Winnie is kreupel!! *Jank*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Winnie is kreupel!! *Jank*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 19:13

Ik baal als een stekker.. Ben zaterdagnacht thuis gekomen van wintersport, dacht lekker te gaan rijden en mijn paardje weer op te pakken.. Zondag een heel klein ritje buiten gemaakt en sinds maandag is Winnie kreupel..

Maandagavond was hij nog onregelmatig, dacht dus ook dat hij zich misschien verstapt had of een rare beweging had gemaakt, niet iets waar ik me druk om maakte..

Dinsdagavond (gister dus ) haalde ik hem uit zijn box en kon hij bijna niet meer lopen!! Bloos! Gekke was dat hij rechts behoorlijk kreupelde.. Ben op onderzoek uitgegaan en heb op zijn rechterschouder een bult gevonden. De hele streek om die bult was loeiwarm.. Daarop ben ik gaan masseren met Cole's Linement.. Heb dat 2x gedaan en heb met hem gelopen..

Vanmorgen toch maar even de dierenarts gebeld die het zeker verstandig vond om hem te bekijken.. Vanavond is hij geweest.. Toen ik Winnie uit zijn box haalde kon ik wel janken, hij wil ineens zijn linkerbeen nauwelijks neerzetten.. Verdrietig De dierenarts bevestigde wat ik al dacht. Hij heeft een klap op rechts gehad en is dat been gaan ontzien. Hierdoor loopt hij linksvoor nu steenkreupel.

Winnie heeft een pijnstillende prik gehad en poeders tegen de pijn. Dat masseren wat ik heb gedaan was de dierenarts heel erg over te spreken, dit heeft er namelijk voor gezorgd dat de bult op rechts inmiddels al helemaal weg is..

Ik vind het zoooo vreselijk erg.. Verdrietig Mijn ventje heeft pijn en ik kan niets voor hem doen behalve masseren en zijn pijnstillers geven Verdrietig Hopelijk knapt hij snel op..

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het ff kwijt.. Verdrietig


aa_yslander

Berichten: 128
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:16

ja geef niej egt erg voor je man! maar wat heeft winnie nouw precies aan zijn been? dat begreep ik niej helemaal! geef hem een egte hele dikke knuffel

Party!! Lovers Heidi Lovers Party!!
Party!! OK dan! super paard is ut OK dan! egt hoor Party!!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 19:19

Winnie heeft een klap van een ander paard gehad denken zij.. We weten het niet zeker, maar dat heeft een bloeduitstorting veroorzaakt, waar hij nu dus kreupel door loopt..

aa_yslander

Berichten: 128
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:21

owwww wat sh*t voor je man! egt zielig dan ken dat andere paard dat hem waarschijnlijk heeft getrapt erug hard trappuh

Party!! Lovers Heidi Lovers Party!!
Party!! OK dan! super paard is ut OK dan! egt hoor Party!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:25

Ach, arme Winnemans...
Sterkte de komende tijd, hij zal nu wel snel opknappen...

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 22:19

Vanavond geweest en ik kon al zien dat het minder zeer deed bij hem. Hij belastte het been al iets beter Haha! Hij mocht vanavond van de dierenarts zijn box nog niet uit ( waar hij het uiteraard niet mee eens was Tong uitsteken ) maar zoals hij in zijn stal draaide was al beter als vanmiddag Lachen


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:28

Fijn dat het wat beter gaat. Maar hou het wel goed in de gaten. Door de pijnstiller voelt hij zich weer een stuk lekkerder, maar dat is dus gevaarlijk want hij mag vast nog niet zoveel doen zodat hij kan genezen ipv zichzelf verder overbelast.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:31

Arme Winnemans Huilen
Gelukkig is het een echte bikkel dus ik verwacht dat hij er snel weer bovenop is hoor.
Misschien moet je die sukkel eens leren dat er ook paarden zijn die sterker zijn dan hij is Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 19:48

Vandaag liep hij opzich wel weer wat beter.. Uiteraard hou ik in mijn achterhoofd dat hij op pijnstillers staat, maar toch heb ik er een beter gevoel bij als gisteren. Hij was gisteren zoooo vreselijk zielig.. Verdrietig

Hij mag absoluut niet buitenspelen met zijn vriendjes, waar hij het uiteraard niet mee eens is Haha! En hij liep mij aan te duwen net, loop eens door muts Tong uitsteken Wat de burger ook wel een beetje moed geeft, hij toont toch dat hij een vrolijk, vriendelijk en nog steeds ongeduldig paard is Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:13

He jakkes, Winnemans kreupel? Wat naar zeg...

Nou ik duim voor jullie saampjes hoor Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 23:31

Vanavond nog even met hem gaan lopen Haha! Ik moet zeggen dat zijn pijnstiller nu al aardig uitgewerkt moet zijn, maar dat ik nou niet echt het idee heb dat hij nog stikt van de pijn..

Hij liep al bijzonder goed in de stap. Nog wel kreupel, maar nog maar een fractie van wat het van de week was..

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 18:32

Nieuwe update:

Winnie liep vandaag zonder pijnstillers en zonder een vuiltje aan de lucht!! Bloos!

Ik heb hem dus nu ook a la minuut van de overige pijnstillers afgehaald.. Hij had vandaag en morgen nog een zakje moeten hebben, maar die liggen nu veilig in mijn kast. En nog liep hij heel goed! Zowel in stap als in draf.. Hij draafde zelf vrolijk de bak in..

Hoe ken dat noe?? Tong uitsteken

Oh enne, hij krijgt voorlopig nog even rust, hij blijft toch nog even binnen.. Ik wil absoluut zeker weten dat het over is, straks krijgt hij nog een onwijze terugval en ben ik ook echt terug bij af En dat moeten we niet hebben he? Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:30

Hey da's fijn nieuws! Ik blijf ook voor de zekerheid nog even doorduimen Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:45

gelukkig gaat het weer goed met hem OK dan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 09:34

Heb zojuist contact gehad met de dierenarts.. Winnie liep gisteren en eergisteren zonder pijnstillers helemaal vlekkenloos.. Ik mag vandaag 10 minuten zonder zadel rijden Haha! En uiteraard dan weer opbouwen Haha!

Ik ben zo blij dat mijn ventje er zo snel bovenop komt Lovers

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:55

Die geneest snel! Toppie!

Veel beterschap nog, en hopelijk kunnen jullie snel weer aan het werk Lachen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 07:48

hoi
mijn verzorgpony heeft ook kalpte gehad van een andere pony. Gevolg ze staan ze allebei kreupel. Mieke heeft het erger.haar achterbeen is opgezwollen Ze kan bijna niet op de achterbeen staan. De eigenaar zegt ja het is maar een spiertje maar ze heeft kei veel pijn. Ik mag het niet afspuiten om de zwelling weg te krijgen

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 15:30

Miekelover, ik zou haar toch adviseren om de dierenarts erbij te halen, paarden doen nooit alsof

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:44

hoi
ik heb vandaag gewoon haar beentje afgespoten met water. De eigenaar zei er niks van. Toen een kelin stuke gelopen en toen weer afspuiten. Morgne ga ik uit school even snel het beentje afspuiten. Net zolang tot dat die zwelling weg is

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 16:10

Winnie zijn benen waren ook niet dik.. Ik heb 4x per dag 10 minuten met hem gestapt over zachte bodem.. En iedere dag zijn schouders gemasseerd.. En nou is het kind beter Lovers Heb er vanmorgen weer heel ff op gezeten Lachen

Nou vraag ik me af hoe het komt dat hij zo vreselijk snel op is geknapt, er staan 10 dagen voor en met 5/6 dagen liep hij weer als een kievit Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flowerhorse7, Labiesch, LaDonna75, liesje_rosa, MarinkeB, Sastaic, willemijn_T en 36 bezoekers