spelletjes ter pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

spelletjes ter pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 15:38

Ik weet niet of het hier thuis hoort maar ik geef op woensdagmiddag verenigingslessen aan in dit geval allemaal meisjes die allemaal een eigen pony hebben en ze zijn in de leeftijd van 9 tot een jaar of 12, 13.
Vaak willen de dames op het eind van de les nog een spelletje doen maar mijn spelletjes doos begint zo nu en dan een beetje leeg te raken en om iedere keer het zelfde te doen is ook niet zo leuk.
we doen bijv. tikkertje, stoelendans, slalom springen, tally ho.
Dus nu mijn vraag wie weet er nog een leuk spel voor op de pony?


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:41

je zou ook eens spellen naast de pony kunnen doen, bij onze club hebben de kinderen dan echt hele dikke lol!
of maak een simpel parcoursje: van a naar c op je pony draven, bij c afstappen en een plastic bekertje wat meenemen, en dan zo snel mogelijk terug!
of op en afstijgen met een bekertje water Haha!
verder weet ik niet zoveel, misschien kun je ze zelf vragen wat ze leuk lijkt!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:56

Er is zelfs een boek over!!!!
Ik heb hem thuis liggen, misschien kan ik er wat iedeetjes voor je uit halen als ik thuis ben.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:12

ponyvoetbal, als je zo'n grote soort van skippybal zonder aanhangsels heb, wij deden ook altijd spelletjes aan het eind van de lessen. we deden dat vaak ook spellen die je normaal met groep kinderen diet maar dan nu te paard... bijv. het vies-lekker spel. ik denk dat de inderen je wel uit kunnen leggen hoe dat moet. een estafette om pionen heen doet het ook altijd goed, en bijvoorbeeld het laatste kwartiertje balkjes lopen is ook leuk. Er is zoveel te verzinnen denk maar eens goed na dan kun je van alles verzinnen Lachen oja wij deden ook altijd het staart spel, ieder kind krijgt een band van klittenband om zich heen, en bijna allemaal een sliert die daar aankan. Zo moet de tikker de staart van iemand anders eraf trekken, en is degene waar duas daarnet de staart van gepikt is de tikker. Tikkertje is trouwens ook een origineel spelletje dat goed te doen is hier un je zelf allerlei varianten van bedenken. ! sucses ermee ! Haha!

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:23

ja dat deden wij ook, voetballen. Wij hadden dan een ballon en met de zweep moesten wij dan de ballon in het doel schieten. We maakte dan twee teams. Altijd lachen!! Je moet dit alleen wel doen als de paarden niet bang zijn want de balonnen schieten ook de lucht in.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:04

ok, en zijn er bv ook spelletjes voor iets oudere kinderen die toch leuk zijn? (dan heeft ze vanalles wat:)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:46

Je kunt ook pionnen in het midden van de bak zetten op een rij en dan met muziek als de muziek uit is,
Moeten ze zo snel mogelijk naar een pion om hun zweepje in de pion te steken daarbij mogen ze er ook af springen.
Wie het langzaamst is is af. Haha!

. . . . . .

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:06

hoedenslaan: iedereen een feest mutsje en een opgerolde krant, de gene die als laatst z'n hoedje nog op heeft wint.
of gymnastieken, rondje rond de wereld, estafette> zweepje door geven

misschien weten de ruitertjes wel leuke dingen

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:43

Op kamp vroeger moesten we met de pony's om het eerst naar het einde van de bak rijden en vanop je paard een onderdeel van een hoofdstel pakken. Ondertussen moest je met alle deeltjes het hoofdstel in elkaar steken. (is nog leerrijk ook;)) wie het eerst is én het hoofdstel juist in elkaar gestoken heeft wint. Ook kan je naar de emmer met blokjes crossen en dan aan de andere kant van de bak een toren make ofzo...

Het prachtige sterrenlicht, daar op je gezicht, is als het kersje op de taart, perfectie....

Love you Quincy

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 22:57

Dennis, ik heb ook zo'n boek met allerlei spelletjes en er staat genoeg in die ik gebruikt heb.

In mijn lessen hebben we al heel wat spellen gedaan zoals ponyvoetbal, slalom, tikkertje, vossenstaarten, ongeluks tikkertje, annamaria koekoek, springslalom stoelendans enz.

Weten jullie misschien nog meer leuke spelletjes die je kunt doen die niet in een boek staan omdat ze zelf verzonnen zijn. Graag even er een uitleg bij hoe het spel werkt.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:38

Een emmer op de grond zetten met balletjes oid. erin, aan de andere kant van de bak een lege emmer. Dan moeten ze zonder de grond te raken de balletjes uit de emmer halen en naar de andere kant brengen. Krijg je leuke dingen Lachen Als ze slim zijn helpen ze elkaar. Het team dat het eerste klaar is wint...

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:34

Zonder zadel hobbelen, ponyruilen een laag sprongetje zonder zadel???

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:39

wij doen op de manege een heel leuk spel
we meten dan stistaan en dan zeg iemand aandraven en dan moet je zo snel mogelijk aandraven maar je mag niet in galop
maar degene die aandraven zegt kan ook iets zeggen wat er op lijkt
bevoorbeeld aan drie benen heeft een paard niks
als ze dus ietsanders zegt dan aandraven mag je niet gaan lopen
wie het laatst aandraaft is af! echt heel lachu vooral als je net de pech hebt dat je een niet zo heel snel paard hebt:D

Stal De Monte Maisons

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:14

Anne maria koek-koek is ook erg leuk!

Fryslân Poppe!

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:26

LePopp schreef:
Anne maria koek-koek is ook erg leuk!

Jaaa *LOL*

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:31

nosytje schreef:
wij doen op de manege een heel leuk spel
we meten dan stistaan en dan zeg iemand aandraven en dan moet je zo snel mogelijk aandraven maar je mag niet in galop
maar degene die aandraven zegt kan ook iets zeggen wat er op lijkt
bevoorbeeld aan drie benen heeft een paard niks
als ze dus ietsanders zegt dan aandraven mag je niet gaan lopen
wie het laatst aandraaft is af! echt heel lachu vooral als je net de pech hebt dat je een niet zo heel snel paard hebt:D

doet me aan het spelletje ratten en raven denken Haha!
ook erg leuk

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:03

hindernisbaan. zet allerlei obstakels neer en daar dan omheen, overheen, onderdoor etc. desnoods met een lepel met een ei erop in je hand.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:59

Nog leuker: Haha! Wij lieten de kinderen op ponykamp altijd hindernisbaan doen en dan aan het einde snoephappen in een ton met water. Wanneer ze het snoepje gehapt hadden, snoepje weer uit de mond en een koprol door het zand Extreme duivel Schijnheilig

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 15:35

guanacotje, wat is ratten en raven? namelijk nog nooit van gehoord.

er zitten al leuke dingen bij maar weten jullie nog meer leuke dingen? graag met uitleg erbij

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:54

wij deden altijd tally-ho, speel me met z'n 2en tegen elkaar, de rest in het midden aanmoedigen. eventueel 4 mensen die met pony als pilon spelen in de hoek.
de 1 gaat bij A staan, de ander bij C, allebei op dezelfde hand. Dan gaan ze allebei stappen, een half rondje, dan een half rondje draven en ten slotte een heel rondje galloperen. En dus: RACEN!!! is heel leuk, je mag niet in een snellere gang gaan, en niet van de hoefslag af. Of je moet om de 'hoekpilonnen' heen, als die er zijn.

Ikke ---> Lovers <--- Robin

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:01

een in uitje springen met een beker water in je handen....
zorgt voor hilarischer momenten.
paardenvoetbal...heb eventueel nog bal te koop.

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:13

Schipper mag ik overvaren, en dan moeten ze achterste voren lopen enzo.

Of een pion op hun cap zetten en zonder vast te houden naar de overkant rijden...

Lachen

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:19

hihi, lijkt me idd ook leuk, van die pilon Tong uitsteken

Ikke ---> Lovers <--- Robin

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:29

pamba schreef:
guanacotje, wat is ratten en raven? namelijk nog nooit van gehoord.

je hebt twee ploegen,de ratten en de raven.Ze staan tegenover elkaar,met een meter of 5-10 ertussen.
In het midden (nouja,aan de kant) staat iemand die een soort verhaaltje verteld (bv er was eens een dikke vette RAT die een wandelingetje ging maken)
telkens als het woord RAT of RATTEN gezegt word,moeten de ratten gaan lopen,en moeten de raven hen proberen tikken.Ze zijn veilig als ze achter een bepaalde lijn zijn. (en omgekeerd natuurlijk)
je kan ook een beetje "gemeen" zijn,en een woord zeggen dat erop lijkt.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

LauwtjuhLevi

Berichten: 770
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:37

VOSSEJACHT!
ook een enorm leuk spel!
een iemand heeft een theedoek of wat dan ook in zijn laars!
en ze moeten dan met zijn allen die theedoek proberen te pakken!
en de gene met de theedoek moet dus heel hard weg voor iedereen de hele tijd!
zodra de theedoek is gepakt krijgt een ander de theedoek!

Of het spelletje dat iedereen bij de a of c lijn staat!
en dan zeg je galop of draven!?
en wie als laatst bij de X is = af Tong uitsteken
maja ligt er natuurlijk aan wat ze leuk vinden! maar bij mij waren dit de meeste geliefde spelletjes

Leer je paard kennen door je paard, paard te laten zijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers