Deze druk heeft je paard gewoon nodig. Zet je buitenhand wat lager, zodat je de nadruk op je buiten hand legt. Buitenbeen naar achteren, binnenbeen op de plaats.

Hoe zit je zelf? Ik kan me voorstellen dat als je paard er snel uitvalt, je zelf enigzins verkrampt gaat zitten. Probeer goed achter in het zadel te zitten, schouders naar achteren. Let op dat je weer niet teveel naar achter gaat hangen, maar dat je zwaartepunt bovenop je paard blijft.

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:49

Alikesflame schreef:
hoezo binnen been eraf??? dan valt ze door je been en kan ze niet in de goede galop blijven???



je moet je binnenbeen er ook niet constant vanaf houden Haha!
alleen als je aan galopeert
daarna gewoon je been erbij houden maar er niet aanleggen
snap je het nog *LOL*

maar als je, je been eraan moet houden om je paard in die goeie galop te houden dan denk ik dat het paard niet echt goed op zijn eigen benen loopt

ik weet helaas niet hoe je dat op moet lossen
misschien weet me moeder iets

zal even aan der vragen Haha!

blackjelle

Berichten: 3
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:53

sterk maken in de achterhand,

longeren met pasoa en over balkjes.

en niet te lang galoperen
klein stukje galop en dan terug nemen en dit dan herhalen.

met het werken met de pasoa wil ik je wel helpen. Haha!

groetjes jacky

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:25

vrolijk"]
[quote="Alikesflame schreef:
hoezo binnen been eraf??? dan valt ze door je been en kan ze niet in de goede galop blijven???



je moet je binnenbeen er ook niet constant vanaf houden Haha!
alleen als je aan galopeert
daarna gewoon je been erbij houden maar er niet aanleggen
snap je het nog *LOL*

maar als je, je been eraan moet houden om je paard in die goeie galop te houden dan denk ik dat het paard niet echt goed op zijn eigen benen loopt

ik weet helaas niet hoe je dat op moet lossen
misschien weet me moeder iets

zal even aan der vragen Haha!
[/quote]

hahahha
Haha! ik legde haar uit hoe ze het moest doen, toen zij zei van mijn instructrice zegt juist binnenbeen eraf. dus reageerde ik wat ik hierboven zijn, wat jij quote

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 21:26

Alikesflame"]
[quote="vrolijk"][quote="Alikesflame schreef:
hoezo binnen been eraf??? dan valt ze door je been en kan ze niet in de goede galop blijven???



je moet je binnenbeen er ook niet constant vanaf houden Haha!
alleen als je aan galopeert
daarna gewoon je been erbij houden maar er niet aanleggen
snap je het nog *LOL*

maar als je, je been eraan moet houden om je paard in die goeie galop te houden dan denk ik dat het paard niet echt goed op zijn eigen benen loopt

ik weet helaas niet hoe je dat op moet lossen
misschien weet me moeder iets

zal even aan der vragen Haha!
[/quote]

hahahha
Haha! ik legde haar uit hoe ze het moest doen, toen zij zei van mijn instructrice zegt juist binnenbeen eraf. dus reageerde ik wat ik hierboven zijn, wat jij quote
[/quote]

oh haha dan begrijp ik het Haha!
excuses Bloos
lees vaak over dingen heen dus heb het niet gezien.