Updeetje Nikita

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Updeetje Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 13:33

Zo ook weer eens een keertje tijd voor een updatetje van Nikita. Het gaat nu steeds beter met der. We rijden veel in het bos, zeker nu het ’s avonds langer licht wordt heb je zo een uurtje de tijd om ff lekker een leuk routetje te rjiden. Afgelopen vrijdag ben ik zelfs met der naar mijn ouders toegereden en heb der even in de tuin geparkeerd. Ging bijzonder goed moet ik zeggen. Alleen het viaduct over de A28 was wel een beetje spannend. Met rijden in het bos ontspant ze zich lekker, hoofd gaat nog niet tussen der knieen, maar het lang en laag idee zit er wel vrij aardig in. Van die greppels in bos zijn wel spannend voor der, dan springt ze fijntjes opzij Haha! der kunnen natuurlijk tijgers in zitten Haha!

In de bak gaat het ook lekker, we zijn nu (met begeleiding) bezig met het activeren van de achterhand en het verlengen van de rugspieren. Vooral op de voltes gaat dat best lekker, ook ietsjes meer stelling vragen en daarbij wat verruimen doet ze lekker lang en laag, op de linkerhand nodig je dan het rechtervoorbeen uit om meer naar voren te treden waardoor die “probleem” spieren in de schouder weer lekker aan het werk gaan. Rij heel veel overgang en tempowisselingen, wordt ze steeds beter voor het been en daar gebruikt ze ook weer meer der achterhand..

Ook qua voer zijn we het nu aan het opvoeren, toen ze nauwelijk wat deed kreeg ze anderhalve kilo per dag, met een kilo muesli en flink wat voordroog gras. Nu staat ze al op drie kilo krachtvoer per dag en 1,5 muesli. In de komende tijd verhogen we dat naar een kilotje of vijf per dag zodat de spieren genoeg voedingstoffen hebben en ze uiteindelijk ook weer veel meer massa moet gaan krijgen.

Het is goed aan der te merken dat ze zich goed voelt, ze kijkt erg attent en loopt lekker actief voor het been, kortom ik ben weer heel erg blij Haha!



obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:47

Toppie mark!! Lekker dat je zo met dr kunt buiten rijden..Heerlijk ontspannend werkt dat vaak Knipoog

keep calm, I'm engaged!!! <3

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:20

Fijn Mark, dat het weer de goede kant op gaat. Toch wel ideaal, zo'n bos

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:21

Fijn dat het weer zo goed gaat! Dat ze zoveel kilo brok nodig heeft joh, die van mij staan om hoogstens twee kilo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:22

En dat wordt dan wel gezellig buitenrijden met Ria Haha! ben blij dta het beter met haar gaat! super OK dan!

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:30

Fijn zeg, dat het zo goed gaat ! lekker dat het met les ook zo de goede kant op gaat Lachen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:43

Mooi,dat het nu beter gaat! Wat heerlijk om een stuk bos in de buurt te hebben.

how sweet can it be to be loved by you

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:34

Super dat je die stijgende lijn vast weet te houden OK dan!
En regelmatig het bos in, zal haar ook geen kwaad doen Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:43

Super mark dat het zo goed gaat nu, echt top.
Hopelijk blijft het zo doorgaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, Avatar22, Claudia1993_, Flip00, Grassh0pper, ikkedus, J30d, Jara, Mieke, MiekeFS, noordje, Punz, tjee en 105 bezoekers