Discussie over PROK kosten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 01:00

lijkt me behoorlijk spannend om te weten te komen wat ze gaan zien op de foto's..ik zou misschien veels te bang zijn dat ze wat tegen zouden komen, en dat je weet dat de toekomst niet zo rooskleurig word.
Is het kostbaar? zoiets?


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 01:07

Sjuimpje haar merrie en de 2 van mij werden dus bij mij thuis op de foto's gezet.
Die foto's worden binnen 5 minuten digitaal op schijf gezet en zie je dus ook direkt op scherm verschijnen.
Ik moet zeggen dat dat heel veel van je zenuwen vergt Nagelbijten / Gniffelen .
Voor prijzen kijk maar op http://www.edigit.nl/

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:42

Sjuimpje schreef:
Ik heb toch de knoop doorgehakt, het duurde wel lang voordat ik uitslag had omdat de foto's van de knie achter door de arts vanuit een iets verkeerde hoek genomen waren dus
die moesten over
. Cheese!
De arts die de foto's genomen had zei er vertrouwen in te hebben maar dat is slechts 1 arts... In die commissie zitten er drie en ik zal ze geen azijnpissers noemen, maar ze zien over het algemeen wel meer dan de gemiddelde arts *LOL*


Daarom heb ik mijn spul ook laten PROKKEN door Van Muiswinkel in Emmeloord.
De beste man is zelf voorzitter van die commissie (geweest) en de kans dat je dan foto's moet laten overmaken omdat de hoek niet goed was is dan gelijk aan NUL.
Daarbij komt dat hij natuurlijk al een zeer goede indicatieve schatting kan geven over het wél of niet halen van dat PROK. Scheelt een hoop stress.........
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 25-03-04 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:54

Van Muiswinkel is geen voorzitter dat is Emiel. Ik ga ook naar Van Muiswinkel als er iets met mijn paarden is, maar ik ben even onderweg en nu was er niemand ziek alleen foto's, en om daar die dieren een halve dag voor op een wagen te zetten?

Ik denk dat er bij dat afkeuren van die foto's ook een partijtje pesten zit.

De rest van de DA's zijn niet zo blij met zo'n man die met zijn busje voor komt rijden.

Ik vind het een gat in de markt OK dan!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:11

sarabande"]
Van Muiswinkel is geen voorzitter dat is Emiel
[/quote]
Da's waar.

[quote="sarabande schreef:
De rest van de DA's zijn niet zo blij met zo'n man die met zijn
busje voor komt rijden.

Ik vind het een gat in de markt OK dan!


En super praktisch.....
.............. en in ieder geval zonder de BTW.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:35

Maar kun je dan ook een PROK-dierenarts laten fotograferen aan huis?
Dat is namelijk nieuw voor me.

PB me dan maar even de gegevens want dat is wel érg handig.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:37

Kijk even hierboven CGJ staat de website bij. Trouwens de man stond met een standje 3 dagen in Den Bosch op de HK

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:41

sarabande schreef:
Kijk even hierboven CGJ staat de website bij. Trouwens de man stond met een standje 3 dagen in Den Bosch op de HK

Oh ja.
Was ik bekend mee, maar ik had me er nooit in verdiept dat ze ook PROKKEN.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:52

CGJ12 schreef:
Oh ja.
Was ik bekend mee, maar ik had me er nooit in verdiept dat ze ook PROKKEN.


Dat is het grootste deel van het werk nu, de meeste mensen zonder vervoer

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:43

Goedkoop zijn ze niet, die voorrij-jongens. Prok kost 360 ex btw, ik betaal hier 280 ex.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:54

Wordt goedkoper naarmate je er meer hebt. Trouwens er worden ook foto's van de kogels gemaakt en je krijgt alles op schijf. Ik heb bij andere klinieken gevraagd die zaten zo rond de 380 a 400 ex

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:52

Klopt.
Die prijzen vallen me alleen maar mee.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:34

Bij het BWP betaalt het stamboek heel die keuring, misschien een ideetje Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:38

Welke foto's vallen onder dat door het BWP betaalde onderzoek voor merries Zannekin. En moet daar de OC enm OCD ook nul zijn??? Zo ja laat ik mijn volgende merrie accuut overschrijven

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:39

Vestzak --> broekzak.

Uityeindelijk worden die kosten altijd doorberekend aan de leden.........
Maar misschien zien belgen dat anders.......... Haha! (grapje)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:50

Volgens mij is BWP al dan niet hét goedkoopste stamboek: 60 euro lidgeld (blad inbegrepen). Veulenregistratie voor buitenlandse, niet goedgekeurde hengsten is duur, maar daar kunnen jullie zowieso niet van genieten Lachen.

Deze keuring is naar wat ik hier lees hetzelfde als PROK, nl om het gezondheidscertificaat te halen (geen OCD, goed straalbeen, alle gewrichten). Wanneer een merrie sport-, exterieur-, en gezondheidscertificaat heeft, kan ze elite worden (na een veulen te hebben getoond).

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:54

Stuur die link eens door Zannekin ik kan dat bijna niet geloven dat een stamboek 450 euro subsidieerd. Zou dat wel toppie vinden hoor.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:58

Een vriendin van me wacht op een veulen om haar merrie elite te laten verklaren. Ik heb de info van haar.
Ik vind nergens veel BWP stamboekinfo op internet. Er moeten hier toch nog BWP mensen zitten?

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:07

hé, komen die mensen ook in het buitenland prok foto's nemen. Dat zou voor mij ook een uitkomst qua stress situaties voor m'n beide merries. Ik wil ze ook graag laten prokken. Daarvoor was ik van plan om naar de Bosdreef te gaan omdat een zeer goede kliniek is.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:17

Zannekin schreef:
Een vriendin van me wacht op een veulen om haar merrie elite te laten verklaren. Ik heb de info van haar.
Ik vind nergens veel BWP stamboekinfo op internet. Er moeten hier toch nog BWP mensen zitten?



Voor elite heb je een exterieur label,een gezondheids label en sportlabel.

Het gezondheidslabel zijn een 14 tal foto's waaronder de knie etc.
gelijk met PROK. de kosten zijn 175 Euro. bij een dierenarts aangewezen door het BWP>

Een volledig hengstenonderzoek met foto's ,lariscopisch en sperma zijn de kosten in Belgie ongeveer een 450 EURO.

Nu moet men niet vertellen dat de kwaliteit minder zal zijn.
Dat beslist niet. Maar eerder hoe snel vul ik mijn zakken. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:22

Maar de Belgische diernarts betaalt geloof ik toch ook geen "vermogensrendementheffing" en betaalt ook geen BPM op zijn Toyota Landcruiser en hoeft daarom de tarieven niet zo hoog vast te stellen..............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:25

Hahahaha.
Was mijn info niet helemaal correct Lachen. Ik denk niet dat de dierenarts in België goedkoper is... volgens mij betaalt het BWP toch een deel van de kosten?? Want een volledig OZ met fotos kost hier toch ook snel 300-400 euro.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:28

CGJ12 schreef:
Maar de Belgische diernarts betaalt geloof ik toch ook geen "vermogensrendementheffing" en betaalt ook geen BPM op zijn Toyota Landcruiser en hoeft daarom de tarieven niet zo hoog vast te stellen..............


Dus toch zakken vullen.
Ik denk dat hier in dit land alles aan elkaar ligt van onderlingen afspraken maken en monopolievorming.
En daar krijg men veel weerstand op.

Het is niet voor niks dat de medicijnen-inkooporganisatie AUV-Cuyck
Miljoenen aan het Nma hebben moeten betalen wegens monopolievorming. Haha!
En zo zit ook de strukteur van Stamboeken en Hengstenhouders in elkaar.
Maar wacht maar, er komt een einde aan.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:37

(Dieren)artsen mogen volgens de wet géén reclame maken met tarieven........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:43

CGJ12 schreef:
(Dieren)artsen mogen volgens de wet géén reclame maken met tarieven........



Citaat:
18-11-2003 / Besluiten op bezwaar inzake sanctiebesluiten
Zaaknummer: 2422


Samenvatting:


Op 18 november 2003 heeft de NMa een besluit genomen over de door AUV en Aesculaap ingediende bezwaarschriften tegen het besluit van 29 augustus 2002 waarin aan AUV en Aesculaap boetes zijn opgelegd voor het overtreden van de Mededingingswet. De bezwaren zijn, afgezien van het bezwaar van Aesculaap ten aanzien van de hoogte van de aan haar opgelegde boete, afgewezen. De NMa oordeelde in haar besluit dat AUV (een inkoopcollectief voor diergeneesmiddelen waarbij 90% van de zelfstandige dierenartsen in Nederland is aangesloten) het kartelverbod overtrad door een systeem te gebruiken van uitsluiting en leveringsweigering. AUV had tevens met groothandel Aesculaap afgesproken dat ook zij de leveringsweigeringlijst van AUV zou hanteren. De NMa heeft daarom aan AUV een boete opgelegd van EUR 9,7 miljoen en aan Aesculaap een boete van EUR 750.000. Aan beide is een last onder dwangsom opgelegd om ervoor te zorgen dat de overtredingen worden beëindigd. Na het inwinnen van advies bij de Bezwaaradviescommissie (BAC)heeft de NMa, overeenkomstig het ingewonnen advies, de door AUV ingediende bezwaren ongegrond verklaard. De boete van EUR 9,7 miljoen blijft gehandhaafd. Ten aanzien van de aan Aesculaap opgelegde boete is de NMa met de BAC van oordeel dat de overeenkomst tussen AUV en Aesculaap dient te worden beschouwd als een verticale afspraak, meer bijzonder: een doorleveringverbod De overtreding wordt daarom niet meer aangemerkt als een zeer zware overtreding, maar als een zware. Toepassing van de boeterichtsnoeren voor zo?n overtreding heeft ertoe geleid dat de boete is verlaagd naar EUR 250.000Overige bezwaren van Aesculaap zijn ongegrond verklaard.





het kartelverbod overtrad door een systeem te gebruiken van uitsluiting en leveringsweigering.

Kon ook wel eens over stamboek papieren gaan.etc. Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 134 bezoekers