Engels Volbloed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:49

Haaai, Moortje, dit topic ook gevonden?
Hou Hercules maar lekker aan het werk, nu het kan.
Heb je al eens op www.volbloeds.nl gekeken?

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:22

gijsenkim schreef:
nee hoor mijn oude volbloed was Z2 dressuur en zou int gaan springen dussuh kunnen het allerbest hoor

Ik heb geen engels volbloed maar volgens mij zijn het hele leuk beesies

piahorse
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Genk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:30

Wie weet hoeveel dekgeld van de volbloed FAVORITAS XX kost in 2004 ! En is het makkelijk te verkrijgen ? Zijn er al veulens van in Nederland en wie weet er van ? Of is er een betere springvolbloed te krijgen ?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:58

Die vraag over FavoritasXX kun je denk ik beter stellen op Fokkerij en Afstamming.

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:30

hoi
Heb sinds 3 weken een halve volbloed vader irisch taxi
en aan moeders kant zit huzaar x amor
klinkt bekend die verhalen hij zit nog in de uit probeer fase de ene keer lopt hij geweldig en de volgende keer staat er op elke hoek van de bak een spook. Haha!
In stal is hij super lief en ook heel anhankelijk vindt aandacht krijgen geweldig,ben helemaal wild van hem ondanks zijn streken. *LOL*
Weet iemand waar ik meer info over zijn vader kan vinden ?????

gr scooby09

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:44

Voor mensen die niet weten wat een budjonny is zeg ik altijd dat Baduh een Engels Volbloed is. Dat is ie ook eigenlijk voor het grootste gedeelte, maar omdat er ook nog een flinke scheut Russisch bloed in zit is het een budjonny. Gewldig karakter al zeg ik het zelf, hij werkt als een buffel, elke dag als het moet. Lachen

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:03

De Engelse die ik ken heeft ZZ dressuur gelopen en schijnt over een auto (mini) in de lengte hebben gesprongen, ze was geschrokken en rende hard terug naar stal en die auto stond in de weg, het zijn leuke veelzijdige paarden Knipoog

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:53

Er zijn nog steeds veel mensen die inderdaad niet weten dat volbloeden vaak supergoede springers zijn. Bij zijn vorige eigenaar was Baduh een soort van onhandelbaar op een gegeven moment, en toen zijn ze met hem naar een fluisteraar ofzo gegaan. Die wou hem in de roundpen eens even rondjagen, DUS NIET! Hij sprong zo de roundpen uit. Dan spreken we over hekken van 2 meter hoog. Echt ziek! Ik heb hem bij ons op stal in het begin een hek zien springen van 1.70 waar ook een badkuip voor stond, hij was het zat in de wei. Haha!

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:06

bubbels schreef:
Er zijn nog steeds veel mensen die inderdaad niet weten dat volbloeden vaak supergoede springers zijn. Bij zijn vorige eigenaar was Baduh een soort van onhandelbaar op een gegeven moment, en toen zijn ze met hem naar een fluisteraar ofzo gegaan. Die wou hem in de roundpen eens even rondjagen, DUS NIET! Hij sprong zo de roundpen uit. Dan spreken we over hekken van 2 meter hoog. Echt ziek! Ik heb hem bij ons op stal in het begin een hek zien springen van 1.70 waar ook een badkuip voor stond, hij was het zat in de wei. Haha!


Vertel dat maar niet hier op fokkerij en afstamming, want daar willen ze dat niet horen Haha! .

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:10

Wel leuk, van de opa van mijn Onassa is zelf een boek verschenen
Afbeelding

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:22

Himyar"]
[quote="bubbels schreef:
Er zijn nog steeds veel mensen die inderdaad niet weten dat volbloeden vaak supergoede springers zijn. Bij zijn vorige eigenaar was Baduh een soort van onhandelbaar op een gegeven moment, en toen zijn ze met hem naar een fluisteraar ofzo gegaan. Die wou hem in de roundpen eens even rondjagen, DUS NIET! Hij sprong zo de roundpen uit. Dan spreken we over hekken van 2 meter hoog. Echt ziek! Ik heb hem bij ons op stal in het begin een hek zien springen van 1.70 waar ook een badkuip voor stond, hij was het zat in de wei. Haha!


Vertel dat maar niet hier op fokkerij en afstamming, want daar willen ze dat niet horen Haha! .
[/quote]

Bruun kan leuk meekomen met springen, maar techniek.. Gewoon puur op kracht en handigheid (en mazzel? Nagelbijten / Gniffelen )
Ze komt een 1.20/1.30 parcours best rond denk ik, maar je moet niet kijken hoe.

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:45

Natuurlijk kunnen ze niet allemaal even goed springen Haha! .
Er was al een boek over Northern Dancer en ook een over Nearctic, ik heb ze allebei gekocht. Eentje in Engeland en eentje via Amazon.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:51

Ja, er zijn twee boeken over ND.
Ik heb hem nu besteld bij bol.
Zitten ze bij jou paard ook in de bloedlijn???

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:27

Northern Dancer niet, Nearctic wel. En tevens Almahmoud via Arctic Tern, Almahmoud zit ook in de afstamming van Northern Dancer. Northern Dancer is de hengst die de grootste invloed heeft uitgeoefend op het huidige ras, dus altijd leuk om over te lezen.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:31

En daarom vind ik het ook zo leuk om van hem een afstammeling te hebben.
Het slaat eigenlijk nergens op want Onassa wordt daardoor niet beter of anders ,en toch ben je dan trots ,idioot he???
Ben benieuwd wanneer ik het boek binnen krijg.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:47

Mijn merrie is er ook een van Northern dancer en Nearctic. Mijn merrie is oorspronkelijk van Sit this one out. Daarna krijgen we Dance in time en vervolgens Northern Dancer.
Wordt er nog iets leuks in de boeken gezegd wat leuk is om te weten?? Ben eigenlijk wel benieuwd.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:22

Weet ik niet Kenzo, moet het boek nog binnen krijgen.
Maar als ik jou avatar zo zie, lijkt dat paard wel op die van mij qau kleur en bles.
Onze paardjes zijn dus familie van elkaar *LOL*

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:22

ja dat klopt!!! Leuk!!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:24

Heb effe snel de foto's in je profiel bekeken, en jou paard heeft idd best veel weg van Onassa, liet het mijn vriend ook effe zien en hij vond dat ook.
Hoe is het karakter onder het zadel bij die van jou???

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:26

Die is erg druk/pittig maar wil wel heel graag werken. Je moet alleen wel ervaring hebben. Ze probeerd je graag uit en zal eerst proberen jou het werk te laten doen inplaats van dat zij het werk doet. Verder is het een lieverd!!!! En die van jou??

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:28

Die van mij ook.
Momenteel lukt het in de draf wel aardig, maar nu gaat ze in galop lopen bokken en klieren.
Verder is ze qau karakter een super lieverd, maar ze blijft onvoorspelbaar.
Ik zou haar voor geen goud willen missen.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:30

Nee ik Kenzo ook niet.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:08

Zo dan hoe is het met de volbloedjes op bokt??? Haha!

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:45

Kenzo schreef:
Mijn merrie is er ook een van Northern dancer en Nearctic. Mijn merrie is oorspronkelijk van Sit this one out. Daarna krijgen we Dance in time en vervolgens Northern Dancer.
Wordt er nog iets leuks in de boeken gezegd wat leuk is om te weten?? Ben eigenlijk wel benieuwd.


Sit This One Out heeft ook Buckpasser. Ik vind hem wel een gave bloedlijn hebben.
In mijn boek staat dat Northern Dancer als jong paard op een veiling werd aangeboden, maar dat de potentiele kopers hem te klein vonden en hij teveel weg had van een Quarter horse. Toen hij na zijn rencarriere dekhengst werd, verwachtte men dat zijn nakomelingen geen afstanden zouden kunnen lopen, maar dat bleek wel mee te vallen.
Hij was geen makkelijke, maar dat gold ook al voor Nearctic, zijn vader.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:34

Ook zijn kleindochter is geen makelijke Haha! ,maar dat maakt haar juist weer zo speciaal.