Morgen leren laarzen aan laten meten, nog tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Morgen leren laarzen aan laten meten, nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 11:19

Yeahhh! Eindelijk is het zover. Ik ben 20 mei jarig en ik krijg leren laarzen voor m'n verjaardag!!! Die wil ik al een jaar, en nu moét ik ze eigenlijk hebben, want ik ga binnenkort starten met Prodigy.
Gister heb ik gelijk een afspraak gemaakt bij Huet voor morgen.
Hebben jullie nog tips over dingen meenemen ofzo? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen bij Huet en hoe het daar gaat enzo..

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:53

rijbroek aan trekken. Als je vaak met leren kont rijdt, dat erbij zeggen, dan worden ze iets wijder.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:02

Precies,rijbroek aantrekken en bij de kuit iets ruimer laten aanmeten...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:20

idd wat er gezegt word, en goed erbij zeggen wat je wensen zijn en hoe intensief je ze gaat gebruiken

ik had nl voor deurne altijd de stevige laarzen van petri , als je ze elke dag gebruikt, heb je stevige laarzen nodig
ik heb nu bijvoorbeeld voor concours , kalfslederen laarzen ( ohooo sielug Tong uitsteken ) die zitten onwijs lekker !!!! echt en ze zijn supermooi superduur ook Bloos maar voor elke dag zijn ze te slap, dan slijten ze teveel
ik heb voor die laarzen gekozen omdat ze veel lekkerder zaten, en niet hoefden te worden ingelopen Knipoog

verder moet je er rekening mee houden dat ze nog inzakken, dus neem gen laarzen die nu al tever onder je knie zitten, daar krijg je nl spijt van
loop de komende dagen veeeeeel ,heel veel op de laarzen, dan zitten ze al gauw n stuk lekkerder !

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:27

je kunt beter wat later op de dag gaan om ze aan te laten meten. Dan zijn je kuiten en voeten wat dikker door het de hele dag erop staan. Meet je ze 's ochtends aan, heb je kans dat je er 's zomers niet meer in komt, omdat je benen en voeten dan altijd dikker zijn dan 's winters door de hogere temperatuur.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:36

PriscaZ schreef:
je kunt beter wat later op de dag gaan om ze aan te laten meten. Dan zijn je kuiten en voeten wat dikker door het de hele dag erop staan. Meet je ze 's ochtends aan, heb je kans dat je er 's zomers niet meer in komt, omdat je benen en voeten dan altijd dikker zijn dan 's winters door de hogere temperatuur.



JIJ bent goed wakker *LOL*
had ik idd niet aan gedacht

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:39

Die tip gaven ze me bij Langeraap in Middelrode. Ik heb ze dus ook later op de dag laten aanmeten.

Ik heb kalfsleren Cavallo's en rijd er gewoon elke dag mee (als ik niet met chaps rijd). Ik houd ze wel goed bij en hang ze altijd op, tegen het uitzakken.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:41

Een dikke winterrijbroek aantrekken. Ik had destijds een zomerrijbroek aangetrokken en daardoor kan ik nu niet met dikkere rijbroeken rijden.
En idd met warmte zetten je kuiten ook iets uit, dus ook rekening houden met de zomer (+ 35 graden )

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 19:59

Bedankt voor jullie tips!
Ben nu al te laat met een afspraak maken voor 's middags, ik heb namelijk al een afspraak gemaakt voor 11 uur.
Verder heb ik maar 1 soort rijbroek, dus niet een zomer- en/of winterbroek.
Ik zal die laarzen niet elke dag dragen. Maar kalfsleder is duurder toch?

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:43

Als je maar 1 rijbroek hebt kan dat natuurlijk niet maar trek er dan wel sokken overheen aan en dan aan laten meten. Ik heb nu ook spijt dat ik dat niet gedaan heb. Ik heb gewoon een dunne rijbroek zonder sokken ´smorgens vroeg aan laten meten. Nu heb dus best een probleem en vooral ´s zomers.
Volgende keer trek ik een paar pikeursokken eroverheen aan en ga wat later op de dag.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:45

Georgette schreef:
Bedankt voor jullie tips!
Ben nu al te laat met een afspraak maken voor 's middags, ik heb namelijk al een afspraak gemaakt voor 11 uur.
Verder heb ik maar 1 soort rijbroek, dus niet een zomer- en/of winterbroek.
Ik zal die laarzen niet elke dag dragen. Maar kalfsleder is duurder toch?


Wel eerst een eind wandelen hoor, voordat je ze laat opmeten, je voet is dan vaak veel dikker.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:48

Idd, daar moet je allemaal goed opletten.

Welk merk laarzen krijg je? Ik had er ook van Huet, maar die waren helemaal fout aangemeten Heb ze toen door verkocht.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:50

ik ben helemaal weg van petri's
hele goede prijs-kwaliteits verhouding

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 20:54

Ehm weet totaal nog niet wat ik wil qua merk, heb met geen van allen ervaring en per mens is dat verschillend wat hij/zij lekker vind zitten.
Verder wil ik niet al té dure, het is m'n eerste paar en ik wil eerst eens kijken hoe ik het vind. Dan kan ik ooit nog eens als m'n eerste paar af is, gaan voor duurdere laarzen.
Ik zal ze niet intensief gaan gebruiken, vandaar dat het niet te duur hoeft.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 10:59

Maar als je bijvoorbeeld dikke sokken aanhebt met opmeten en je doet een keer dunne sokken aan, dan zitten ze toch te wijd?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:01

Alles is gelukt Lachen Bedankt voor al jullie reacties.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:27

Voor wat voor laarzen ben je gegaan? Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:40

Laarzen van zijn eigen productie. Ik heb geen confectiemaat, te dikke kuiten en nog eens ongelijke ook Haha! Ik had het er niet voor over om aan maatwerk van Petri te beginnen. Dat vind ik gewoon te duur. Krijg nu gewoon een mooie zwarte leren laars zonder poespas.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:10

petri is qua prijs - kwaliteits verhoudingen echt een van de beste, tuurlijk heb je ook dure petri's maar de goedkoopste zijn vaak echt niet duur, en heel goed van kwaliteit !

in berlicum zit ook iemand die zelf laarzen maakt, schijnen wel goede laarzen te zijn
khoop dat ze mooi worden !

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 17:46

Naja, het is m'n eerste paar en ik rij 2 a 3 uurtjes per week. Soms wat minder, soms wat meer. En ik wil ze voornamelijk omdat ik ga starten. Deze kosten me 170 euro (m'n ouders betalen 100 euro). Dat vind ik te doen.
Tuurlijk had ik voor Petri's kunnen gaan, maar daar heb ik het geld niet voor over in vergelijkin met hoe vaak ik er mee zal gaan rijden.

Snap wel dat als je er intensief mee rijdt, je er meer eisen aan stelt.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:36

ff off topic Lachen ik ben ook 20 mei jarig Haha!:D

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 19:21

Leuk! Krijg je toevallig ook leren laarzen vor je verjaardag? Haha!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:26

jaaah *LOL*

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:29

haha veel suc6 met het inlopen.
ik heb petri's en het deed gigantisch zeer vooral de eerste keer ermee rijden je heb het gevoel alsof je benen van beton zijn en je kan ze bijna niet bewegen.
haha opstappen is het ergst.
je moet veel traplopen en fietsen dan loop je ze uit suc6 en kijk uit voor zere knieholtes..

je zal wel merken dat je met leren laarzen stevigerzit. (stiller met je benen)

en als je dan een keer je laarzen vergeet en je rijd met iemands rubberen laarzen dan kan je lachen want dat zit voor geen meter : Nagelbijten / Gniffelen

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:34

Georgette schreef:
Maar als je bijvoorbeeld dikke sokken aanhebt met opmeten en je doet een keer dunne sokken aan, dan zitten ze toch te wijd?


Liever een halve centimeter te wijd, dan een halve centimeter te smal