Help! Moet alleen op stage...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 22:42

Januari en februari moet er weer stage gelopen worden op middelbare scholen. Ik moet 7 weken lesgeven op een door mijn opleiding gekozen stageplaats. Ik mocht kiezen tussen Emmeloord en Meppel. Meppel is 30 minuten treinen en Emmeloord 2 uur bussen en treinen dus de keus was vrij makkelijk, maar helaas was Meppel niet een stad die voor klasgenootjes aantrekkelijk was qua reizen dus nu moet ik helemaal alleen Huilen
M'n klasgenootje die naar Emmeloord gaat moet ook alleen, maar voor de rest gaat iedereen in tweetallen.

Met vorige stages vond ik het heel fijn dat je niet overal alleen op af hoeft te stappen, in de pauzes niet alleen hoeft te zitten met al die (overal het algemeen vrij oude) docent-collega's. Je kon samen lessen voorbereiden en keek bij elkaars lessen.

Ik baal er wel van maar het is beter dan 4 uur per dag reizen. Scheve mond\


Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:53

Dan wens ik je vast veel succes!
Hoewel je vaak wel veel makkelijker contact maakt als je alleen bent. Meestal is de eerste dag het ergst.
Op de middelbare school waar ik gedetacheerd ben werken gelukkig vrij veel jongere mensen, maar inderdaad ook veel ouderen. Ze staan gelukkig wel open voor nieuwe mensen. Het ligt wel een beetje aan je eigen opstelling hoe snel ze je in de groep opnemen.
Maar, ik geef toe, ik vind het vaak behoorlijk vervelend om helemaal alleen naar een nieuwe werkplek te moeten! Schijnheilig Het is wel eens voorgekomen dat het echt niet klikte en dan zit je daar helemaal allenig. Dus ik hoop met je mee dat je fijne tijdelijke collega's krijgt en niet al te vervelende kindertjes.... Haha!

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 23:02

Tja, Cody een keer wordt je voor de leeuwen gegooit. Bij deze dus. Ben een echte Bokker en laat je niet kisten, de beuk erin, aanval is de beste verdediging.
Succes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:21

Mag ik jou dan ook veel succes wensen tijdens je stage ?Bij deze dan.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 10:35

Elk nadeel heeft z'n voordeel he Knipoog
Ach ja, ik zie het allemaal wel.
Iedereen moet het 4e jaar ook alleen op stage dus dan heb ik vast een beetje kunnen wennen, maar aan de andere kant, nu moet ik 2x alleen op stage ipv 1x Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:53

Dat overleef je vast wel joh. Iedereen is vast onder de indruk van Juf Marije Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:05

Ja dat is idd vervelend. Ik weet nog wel toen ik op het HBO zat ik ook moest stagelopen, ook alleen. Ik zal mijzelf al helemaal zitten tussen al de profs, niets weten te zeggen en eenzaam te zijn. Het kwam ook (helaas) een beetje uit, maar zo leer je wel om meer initiatief te nemen, andere mensen beter te leren kennen. Uiteindelijk is het juist alleen maar goed, maar natuurlijk, wie wil er niet op iemand terug kunnen vallen, met z'n tweeen is het toch altijd makkelijker!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo, hel1, rosak en 24 bezoekers