6 weken na het scheuren van mijn enkelbanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

6 weken na het scheuren van mijn enkelbanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 22:13

hoihoi,
6 weken geleden zijn dus mijn enkelbanden gescheurd. Ik heb eerst 1 weekje in een drukverbandje gezeten omdat het nog te gezwollen was en daarna nog 5 weken in het gips.
Dat gips is er dus gisteren afgegaan en nu moet ik dus helemal zonder iets lopen. Dat gaat best, niet zo snel maar goed. Maar gisteren was mijn enkel dus weer helemaal dun, maar nu na 1 dagje zonder gelopen te hebben is hij weer dik aan t worden. Als ik een verkeerde beweging maak heb ik er ook nog best wel last van.
Nu wilde ik dus vragen of iemand weet (die het misschien ook heeft gehad) of het erg is dat mn enkel nu weer een beetje gaat opzwellen.

Pff was ik net blij dat mn gips er af mocht mag ik nog 3 weken niet rijden Scheve mond
Maar ja dat kan er ook nog wel bij... K ben er nu al 6 wkene mee bezig, dat gaan er dus zeker 9 worden... K had toch niet verwacht dat dat zo'n tijd in zou nemen...
Maar ja hopelijk heeft iemand antwoord op mijn vraag Knipoog

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:18

Heb je veel gelopen gister en vandaag?
Ik denk dat het verstandig is dat je nog veel rust neemt, met je voet omhoog gaat liggen/zitten.
Verder zou ik contact opnemen met de huisarts voor een verwijzing voor fysiotherapie.
De fysiotherapeut kan je helpen om de kracht en de stabiliteit in je enkel weer terug te krijgen.

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 22:21

Ja ik heb vandaag best veel gelopen, ik moest gewoon naar school...
Ja misschien is dat wel een goed idee Lachen Maar wel vreemd dat ze daar in het ziekenhuis niets over zeggen..

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:22

Dan denk ik dat je enkel opgezwollen is omdat je te veel ineens gedaan heb.
Kan je je voet op een stoel leggen als je op school zit?