na verzorgpaard je spullen meenemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

na afloop verzorg/bijrijdperiode je spullen achterlaten?

ja
8 (10%)
de eigenaar mag het voor een zachte prijs overkopen
2 (2%)
nee, ik neem het allemaal mee
63 (79%)
ik koop zelf geen spullen voor een verzorg/bijrijdpaard
6 (7%)

Totaal aantal stemmen: 79


Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

na verzorgpaard je spullen meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 13:52

*misschien vage titel, sorry*

maar ik vroeg me dus af of jullie voor je verzorgpony/paard dingen kopen, zoals halsters, borstels, longeerdingen e.d.
bij mijn verzorgpony's is bijna niks aanwezig wat ik kan/mag gebruiken (gierige boer Haha! ), ze hebben oude halsters en borstels neem ik zelf mee. nu was ik dus van plan om zelf dingen voor ze te gaan kopen, maar mn moeder vind dat 'zonde van mijn geld'. ze zegt dat ik er dan later niks meer aan heb. daar was ik het dus niet mee eens, ik neem het toch gewoon mee als ik die pony's niet meer verzorg?

hoe doen jullie dat? nemen jullie na afloop van de 'verzorg/bijrijdperiode' je eigen spullen weer mee of laten jullie dat achter? Verward


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:54

Als je spullen koopt, zijn ze van jou. En neem je ze dus mee.

Merk al je spullen van te voren... zo is duidelijk dat het van jou is.
Ik kocht ook gewoon spullen, boeide me niets. Ik wilde graag goede spullen. Als ik het niet meer kon gebruiken bij een ander paard, verkocht ik het gewoon.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:56

Als j spullen koopt zou k ze als je stopt met verzorgen gewoon weer meenemen.

Ik zou alleen geen echt dure dingen gaan kopen, geen zadels etc

Maar gewoon n dekje, borstels, hoofdstelletje. Dat kan j eventueel nog voor je volgende verzorgpony gebruiken.

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:57

Nee, te dure dingen zou ik inderdaad niet kopen, maar halster enzo kan wel!
Ik gebruik voor Peer en Ginger de poetsspullen en hoofstelletjes die daar liggen, maar ik heb wel een keer een nieuw bit gekocht enzo, maar als ik ermee zou stoppen, zou ik die daar wel laten (heb hem geruild met het oude bit...)

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:57

Ik zou t ook meenemen.
Koop idd gewoon spullen die je bij een andere pony of paard gewoon kunt gebruiken.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:01

Ik heb veel spullen voor mijn verzorpony's gekocht. En die ook weer mee genomen. Een voordeel hier van was, dat ik al een hele boel spullen gekocht had voor Dennis voordat ik Dennis zelf kocht. Ik had dus alles al toen ik hem kocht Lachen .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:04

Jij hebt het gekocht dus als je gestopt bent met het paard/pony mag je het dus ook gewoon weer mee nemen. Het is geen zonde van je geld want als je het spul allemaal een beetje goed onderhoud kan je het altijd nog verkopen als het niet op het volgende paard past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:05

Wat ik zelf gekocht heb, neem ik ook weer mee.
Ik heb bv ook met eigen zadel gereden op paarden die ik toen reed.
Dat laat ik mooi niet daar Lachen

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:14

Gewoon meenemen, ik koop ook niet echt de noodzakelijke dingen, die zijn er wel. Maar de extra dingen hoeft zij niet te hebben hoor!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:15

ik kocht voor mijn verzorgpony ook altijd spullen en die nam ik gewoon allemaal weer mee Lachen

Dag lieve mama...

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:20

tamaraatjuh schreef:
(gierige boer Haha! ),

Dus die boer moet jouw zijn ponies uitlenen en ook nog de rest van je hobby betalen?
Als je hem zo gierig vindt, zoek dan lekker een andere!
Weet je hoe gierig ik ben? Ik leen m'n paard niet eens uit Bloos!

Goedgekeurd onderschrift :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:24

Als ik geld uit zou geven voor een bijrijdpaard is dat mijn eigen beslissing. Maar ik zou dat wel alle spullen meenemen als ik daar weg zou gaan. Kans is natuurlijk wel dat ze op geen ander paard passen, maar dat weet je niet van tevoren. Je moet er wel rekening mee houden dat er spullen slijten en ook stuk kunnen gaan.

En Billy, als een boer zijn paard uitleent is dat de beslissing van de boer. Ik zou als eigenaar zijnde toch zorgen dat er een minimum aan spullen aanwezig is, zoals een halster, halstertouw en poetsspullen. Als dat niet aanwezig is, dan vraag ik me serieus af of de eigenaar wel hart heeft voor zijn dieren. En leer mij de boeren kennen...daar is al gauw alles te veel en te duur.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:27

ze hebben daar wel halsters, maar ze zijn niet mooi genoeg, dat is wat anders als niet hebben.
En er zijn spullen die ze niet mag gebruiken, misschien juist wel omdat het duur spul is en ze eerst eens willen zien of er wel netjes met alles omgegaan word, ipv een zadel ergens op de grond neer gooien.

En je laatse zin, daar reageer ik maar niet op.
Heb jaren bij verschillende boeren gereden en dat vooroordeel wat jij daar hebt, slaat nergens op.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:30

Idd, veel boeren zijn niet de makkelijkste. Vaak vinden ze het prima dat je hun grasmaaiers verzorgt, als het maar geen geld kost.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:31

Ik heb boeren in de familie zitten, spreek dus uit ervaring Lips are sealed. Dus een vooroordeel kun je het niet noemen. Haha!

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:34

Goh ik ook en die hebben dan wel gewone spullen.
Ook bij de boeren waar ik dagelijks reed hadden ze stubben springzadels ed.
kan dat nu niet direct goedkoop noemen.

Denk niet dat het met wel of geen boer te maken heeft, maar gewoon met wat voor mens het is.
Zie om me heen ook mensen met oude meuk rijden, dat niet eens past, maar die wonen dan wel 3 hoog.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:37

Ik heb niet gestemd omdat ik geen verzorgpaard heb, maar wel een verzorger. Als iemand spullen voor een paard wil kopen om te gebruiken moetn iedereen dat zelf weten, maar neem het dan gewoon weer mee als je er mee stopt. Het zijn je eigen spullen. En als je om wat voor reden dan ook verschillende verzorgpaarden hebt, wordt het een dure hobby als je steeds nieuwe spullen moet kopen.

Ik zou me in ieder geval als paardeneigenaar knap ongemakkelijk voelen als iemand zijn zelf gekochte spullen zou achterlaten bij mijn paard. Daar moet ik zelf voor zorgen vind ik en als iemand iets misgrijpt koop ik het zelf wel, dan heb ik het zelf ook nodig.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:39

Toen ik 2 jaar geleden ben gestopt met mijn verzorgpaard heb ik een oude wollen deken die van mij was weer meegenomen omdat ik hem zelf goed kon gebruiken voor Fayette. Verder hoefde ik eigenlijk nooit van mijn eigen geld spullen voor Pepper te kopen. Zijn bazin liet altijd wat geld in een potje achter (zij woonde zelf in Utrecht, Pepper stond in Losser) als ze was geweest waarvan ik dan weer vet, teer, borstels, etc. van kon kopen.
Maar in principe zijn het jouw spullen dus dan heb je ook het recht om ze weer mee te nemen.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:42

Wat een vooroordelen vliegen weer voorbij zeg.

Dus als ik mijn pony laat verzorgen en laat berijden door iemand die dat graag wil maar ik heb geen halstertouw en borstels (simpelweg omdat ik ze niet gebruik) dan heb ik geen hart voor mijn dieren. Kom op zeg!

Je moet zelf weten wat voor spullen je voor je verzorgpaard koopt, lijkt me logisch dat je het dan ook weer meeneemt.
Hoewel ik 3 borstels en een halstertouw van een jaar of wat oud niet de moeite zou vinden om mee te nemen, maar het is wel van jou dus..

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:44

Cassidy schreef:
Ik heb boeren in de familie zitten, spreek dus uit ervaring Lips are sealed. Dus een vooroordeel kun je het niet noemen. Haha!


misschien is het een familietrekje ipv een boerentrekje?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 14:45

Billy"]
[quote="tamaraatjuh schreef:
(gierige boer Haha! ),

Dus die boer moet jouw zijn ponies uitlenen en ook nog de rest van je hobby betalen?
Als je hem zo gierig vindt, zoek dan lekker een andere!
Weet je hoe gierig ik ben? Ik leen m'n paard niet eens uit Bloos!
[/quote]

nee zo bedoel ik het helemaal niet. de halsters die de pony's hebben zijn echt heel oud, de sluitingen gaan ook heel stroef. ik moet elke keer weer zoeken naar een halstertouw (gewoon touw met musketon) dus die neem ik zelf mee. maar poetsspullen heeft de boer niet, en als ik niet kom staan ze maar op stal, dus ik 'leen' de pony's niet, ik geef ze een normaal leven, die pony's mogen ook wel eens uit hun stal vind ik en ja ik vind het leuk maar doe het ook voor de pony's.
en trouwens ik vraag hem niet mijn hobby te betalen, maar als je paarden hebt lijkt het me wel belangrijk dat ze goede spullen hebben, of iig goede halsters, poetspullen en een halstertouw!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:53

Maar wees eens eerlijk: een halster is niet zo duur (en die gaat na verloop van tijd ook stuk, en ook halstertouwen hebben niet het eeuwige leven. Een setje borstels kost ook geen fortuin, en ook die zijn aan slijtage onderhevig.

Ik denk dat je er gewoon van uit moet gaan dat je dingen zoals halster, halstertouw en poetsspullen gewoon moet afschrijven als je daar stopt. Bovendien is het voor een eventueel ander paard veel fijner om schone en nieuwe borstels te hebben, dit alleen al met het gevaar van schimmel en andere infecties die het paard bij zich kan dragen.

Je suis Charlie.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:55

Ik heb ooit een keer (mijn vorige bijrijdpaard) al mijn spullen laten staan. Ik had toch iets minder zelfvertrouwen als nu en durfde de spullen gewoon niet meer te gaan ophalen, nadat ze het paard hadden moeten laten inslapen. Achteraf heb ik me voor mijn kop kunnen slaan. Niet zozeer om de spulletjes, die koop ik wel weer nieuw, maar om de emotionele waarde. Dat klinkt heel stom, maar ik had die poetskoffer toen van mijn oma gekregen die is kort daarna overleden.
Nee ik heb mijn lesje geleerd, voortaan neem ik mijn spulletjes mee. (al hoop ik voorlopig nog niet weg te gaan)

F_Orumster

Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:48

Ik neem de spullen mee. Ik heb er geld in gepompt. Vind het ook wel redelijk, het zijn jouw spullen toch?

De eigenaar bedanken kan met iets anders Lachen

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:53

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je weg gaat. Toen ik verplicht moest stoppen, zonder een reden op te geven heb ik heel kinderachtig alles meegenomen.
Ook bijv. de teugels, die van mij waren. Dus kon zij niet rijden }> Ik was zo kwaad....

Als ik met een goed gevoel weg zou gaan, zou ze het mogen houden. Of misschien neem ik dan een deel mee ofzo. 5 dekjes van de 10 ofzo Haha!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ymediem en 29 bezoekers