Vriendin verdrietig..Wat moet ik doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Vriendin verdrietig..Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 20:24

Ik heb geen zin het hele verhaal te plaatsen tis een lang en superzielig verhaal dus zet het stukje van www.dagbladvanhetnoorden.nl er wel even op:

kropswolde -

Bij een zware explosie zaterdagochtend in een woning aan de Woldweg in Kropswolde, zijn drie brandweermannen, een politieman en de bewoner van het huis gewond geraakt. Van de woning is niets meer over, omliggende huizen raakten beschadigd.

Omwonenden waarschuwden de brandweer 's ochtends vroeg, omdat ze een sterke gaslucht roken. Brandweer en politie bevonden zich vlakbij de woning, toen die even later explodeerde. De bewoner zou mogelijk het gas met opzet aangestoken hebben. De vrouw van de man en hun kind waren op het moment van de explosie niet in het pand aanwezig.

Burgemeester M. Salet van Hoogezand kwam 's middags naar het Kropshuis in Kropswolde om met bewoners te praten. De personen die in geƫxplodeerde pand aanwezig waren, zijn met brand- en snijwonden naar het ziekenhuis vervoerd.

Afbeelding




Okee die man die dus in het huis zat en dus zichzelf op heeft geblazen is de oom van mijn vriendin. Hij had problemen en zijn vrouw was met zoontje weggelopen etc. Ik was steeds aan het chatten emt der en toen hoorden we dus beiden een harde knal en toen zei mijn vriendin: Frank(dieman) is dood ik ga doej...En was ze offline...Later belde ze me op en zei ze het... Allebei huilend aan de telefoon. Jullie snappen het vast niet maar dit is gewoon supervreselijk heb heel vaak op de dag al gehuild...Jullie zullen het wel niet snappen maar goed. Morgen ga ik dus met hun naar een paardeniets toe. Ik wou eerst niet want vind het zo vreemd allemaal maar Kim heeft heel graag dat ik mee ga. Ik probeer haar en der familie (ken der familie heel goed mijn verzorgpaard is van hun en staat dus bij hun kom der dagelijks) te steunen via de telefoon maar wil graag "echt" iets voor der familie doen...Idee's? Tips?

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:26

Ik heb geen idee wat je moet doen. Maar iig. heel erg veel sterkte!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:28

probeer er voor haar te zijn, meer kan je niet doen. zorg dat ze bij je kan komen om te praten, of voor afleiding en biedt haar ook aan voor afleiding te zorgen (zoals ergens heen gaan ofzo), maar aan de andere kant, geef haar ook die rust als ze dat graag wil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:29

Je kunt niets doen om hun verdriet te verzachten Rodeogirl, en dat wordt ook niet van je verwacht hoor. Als je er voor ze BENT en met ze meeleeft (en dat doe je, dat blijkt wel uit dit stukje) dan is dat goed, dat is alles wat je kunt doen, en hoeft te doen.
Laat je vriendin maar lekker praten als ze daar behoefte aan heeft, en als ze dat niet heeft kun je d'r nog even zachtjes zeggen dat ze altijd naar je toe mag komen als ze het wel wil.
Verder zegt even een hand op iemand schouder of even een kleine knuffel vaak heel veel meer dan 1000 woorden....

Sterkte er mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:31

Ik ga met Sonja mee... wees er gewoon, meer kan je niet doen Lachen Steun haar als ze ongeneerd wilt schelden, huilen, weet ik veel wat, wees er gewoon. Sterkte met alles...

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 20:33

Bedankt!...Ja we hadden deze week afgesproken dat ik morgen mee ga met hun naar een paardenevenement. Maar ik zei zo op msn: ik ga niet mee morgen hoor want het is allemaal superrot voor jullie enzo en toen zei ze dus dat ze heel graag had dat ik wel meega dus dat doe ik maar...Tis gewoon echt supersh*t nu...Haar oom en tante hadden al vaak problemen en alles vertelde ze altijd tegen mij terwijl ik het niet mocht weten. Ik weet dus echt heel veel van die familie en dat je dan te horen krijgt vanochtend dat ie dood was...(dachten ze eerst omdat hij nergens te vinden was dus ze d88 dat ie onder het puin lag maar hij leeft nog en is zwaar verwond naar het ziekenhuis gebr8)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:17

Idd, je kunt niet meer doen dan er gewoon zijn voor ze.
Als ze graag willen dat je mee gaat gewoon doen.
Probeer ervoor haar te zijn als ze wil praten, maar probeer haar ook niet bij alles te ontzien. Haar in een slachtofferrol drukken kan ook weer negatief werken, als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog
Sterkte Ach gut

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 09:47

Ja ik snap het richtje...Ik ga der zo heen. We gaan dus naar een paardenevenement weet niet wat heb ik niet gevraagd want ze moest huilen. Ik ga ook wel mee maar vind het wel moeilijk zo naar hun toe te fietsen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:03

Kan me voorstellen dat het voor jou ook niet makkelijk is Scheve mond
Sterkte dan maar zometeen Ach gut

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:27

Jeetje, dat is inderdaad een verschrikkelijk verhaal. Verdrietig
Het is heel moeilijk, je wilt graag wat dien, maar je weet ook niet zo goed wat.
Ik heb gisteren ook een heel erg verhaal gehoord van een klasgenoot, en je blijft er toch steeds aan denken.
Je kunt niet veel meer doen dan er gewoon te zijn...

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:42

Veel naar haar luisteren en praten.
Meer kun je denk ik niet doen, ik denk dat ze al heel blij is dat jij er voor haar bent!!
Dat betekend heel veel op zo'n moment!!
Heel veel sterkte

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:58

Wat erg voor je vriendin! Maar vind wel dat je goed bezig bent nu, het enige wat je kan doen voor haar is er te zijn als ze je nodig heeft. Dus, hoe moeilijk het ook is, toch proberen verder te gaan met je leventje en haar daar ook bij te helpen. Dat blijkt wel uit dat ze graag wil dat je meegaat naar dat evenement, zij wil haar leven blijkbaar toch ook weer zo goed en zo kwaad als het kan weer oppakken. Sterkte voor jullie samen!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:15

Vandaag dus heengeweest. Mijn vriendin was redelijk rustig we hebben veel lol gehad. 's Ochtends huilde haar moeder wel even datw as wel ff k*t. Maar we hadden best wel veel lol enzo dus viel allemaal reuze mee

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:17

gelukkig Lachen wel fijn dat ze nog gewoon echt lol kan hebben, toch even iets anders in dr hoofd Lachen

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:34

Inderdaad, probeer te luisteren als ze er over wil praten... probeer er voor haar te zijn... Meer kan je niet doen..Knipoog

Lekker meenemen naar de paarden... Ik knap er altijd 100 % van op