Geen hoefsmid te krijgen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Geen hoefsmid te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 20:38

Zucht..waar gaat dat heen in deze wereld. Mijn verzorgpony formaatje A pony is in haar hele leven 1 keer naar de hoefsmid geweest. Ze is nu 19 jaar. Nu denken jullie natuurlijk van "zielig! gemene eigenaren!" nou guess again, gemene hoefsmeden! Niet 1 enkele wil haar doen, omdat ze alleen maar bekapt hoeft te worden, en er verder geen paarden staan (minder inkomsten) Vorig jaar elke keer gebeld en gedaan, zouden ze komen, komen ze niet opdagen niets! Hebben verschillende hoefsmeden proberen te bellen maar nope. niemand heeft tijd, ze zitten vol, of komen dus niet.

Dit hebben ze al zo ontzettend lang, terwijl de pony erg braaf is bij de hoefsmid, daar ligt het niet aan. Heb nu uit pure elende maar dat ze een paar dagen bij mij logeert,want dinsdag komt mijn hoefsmid (die het ook te druk heeft) en pleur haar er mooi tussen. Geen excuus te verzinnen lijkt mij zo.

Hebben jullie hier ook last van? gewoon omdat hoefsmeden het al zo druk hebben, en het vaak niet de moeite vinden om zo'n eind te rijden voor 1 pony?

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:41

Je zou toch gewoon met haar naar een manege kunnen rijden als de hoefsmid daar is?

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:42

ik heb er geen last van
maar dat van die hoefsmeden! Boos! wat een drama nou dat het mar 1 pony is!?
een hoefsmid heeft toch voor smid geleerd om de paarden rte helpen? en omdat het maar 1 pony is, en ze enkel hoeft bekapt te zijn willen ze niet!
mooie hoefsmeden dat...
succes met te zoeken
btw: als ze in haar leven nog maar 1 keer bj de smid geweest is, heeft ze dan geen onwijs lange hoeven?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:43

Nou mijne komt zelfs langs als mn moeder bang is dat de hoeven niet goed meer zijn, ook al weet ie van tevoren dat t toch niet zo is.
En hij eigenlijk alleen komt om mn moeder gerust te stellen Knipoog

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:43

nee geen last van. Bij ons komt hij altijd voor 2 paarden en 3 shetten. Bijn mijn vriendin komt hij ook gewoon om 1 paard te bekappen. qua prijs maakt het niety uit toch of het een a pony is of een paard Verward

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:32

Mijn hoefsmid komt ook alleen voor mijn paard (de andere paarden worden strasser bekapt). Het is duurder, zo´n 3 euro wanneer je maar 1 paard laat bekappen. En het duurt meestal wat langer voordat hij een afspraak kan maken. Hij probeert mij er als het ware even tussendoor te doen. Voor mij geen probleem, is een goede hoefsmid en in noodgevallen staat hij altijd klaar.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:37

Nope geen problemen, maar ja ik sta op een manege. Maar ook als hij alleen Karan moet doen dan komt hij gewoon.

Maar je kunt toch naar een stal gaan in de buurt?

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:37

Huh wil helemaal niemand haar bekappen heel raar, er is altijd wel iemand te vinden volgens mij.
En maar 1 keer in haar leven bekapt hoe zien die hoeven er dan uit.
Succes er verder mee, ik hoop dat je als nog iemand kunt vinden.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:44

Ook hier in Noord Holland zijn veel hoefsmeden die weigeren om te komen voor 1 pony/paard. Ik herken het verhaal maar al te goed: hoeveel vakantiedagen verloren zijn gegaan aan het wachten op een hoefsmid die niet komt opdagen, wil je niet weten! Als de nood aan de man is, kan je met Deurne (opleiding) bellen. Zij denken heel hard met je mee en bieden een oplossing. Het proberen waard!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:53

Heb ik toch maar eens een goed vak gekozen...Leer voor hoefsmid Knipoog Ontzettend vervelend,jou situatie..Maar je zou inderdaad het beste de pony telkens mee kunnen nemen naar een plaats waar de hoefsmid toch komt..Succes iig.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:18

Wat raar dat er geen een hoefsmid wil komen.
Hoop dat het aankomende dinsdag wel lukt, succes

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:20

Nope, geen enkel probleem mee. Zelf heb ik dan nu 1 paard en 1 pony, maar toch komt hij altijd en is het altijd goed en gezellig.

Ik heb de beste hoefsmid van heel Nederland, zullen we maar zeggen!! Knipoog OK dan!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:20

Heb er gelukkig nooit problemen mee gehad. Laat je het ons nog horen als het gelukt is met de hoefsmid?
Afbeelding

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:20

ergens kan ik het me natuurlijk wel voorstellen dat ie niet komt voor 1 paard. dan is er natuurlijk te weinig aan verdiend.
maar gelukkig heb ik ook een hele goede smid die voor 1 paard nog wel komt.
tja, zegt zij, die moeten toch ook gedaan worden. en via jou krijg ik dan weer andere klanten in de buurt.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:46

het is ongelovelijk, wat een zielige gasten zeg!?!? Waarom hebben ze voor dit vak gekozen? Sorry, maar 1x in de zoveel tijd een paardje doen wat alleen staat?! Hoe hebben al die andere mensen dat die 1 paard aan huis hebben??? Laten ze zich allemaal verleiden tot het verplaatsen van hun paard waar meerdere staan voor het bekappen?

Mijn hemel, in het bedrijfsleven hebben ze hier vast wel een mooi woord voor

Boos! Boos! Boos!

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:15

Ik ken het probleem Boos! Waren we net verhuist naar Brabant, heb ik de complete gouden gids gebeld aan hoefsmeden krijg je zo'n antwoord van....Nee mevrouw, we hebben het veel te druk en nemen niet nog 2 paarden erbij Boos! Boos! Boos! Dus onze huidige hoefsmid komt nu uit Zeeland Haha! , maar die wou ons er wel bij hebben (blijkt het ook nog kampioen hoefsmid van vorig jaar te zijn) Tong uitsteken

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:16

dan misschien zelf een cursus hoefbekappen doen? Zo zit je nooit meer op een smid te wachten die toch niet komt opdagen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:19

Tja ken dat fenomeen ook hier in België, veel hoefsmeden doen geen plaatsen meer van 1 pony of paard. De mijne wel, hij doet vaak mensen met slechts 1 paard of pony. Als het nou om echte vervelende rotbok gaat en er is er maar eentje doet hij het nu ook niet meer. Dit meer om z'n rug te sparen want hij is er ook geen 21 meer. maar goed handelbare paarden en pony's doet hij wel. Al is het er maar eentje.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:54

Misschien kan je dierenarts hem bekappen (veel da kunnen dat).
Maar ik vind het echt raar dat de smid niet voor 1 paard komt.......als dat hier zo zou zijn dan zouden er een hoop paarden noooooit meer bekapt worden.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:05

Geen last van...de smid komt gewoon aan huis voor 1 tinker te bekappen.
Hij wacht wel tot er een paar in de omgeving zijn(smid komt uit Belgie)en komt dan langs.
Ik hoef niet eens thuis te zijn hij belt een dag van te voor dat hij komt en ik leg geld klaar voor hem in stal.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:01

Ben benieuwd of jouw Flippie wel Joey wil bekappen..... vorige keer had ie namelijk ook ´geen tijd´ voor Fayette
Weer een reden dat ik ´m eigenlijk gewoon niet de lol gun om mijn paardje te bekappen Haha! 3,5 jaar geleden wilde ie al niet, een paar maand geleden alweer niet dus mag ie voor de rest van zijn leven mooi met zijn fikkies van Fayette af blijven ~~}> ik wrokdragend? Echt niet Schijnheilig

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:04

Nou sorry maar dan hebben jullie wel een hele aparte

Wij gelukkig niet

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:49

ik heb er geen last van.. onze hoefsmid komt ook gewoon voor een paard hier heen Haha!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:42

Heb je Patrick Huuskes al eens geprobeerd en Jelle nog wat? Jelle doet de opleiding voor hoefsmid. Hij heeft Pepper ook al eens gedaan toen patrick geen tijd had. Dat deed hij heel netjes hij deed er alleen wat langer over. Volgens mij heeft hij nog niet zo'n heel groot klanten bestand. Ik kan je zijn telefoonnummer wel pben als je wil

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:03

Nope gelukkig niet!

Ook toen Pinky nog alleen stond (ook een ponytje) kwam de hoefsmid gewoon langs.
Nu nogsteeds, al kan hij nu voor meestal zo'n 5 paarden tegelijk komen. Daar houden we ook rekening mee zodat dat voor hem makkelijker is.

Ik zou idd gewoon voortaan naar een pensionstal of manege lopen. Of met hun een vaste afspraak maken. Wat zo is het wel erg vervelend (ook voor de pony!).

Succes