Sommige mensen, waar zijn ze mee bezig zeg..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Sommige mensen, waar zijn ze mee bezig zeg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 21:20

Wat ik nou weer te horen kreeg slaat echt nergens op, ik begrijp niet hoe mensen dit kunnen doen..
Ik ga geen plaatsen/namen noemen. Maar goed hier het verhaal, er zijn een paar mensen, die dus een paar paarden hebben, en over een tijdje is er een dag dat er wat mensen mogen komen kijken, etc.
Ze hebben ook 2 jaarlingen op die stal staan (Waarvan bij eentje al t hoofdstel wordt gebruikt enzo )
En nu willen ze dus, voor de kleine kinderen (Niet te oud) op die pony's laten rijden, waaronder ook die jaarlingen.
Hier willen ze dus een shetlander zadel opleggen ( Op die jaarlingen !!!), zodat die kindertjes goed blijven zitten Scheve mond
Ik begrijp niet waarom die mensen dit allemaal al doen op zo'n jonge leeftijd, die beesten zijn nog zo jong, en dan krijgen ze dit al allemaal. Zelf ken ik al die mensen verder niet, dus kan er ook niet meer over beoordelen. Maar ik weet ook weer zeker dat dit allemaal niet is verzonnen.
Misschien vinden jullie het een onboeiend verhaal maar toch wou ik het even kwijt, ik vind dat sommige mensen er gewoon niet goed over nadenken, over hoe jong hun pony's nog zijn enzo, en hun leven.. Sjees sommige mensen Boos! Boos!


Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:30

Maak foto's als je ze ziet, en doe aangifte. Meer kan je niet doen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:33

Typerend hoor...Mensen met paarden.... Die lui zijn niet wijs,zullen toch zelf ook wel snappen dat het niet alleen voor die jaarlingen absoluut niet goed is,maar voor die kinderen ook levensgevaarlijk.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:34

Ow leuk
Ze kunenn misschien er dadelijk een slof en stang en trens aanhangen, dat die kinderen met hun veulens ook dadelijk goed aan teugel leren rijden, en als het paard straks 5 is en kapot gereden en versleten doe je het weg en koop je een nieuw

Heb je de eigenaar zelf hieral over aangesproken dat dit echt onverantwoord is? En als hij niet wil luisteren zou ik er gerust hulp van buitenaf bijhalen, een jaarling rijden is voor mij reinste dierenmishandeling Lips are sealed

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:02

ik heb precies hetzelfde mee gemaakt, maar dan nog debieler..
in het attractie parkje waar ik vroeger werkte staan nu 3 nieuwe shetlanders, van 3 jaar, die nog niet beleerd zijn (alleen halster gewend)..
de baas van dat parkje, (dus ook de eigenaar van die pony's) is echt zo'n sjonnie uit de jordaan... (vol met tatoo's(I love mama) shaggie in zn mond enzo... )hij weet geen fiets van paarden (toen ik er nog werkte gooide hij zo een paarden zadel op een shetlander.. en ook zadel omgekeerd neerleggen, en zonder poetsen zadel op pleuren enz)..
wat ik een tijdje geleden hoorde is dat hij en zijn vrouw (string, hoog opgetrokken spijkerbroek, TE VEEL makeup (roze en blauw natuurlijk) en sigaretten vooraat van hier tot tokyo) paardrijles namen... ze zitten nu 2 weken op paardrijden,.. en ze willen strax die nieuwe 3 shetlanders ZELF gaan inrijden! om later die shetlanders mee te laten lopen in de pony-ritjes van het attractie park... BWAHAHAAAAAA, sorry.. heel zielig voor die shetties, maar dit is toch te krankzinnig voor woorden?!

start paardensport Zie profiel voor meer info

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:00

Ik vind dat altijd zo ellendig...
Kan alleen maar hopen dat de jaarlingen en shetjes genoeg op kunnen brengen om flink de boel op stelten te zetten en door de war te schoppen zodat die mensen misschien inzien dat ze niet verstandig bezig zijn.
Mijn ervaring is dat er met zulke mensen niet te praten valt. Heb voor heen ook bij zo'n boer gestaan die niets van je wou aannemen en alles zelf beter wist.
Nu is hij bijna failliet en de dierenbescherming is al een paar keer langsgeweest...

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:09

Wat een raar verhaal zeg! Kan je die mensen niet uitleggen dat dat helemaal niet goed is?
Of anders de dierenbescherming eropaf sturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:10

Triest. Meer kan ik er niet over zeggen..

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:46

Triest .. diep triest .. ik zou de DB waarschuwen .. Lachen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 14:44

Met die eigenaar valt niet echt te praten. Maar van dat foto's maken is wel verstandig, zal dat maar eens gaan doen dan. Bedankt voor de tip!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:50

gyzmo schreef:
Ik vind dat altijd zo ellendig...
Kan alleen maar hopen dat de jaarlingen en shetjes genoeg op kunnen brengen om flink de boel op stelten te zetten en door de war te schoppen zodat die mensen misschien inzien dat ze niet verstandig bezig zijn.
...


Ofwel worden ze dan simpelweg als 'rotknollen' en 'onhandelbaar' bestempeld met een ticket enkele reis slacht.. Scheve mond
Van het verhaal van muiszje gaat mijn mond helemaal van open, arme pony's

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 14:53

xKatleentjex"]
[quote="gyzmo schreef:
Ik vind dat altijd zo ellendig...
Kan alleen maar hopen dat de jaarlingen en shetjes genoeg op kunnen brengen om flink de boel op stelten te zetten en door de war te schoppen zodat die mensen misschien inzien dat ze niet verstandig bezig zijn.
...


Ofwel worden ze dan simpelweg als 'rotknollen' en 'onhandelbaar' bestempeld met een ticket enkele reis slacht.. Scheve mond
Van het verhaal van muiszje gaat mijn mond helemaal van open, arme pony's
[/quote]
Idd, ik begrijp niet dat mensen daar niet gewoon ff over nadenken, sjees!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:59

Mijn mond valt ook open...
Maar mijn ervaringen is dat zulke mensen nooit veranderen. Dus dan worden of de paardjes verkocht naar iemand anders of ze gaan naar de slacht. Het had alle twee voorkomen moeten worden, maar dan zijn ze op de eeuwige groene velden toch beter af!
Zulk soort mensen veranderen echt niet

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:03

ah zoo sommigen mensen weten echt niks

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 15:04


gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:08

Dat vind ik ook wel erg schofterig.
2 jaar en dan met de carnaval zo toetakelen en er kids op laten rijden...
Heb ik ook echt GEEN goed woord voor over !!

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:10

Ik weet dat markplaatsadvertenties normaal niet besproken mogen worden, maar hoe die pony eruitziet slachters niet reageren... Als ze zo doorgaan kunnen ze dat wel doen Lips are sealed

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


aa_yslander

Berichten: 128
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:20

ach wat triest ben je dan als je dat doet! echt zielig ik sluit me bij de andere aan

Party!! Lovers Heidi Lovers Party!!
Party!! OK dan! super paard is ut OK dan! egt hoor Party!!

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:52

Ja, erg triest. Idd foto's maken enzo. Succes!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:59

Moet je dit maar eens lezen (en dan vooral de laatste 2 paginaá). Dit soort reacties krijg je dus als je dieren wilt beschermen en zulke lafbekken kom je ook nog tegen: [WN] nog geen 2 en er al op...???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:08

Dit vind ik dus echt zo zielig! Als je zulke mensen tegenkomt moet je het gewoon zeggen! Niet dat ik denk dat het echt helpt, maar tog..
Die Shetlander is ook zielig ja! Pas 2 jaar en word nu al bereden.. En die foto.. Sommige mensen..

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:14

ik denk dat je bij dat soort dingen weinig meer kunt doen dan foto's maken en de DB bellen, het is heel sneu maar wat zou je er verder aan moeten doen?

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:18

En wat gaat de db er aan doen?
Ik heb het wel gezien hoor. Als het paard verder te eten krijgt en een plek om te schuilen 9 v/d 10 keer gebeurd er niets.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:58

echt triest...Boos! een vriendin van mij had ook een verzorgpony en daar stonden nog een paar jonge paarden die door andere meiden verzorgt werd. die waren 1,5 en 2,5 jaar en al onder het zadel! dit kan toch gewoon weg niet!!??:'( arme beestjes

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:20

Quellian ik heb dat topic gelzen maar het is inderdaad schijnheilig.
ik snap jou reactie dus ook.
maar ja ik vind ook dat het niet kan. zo'n beetje kan helemaal niet groeien maar ook de db doet hier niks tegen want het heeft een stal en eten en water.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Elegance_, josien_m_, Laj1, su72 en 33 bezoekers