Tips gezocht voor leren laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Tips gezocht voor leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 09:35

Ik heb leren rijlaarzen maar aan de binnenkant, waar de laars dus tegen het zadel komt, komt er een grote grijze plek te voorschijn.

Ik heb al van alles geprobeerd met schoensmeer veel vetten enz. om het weer mooi te krijgen, maar tot op heden is me dat nog niet gelukt.

Zijn er misschien andere mensen die er iets op weten hoe ik dit kan verhelpen of is het eigenlijk al te laat??

gr



Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:45

Ja, die plek krijgt iedereen. Dat is zweet van het paard. En dat krijg je er niet met schoensmeer af. Pak een doek of washandje met warm water en schrobben! En dan gaat het er echt wel af. Daarna kun je er met laarzenvet overheen gaan. Nog beter is om elke keer na het rijden meteen die plek er vanaf te halen.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:57

Misschien bedoel je dat de verf is weggesleten waar je laars tegen het zadel aankomt? Daar is volgens mij niets tegen te doen.. Ik heb het met mijn rijlaarzen na 2 jaar nog steeds niet, maar met mijn bordeauxrode chaps zag je het al na een half uur rijden.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 10:58

Ik bedoelde inderdaad een kale plek waar het leer dus wegtrekt.

Ik vind het behoorlijk snel dat die laarzen zo snel kaal worden. Ik heb ze nu ongeveer 2 jaar en vind het toch wel ontzettend zonde.

gr

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:02

je zou zwarte leerverf kunnen proberen?
Maar ik weet niet of dat mooi wordt. Zou het anders even met je schoenmaker overleggen!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:03

Het ligt er een beetje aan wat voor laarzen je hebt (kalfsleer of gewoon) en misschein ook wel aan je zadel. Ik kan me voorstellen dat je met een winteczadel meer wrijving krijgt en dus sneller kale laarzen...

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:16

Misschien kun je even met de schoenmaker overleggen, die krijgt dat soort vragen vast vaker en heeft er ook verstand van ! dan loop je ook minder risico om je laarzen te verpesten !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 11:17

Mijn schoenmaker zij dat hij er ook niet veel aan kon doen. Jammer genoeg is het dus niet te verhelpen.

Ik dacht dat misschien een van jullie wel de gouden tip voor me had, maar helaas...

Aan mijn zadel kan het niet liggen heb een Passier Grand Gilbert dus dat zou het niet kunnen zijn.

IN iedergeval bedankt voor de reacties

gr


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, Fayyah19, Jel_R07, Joanne_ en 105 bezoekers