Wat zou ik hier voor kunnen vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Wat zou ik hier voor kunnen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 15:48

Zoals jullie hebben gezien in mijn laatste topics ben ik bezig met een pension stal Tong uitsteken

Ik ben nu klaar met het uitrekenen van ongeveer de kosten per paard, en nu wil ik graag weten wat ik kan vragen voor deze stal

het gaat om een overdekte loods (een mooie loods niet een afghaanse)
Met 6 stallen ( als we dalijk klaar zijn )

Ook zijn er stands aanwezig maar die gaan we ombouwen voor kleine pony's zodat deze daar los in kunnen staan maar wel over de deurtjes rond kunnen kijken Haha!

De stallen zijn 3 bij 4 meter breed.
De stands zijn 2 bij 3 meter breed

De paarden zullen allemaal vol pension komen te staan en zullen 4 keer per dag kleine hoeveelheden voer krijgen.
In de winter ook peen en voer biet beschikbaar.
Volop hooi ter beschikking en een lekker gevulde stal met stro.
De stallen worden elke dag uitgemest

Er is een vrij grote paddock aanwezig waarin de paarden om de beurt met ongeveer 3 tegelijk lekker kunnen buitenspelen ( eventueel alleen)
op 500 meter afstand is er een buitenbak aanwezig die de hele zomer en winter te gebruiken is en deze is nooit te nat om in te rijden.
Tegen die tijd zal er ook goeie verlichting aanwezig zijn

In de zomer is er heel veel weiland ter beschikking, deze grenst alleen niet aan de stallen maar liggen ongeveer op 5 km afstand.
Er is daar ( bij de wei ) wel mogelijkheid tot het opbergen van zadels ed.
het weiland grenst aan een natuurgebied ( de bernisse ) hier kun je prachtig uren rijden en er valt ook nog wel wat te regelen voor gebruik van een bak.(niet dezelfde als bij de stallen dus over de conditie kan ik niet veel zeggen) maar dat zal zomers wel goed zijn.. *LOL*
Eventeel kan er ook een zandbak aangelegd worden (een rijbak mag niet daar op de wei maar ze kunnen niks zeggen van een zandbak)

Hoeveel kan ik vragen voor deze plek??
Wat zouden jullie er voor geven?

Ben ik nog iets vergeten te melden geef het even aan!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:51

spuitplaats?
heb je een zadelkamer of zadelkasten ?
een soort van kantine?
dat zijn toch wel drie belangrijke zaken voor pensionklanten

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:52

Is de bak (en later dus de lichten) van jullie zelf?? Of moeten jullie daar kosten (en later dus electriciteit) voor betalen??
Zadelkamer idd, is ook wel belangrijk. Of moeten ze een eigen kast oid plaatsen. Spuitplaats hoeft er niet echt te zijn. Een tuinslang voldoet ook wel.

Ik denk dat je rond de 200/250 euro zit, per maand. Omdat het volpension is. En dan zit je nog laag voor deze regio

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 15:57

er is een tuinslang aanwezig en eventueel ook de mogelijkheid om warm water te gebruiken.

Er is een zadel kamer aanwezig. alleen geen kasten, de deur gaat wel op slot.

Er is geen kantine, maar er kan wel een gezellig hoekje gemaakt worden met eventueel een koelkast en een bankstel

De paarden krijgen trouwens gewoon kraanwater dus geen troep uit de sloot

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 15:58

De bak is niet van onszelf maar er zitten geen kosten aan verbonden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:58

Ik weet niet hoe de prijzen in jullie regio liggen.
Ik zelf zou voor een box max. €175 over hebben en voor een stand €150. Mogelijkheden tot weidegang zijn minimaal, geen bak aanwezig. Hoe zijn de uitrijmogelijkheden?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:05

De prijzen liggen hier vrij hoog, vind ik zelf. Voor een pensionstal, zoals hierboven wordt echt wel die prijs gevraagd, soms nog wel meer.
En je staat met weinig mensen op een stal, dus je kent elkaar goed, het is overzichtelijk.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:08

De weidegang is juis geweldig groot.
Alleen in de winter geen weide maar wel elke dag minimaal 3 a 4 uur buiten.

Bij de stallen is ook een klein weitje maar die is niet bedoeld om de paarden om te laten.

Is het te veel moeite om 500 meter naar de bak te lopen? Het is een goeie bak dus er is een bak aanwezig.
De uitrijmogelijkheden kun je niet beter treffen vind ik.
Je zit met een kwartiertje in de bernisse ( natuurgebied)
Met de trailer 15 minuten van het strand

Je hoeft geen drukke wegen over om buiten te rijden maar zit lekker in de polder

Eventueel instructie mogelijk aan huis ( oke 500m verderop )

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:08

De regio rondom Hilversum is verschrikkelijk duur. Je hebt geen binnenbak en de buitenbak is niet op het terrein zelf. Maar verdere dingen wat je verteld zou ik super vinden als klant! Ik zou er (als ik vergelijk met hier in de regio) 250 euro per maand voor uitgeven.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:10

Het word ook geen dressuur stal maar meer geericht op recreatie.
Tuurlijk kan je ook dressuur rijden maar dan heb je minder mogelijkheden als op een drukke manege

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:17

Ik kom zelf ook uit Hilversum en omgeving, maar woon nu in Amsterdam, ik denk dat je max. 200 euro kan vragen, vooral aangezien je geen binnenbak en verder ook geen geweldige facaliteiten hebt. Maar de prijzen zijn momenteel gewoon belachelijk, misschien dat je gewoon is bij je zelf moet na gaan wat jij er voor zou willen betalen.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:19

Ja maar wat ik er voor over heb hoeft een ander er niet voor over te hebben.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:20

newie schreef:

Is het te veel moeite om 500 meter naar de bak te lopen?


Wel in de winter als de wegen glad zijn...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:24

Dat weidegang, bak en stal niet op hetzelfde terrein zijn, is in mijn ogen een behoorlijk minpunt. Bijvoorbeeld je hebt een jong paard. Het is maar 500 meter maar je moet wel langs de weg om bij de bak te komen. Je hebt je paard in de wei maar wilt een been afspuiten. Trailer nodig en 5 kilometer terug naar stal. (als je daar dan een spuitplaats hebt)

Als je paard kreupel is , of er iets anders mis is en hij niet in de wei kan, staat hij dus alleen op stal (of misschien kan hij wel helemaal niet op stal)

Het zou mijn keuze om dit soort dingen dus niet zijn. Ik zou er niet meer dan 175 euro voor overhebben.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:27

Bij de wei is ook een tuinslang aanwezig met gewoon kraanwater.

Op de wei staat ook een stalletje die afgesloten kan worden.

Als het glad is buiten betekent dat ook dat de grond bevroren is, dan ging ik toch ook niet in de bak rijden.
Wel kun je ze dan dus los buiten in de paddock zetten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:35

Sorry hoor, maar ik 175 euro toch nog teveel. Ik denk dat het een aardige back-to-the-basics stal wordt. Hoe wil je het met uitmesten en voeren doen. Is stro, hooi en voer inclusief?

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:37

Ja alles inclusief..
Ook uitmesten..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:39

Kan er van die bak kostenloos gebruik worden gemaakt of moet je per keer/maand betalen? Kun je daar instructie van buitenaf laten komen? Is er verlichting?

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:42

De bak mag kosteloos gebruikt worden.Tegen die tijd is er goeie verlichting.
Je kan daar instructie laten komen.
En de bak heeft een super goeie ondergrond en is behalve bij bevroren grond altijd te gebruiken.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:43

Dat de bak 500 meter verderop ligt,zou voor mij niet zo'n probleem zijn...Vervelender zou ik persoonlijk vinden dat de weide veel verder weg is,en dat ze daar 's winters niet op mogen...Ik zou er ongeveer 150/175 voor betalen..
(maar zou er nooit gaan staan,mijn paard moet elke dag naar buiten anders breekt ze de boel af Knipoog )

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:44

Ze staan ook elke dag buiten!!
Alleen in een zand paddock..

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:49

Zo zie je maar weer dat iedereen andere priroriteiten heeft en een ander bedrag wat hij/zij per maand wilt uitgeven Lachen

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 16:51

Gelukkig wel anders zou er maar 1 drukke stal zijn Lachen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:40

Hoveel ik ervoor zou willen uitgeven kan ik zo niet zeggen. Daar ben ik niet zo in thuis. Wat ik wel weet is dat je een bepaald publiek moet zien te trekken. Wat jij verteld over de omgeving denk ik aan Endurance -, recreatieve ruiters. Ik denk wel dat ik bij zo'n stal zou willen staan (ligt natuurlijk wel aan de sfeer). De afstand naar de boek vind ik geen probleem, zie het als warm-stappen, de wei is iets minder.
Wat ik me wel afvraag (misschien heb ik eroverheen gelezen) Is er toezicht bij de wei? Dat zou ik namelijk niet zo prettig vinden, als mijn paard de hele dag "onbeheerd" op het land zou lopen.

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:53

ik betaal 1.73 inkl. voer, hoi stroo. jaarlijkse anting en 4 wormekuren. bak bij huis (verlicht) en bijna 80 hect. lant (ook bij huis. en swinter 2 grotte padocks. en de longeerring.

mesten moet je dan wel zelf doen.
de stallen zijn 4 bij 4 min. kasten en spuitplaats aanwezig. (is wel een wat oudere schuur.

ik zou voor jouw 120 willen betalen. (ik zou er eigenlijk niet eens willen staan, niet slecht bedoeld mar ik heb graag alles bij de hand :> )