ben begonnen aan een boek...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

ben begonnen aan een boek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 12:36

maar echt goed is het niet...de hoofdpersoon is een pennymeisje met dure paardjes en een stoeterij Haha! *LOL* Tong uitsteken
ok hier komt ie:
Mag ik me even voorstellen? Ik ben amber, ik ben 16 jaar oud en en in de vakanties help ik mijn vader heel de dag op onze stoeterij picador, ik rijd wedstrijden met paarden van picador en met mijn eigen paarden, ik heb er drie:

Tempest, een prachtige Andalusier, is gek op springen en dressuur maar cross country vind ie nog het leukste! Rijd fijn maar is enorm hevig, hij houd niet zo veel van andere mensen…mij vertrouwt ie wel, hij is 5 jaar oud en 1.65 m hoog!! Hier even een foto van hem: hij is een beetje aan de wilde kant
De tweede is nog een Andalusier tjarda genaamt hij is 4 jaar oud en 1.63 m hoog!! Hij houd van dezelfde dingen als tempest, maar is ietsje minder stoer!! We zijn nog volop aan het trainen met hem natuurlijk ook hij is aan de…wilde kant een fototje:
Hier had ie geen zin om te werken
De derde een öldenburger van 7 genaamt espri
Hij is eh, aan de vurige kant!! Is een super springpaard, en ik ben fier op hem!!, het is een nerveus en overactief typetje!

HOOFDSTUK 1: EEN DAG OP PICADOR

‘Hoi amber, kom je even helpen met je wildebras? Ze hebben tjarda in de bak gelaten…’ begroete haar vader haar droevig
‘ik vroeg me al af hoe dat het kwam dat het hier al zo lawaaierig is op de vroege ochtend’ grinnikte amber die haar paardje ondertussen al kende,
amber sprong over de bakrand en ging naar tjarda toe
‘hey schoonheid, kom eens mee liefje! Ja, jij mag eerst rijden goed?’ amber kalmeerde het opgefokte paard en nam hem mee naar de poetsplaats, ze poetste hem uitgebreid, ging met een lap wol na en legde toen het zadel op, het hoofdstel en de martegal mochten ook niet ontbreken,
‘maar kalm liefje, we gaan een cross lopen vandaag’ sprak amber liefjes tegen de nerveuze Andalusier
‘en ga nou weer niet steigeren als je door het water moet, ik neem sporen mee, dus dan krijg je benen!’ veranderde amber haar stem tot een kwade grommel
‘ach meisje, het is een hengst, die steigeren nu eenmaal graag’
amber keek op en keek recht in de ogen van sam, sam was een jongen van 19 hij kwam altijd bij amber staan, het was een mooie jongen, hij had vooral mooie ogen
‘kom tjarda, we gaan’ zei ze nijdig in sams richting en vertrok
‘weer geen geluk maatje?’ vroeg Ambers vader toen hij sam zag afdruipen
‘ach nee, tuurlijk niet, ik ben verliefd op een wilde kat!’ zei sam een beetje triest
‘ja amber is geen gemakkelijk meisje, maar ze is zacht van karakter, je moet geduld met haar hebben jongen’
ambers vader toon keek het kleine slanke figuurtje dat op de machtige tjarda over de baan draafde, om op te warmen
‘ja en heel veel geduld’ zuchtte sam
‘ze zal zo wel de bos in gaan om te trainen, pak even zien…pak solution maar!’ zei toon met een knipoog en verliet de poetstal van amber
‘solution?’ vroeg sam ongelovig en liep naar de volbloed
‘hoi schoonheid, ga jij mij helpen in de liefde?’ vroeg sam overbodig en zadelde het paard
‘ga maar gewoon het bos in!’ zei toon
amber zag sam op solution naar het bos rijden
‘getver! Nu gaat dat rotjoch me ook al volgen ook’ dacht ze nijdig en ging met tjarda naar het bos
‘hoi amber, da’s toevallig, ik moest dra…’ sam kon zijn zin niet afmaken
amber gunde hem geen blik en vertrok gewoon in galop
‘Jezus, als je het over koppig wichtjes hebt’ bedacht sam en zette de achtervolging in
‘amber stop met galopperen en maak dat je hier bent!!’ riep sam
amber draaide tjarda vliegensvlug om, keek sam recht in de ogen en zei
‘ik neem geen bevelen aan van arrogante jongens met snert karakters, denk je nou echt dat je solution aankan?’ vroeg amber nijdig en vertrok weer, sam begreep niet wat ze bedoelde, hij sloeg toch niet op hol?
Op hetzelfde moment vertrok solution, zo hard als hij kon liep hij door het bos, sam werd hopeloos en ging zagen, dit vond solution rottig en gooide wild zijn achterhand in de lucht
‘solution nee!’ riep sam nog voor hij op de grond belande en zag hoe het dure renpaard er vandoor ging
‘dat bedoelde ze dus…’ dacht sam en zag dat het paard verdween
‘solution?’ vroeg amber toen het paard haar inhaalde
ze zette tjarda van handgalop naar ren galop over maar…solution in halen moest ze niet proberen, hij was een geboren ren en springpaard
‘rustig maar tjarda, we nemen een binnenweg, dan duiken we voor hem op’ zei amber ‘tenminste dat hoop ik’ voegde ze er in gedachten aan toe
ze liet tjarda over het smalle boswegje galopperen en dook toen zoals gehoopt voor solution op
‘rustig jonge rustig!!!’ sprak amber en zette haar paard dwars over het pad
solution stopte en was helemaal bezweet
‘ach liefje kom maar, jij hebt een betere conditie he tjarda’ ze keek naar tjarda die alleen een beetje hijgde
kom we gaan in stap terug, sam…die moet maar zien dat hij thuis komt!!’ zei amber boos dat hij haar lieveling zomaar liet lopen
‘amber, waar is sam?’ vroeg haar vader ongerust
‘weet ik veel, solution ging voor!! Hij heeft hem er af gegooid’ zei amber blij
‘hmm…dus hij doet het nog steeds?, amber wil jij hem niet een tijdje rijden?’ vroeg toon die wist dat zijn dochter hem wel aan zou kunnen
‘ik?’ Vroeg amber ongelovig en gelukkig
‘ja…maar je moet weten dat hij verkocht word…je rijd hem op een paar wedstrijden, als het bod hoog genoeg is word hij verkocht, jij mag van dat geld een nieuw paard kopen…als het hoog genoeg is 2, 1tje voor jou en 1tje voor de stoeterij’ waarschuwde haar vader
‘goed pap!! Ik probeer hem morgen, nu moet hij eerst afgedroogd worden’ zei amber en droomde weg wat voor paard zou ze kopen? Een Haflinger, een fries, een fjord is ook leuk…
ik denk dat ik het toch bij een fries houd, dat zijn machtig mooie paarden, en ze houden ook wel van een sprongetje, de paarden die ik heb zijn veel te hevig voor dressuur…tjarda kan misschien dienen, maar tempest…
ze werd wakker gemaakt door espri, de 7-jarige oldenburger
‘wil je aan de slag?’ vroeg amber grinnikend en deed het paard het halster om, tempest stampte tegen zijn deur dat hij ook aandacht wou
‘jij mag na espri liefje!!’ zei amber en nam espri mee om te poetsen

HOOFDSTUK 2: 1STE WEDSTRIJD MET SOLUTION

Ze reed al een weekje op solution en het paard galoppeerde rustig door de piste
‘hij is klaar voor de wedstrijd van morgen liefje…zet hem maar op stal, hij mag niet te veel doen vandaag!’ zei haar vader goedkeurend
‘oké, word hij morgen al verkocht?’ vroeg amber triest
‘dat weet ik niet liefje hij moet zich sowieso eerst bewijzen’ sprak haar vader
amber keek met spijt naar de 7-jarige volbloed
‘ik ga tempest rijden, daar heb ik gisteren de kans niet voor gehad, sam loopt heel de tijd in de weg!!’ zei amber boos
‘waarom zou hij in je buurt rondhangen meid? Denk daar eens over na’ antwoordde haar vader en verliet de stal
‘heb geen tijd om na te denken over dat arrogant wezen’ dacht amber en zette solution op stal
‘hoi amber…kan ik je helpen?’
ja hoor het was weer van dat, sam weer
‘ja, DOOR UIT MIJN BUURT TE BLIJVEN!!’ riep amber nijdig, legde het tuig van solution op zijn plaats en zadelde tempest
‘maar…’ sam keek naar amber die op haar hengst zat
‘heb je geen werk of zo?’ vroeg amber slim
‘jawel hoor!’ zei sam trots
‘nou dan zou ik maar beginnen of ik zorg dat je buiten ligt eer de week om is’ zei amber nijdig als een spin en begon tempest te trainen
sam liep door de stallen, borstelde een paar paarden, mestte wat stallen uit en longeerde het fries veulen en liep toen zijn tijd wat te verdoen
‘wat doe jij hier jongen?’ vroeg robin, robin was amber haar beste vriend
‘hoi robin, ik werd weg gestuurd door amber, een uurtje geleden…’ antwoordde sam teleurgesteld
‘ach…wen daar maar aan jongen, ik zal eens met haar gaan praten, ze zal nu waarschijnlijk toch aan het poetsen zijn bij espri of tjarda’ bedacht robin en liep naar haar stallen
‘am?’ vroeg hij zachtjes
‘ja robin, is er wat?’ vroeg amber verbaasd en zacht terwijl ze espri borstelde
‘ik moet met je praten’ zei hij
‘ja, ga je gang, als je het niet erg vind borstel ik wel verder, rijden doe ik hem niet, hij heeft een wondje op de schoft’ zei amber glimlachend
‘ja poets maar…’ zei robin die niet goed wist waar te beginnen
hij wachtte even, amber zette espri in de stal en nam tjarda
‘robin, is er wat?’ vroeg amber en hing tjarda vast
‘wel…eh, ik weet niet hoe ik moet beginnen’ zei hij
‘zeg wat je te zeggen hebt…ik ga je heus niet slaan of zo’ grinnikte amber
‘het gaat over sam’ hakte robin de knoop door
amber liet verbaasd haar borstel vallen en keek naar robin met ogen die pijltjes schoten
‘heeft hij met jou ook al gepraat misschien?’ vroeg ze vinnig
‘ja am, en blijf nou kalm oké?’ robin kende de gevaren van een amber die kwaad werd…ze kon aardig door slaan en deed dit zonder enige twijfel
‘hij zegt, dat hij telkens weer door jou wordt weg gestuurd’
‘oh dat…’ zei amber nuchter en begon weer te borstelen
‘waarom doe je dat?’
‘hij is arrogant robin, hij is mooi dat wel…maar hij moet niet denken dat ik me zo maar gewonnen geef hoor’ antwoordde amber zonder op te houden met borstelen, ze nam de hoeven krabber en maakte tjarda zijn eerste hoef schoon
‘dus dan stuur je hem maar weg?’ zei robin onlogisch
‘ja, dan blijft ie uit mijn buurt’ zei amber nuchter en nam tjarda zijn tweede hoef
‘kijk meisje, hij vind het niet leuk dat je hem weg stuurt’ begon robin hopeloos
‘wel, als ie nou uit mijn buurt bleef, werd ie ook niet weg gestuurd’ vond amber logisch en keek daarbij even op van de derde hoef van tjarda
‘waarom doet hij dan zo tege me als hij me graag heeft’ vroeg amber verbaasd
‘weet ik veel…jongens zijn nu eenmaal raar’
‘wel meisjes ook, ik ga rijden, je mag blijven kijken, en je mag blijven babbelen, maar ik ga rijden’ zei amber beslist en zadelde tjarda
‘je maakt het er niet makkelijker op amber’ zei robin met een ietwat boze ondertoon in de stem
amber keek verbaasd op… robin noemde haar nooit amber, meestal am of meid, maar amber, dat zei ie alleen als ie boos werd
‘laat me eerst even rijden…dan praten we goed?’ zei ze wat minder koppig en reed tjarda snel maar grondig
ze zadelde af en zette tjarda op stal…
‘wat moet ik dan doen volgens jou?’ vroeg amber nijdig
‘geef hem een kans om met je te praten amber’ zei robin en draaide zijn rug
‘draai je rug niet robin, NIET naar mij’ zei amber nogal dreigend
robin draaide zich om
‘ga je me slaan misschien? Vergeet niet, we zijn aan elkaar gewaagd amber…’ zei robin, hij wou net zijn rug draaien toen hij plots overvallen werd door een harde slag op zijn wang
‘AMBER!!’ zei hij verontwaardigd
‘sorry liefje, maar ik moest je even uit die James bond rol halen’ verontschuldigde amber zich en liep toen naar solution
‘als jij morgen verkocht word liefje, betekent dat nieuwe paarden voor de stoeterij! Het is een grote jumping, dus ik raad je aan je best te doen’ zei amber liefjes en liep toen naar het woonhuis om wat te drinken, daar trof ze sam aan
‘ach jij weer’ zei amber nijdig, dronk wat en vluchtte toen weer naar stal
‘jak, die sam weer gezien’ dacht amber en liep naar haar vader
‘pap is er nog wat te doen?’ vroeg ze verveelt en keek naar het prachtige paard in de weide
‘ja ik weet wat je wilt meisje…’ zei vader toen hij zag in welke richting amber keek
‘rijd hem maar een keertje’ gaf haar vader toe
amber keek gelukkig
‘mag ik hem rijden?’ vroeg amber ongelovig en liep naar het paard
‘kom jochie, ik ga je testen, als je niet deugd vlieg je’ grinnikte amber en zadelde het paard dat wild bokte toen hij het zadel voelde
‘he!! Wil je even wachten tot ik op je zit?’ bromde amber kalm en trok de singel aan
‘jezus wat een paard, ga jij daarop amber?’ vroeg sam plots achter haar
‘ja waarom niet?’ vroeg amber nijdig terug en stapte op
amber zat nog niet goed of het paard begon al te bokken, steigeren op hol te slaan en sprongen te maken
‘rustig joh!! Daarmee kom je nergens!’ amber zette zich tegoed en ving de lelijke sprongen op
‘GETVER ROT SNERTPAARD!!’ riep amber plots, ze verkocht het paard een mep op zijn achterste dat het paard van verbazing stopte met bokken
‘zo is het goed’ zei amber lachend en reed het paard vooruit
‘heb je haar op die hengst gezet?’ vroeg tim ongelovig
‘ja, en ze rijd hem goed kijk maar’ antwoordde toon, tim was de eerste die het paard geprobeerd had, en hij had meteen een lesje vliegen gehad!!
‘nou dan rijd die meid goed, ik hoop dat solution morgen weg is, dat snertpaard stampt al heel de dag tegen zijn box!’
‘amber wil hem ook weg, ik heb haar een paard beloofd als solution weg is’ vertelde toon en keek in tim zijn ogen
‘ach ja, en dan is amber haar hartje verloren, nou, een volbloed zal het niet worden, ik heb niet de indruk dat amber echt geeft om super dure paarden’ grinnikte tim
‘nee, een fries…ze droomt al jaren van een fries!’

[normaal staan er ook foto's bij...als iemand weet hoe ik het word doc. hier kan plaatsen (de link er van)]
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-03-04 13:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 12:37

hmmm er gaat wel nog een en ander veranderen...dit is TE pennymeisje

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:41

zoiets dacht ik ook al Schijnheilig
Maaruh echt knap dat je zoiets kunt verzinnen OK dan!

'In het land der blinden is eenoog koning'

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 12:43

hmm...misschien zijn het gewoon een paar dromen van me die ik op papier zet, maar dan met andere hoofdrolspelers :p
hmm...ach ja, we maken er gewoon een penny boek van Knipoog
dan valt het niet meer op Haha!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:48

Haha het is inderdaad wel heel erg pennymeisje Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 12:49

als we het nou in de penny zetten? Tong uitsteken
dan valt het vast niet op Schijnheilig

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 12:52

(ik wou een paardenboek maken...en dit kwam als eerste in me op, ik houd niet zo van over school schrijven...dus misschien maak ik haar even 18 Haha!)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:10

Hahaha pennymeisje Haha!

Hoofdletters Clown

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:24

Bleih, ik hou niet van zo'n pennyverhalen, die moet je plaatsen in het pennytopic Misselijk Haha!

*Oh Adrian, come out and play.


Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 13:24

hihi dat zijn mijn grootste vijanden Knipoog (die hoofdletters)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 13:25

Haha! ja...maar dit is een 'creatieve' uitspatting dus vandaar crea bea Knipoog
(ik had je gewaarschuwd voor het hoge pennygehalte *haalt schouders op*)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:14

Je kan het wel naar de Penny opsturen, maybe maken ze er wel een stripverhaal van Knipoog Tis idd erg Penny maar ach, nix mis mee toch, met gewoon een creatieve uitspatting?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:34

Inderdaad Penny. Als je had gezegd, dit verhaal komt rechtstreeks uit de Penny, had ik je ook geloofd Haha!
Ga je het vervolg ook nog schrijven, of....?

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:59

ik vind het een klef verhaal!
Maar wel geinig!!
ik wacht op het vervolg

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 21:40

jaja, vervolg komt nog...ooit nu met de examens heb ik daar niet veel tijd voor Haha! maar er komen nog wel een paar stukjes hoor Haha!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:31

Het is inderdaad echt een pennyverhaal, maar wel leuk geschreven Haha!

Alleen op een gegeven moment wordt er een Fries VEULEN gelongeerd *grinnik* Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 13:33

mag een fries VEULEN dan niet gelongeerd worden Verward Scheve mond
of...wat is er zo raar aan Haha!
ach ja...maakt het uit, als het maar leuk is om te lezen meer moet het niet zijn Haha! er lopen meer pennymeisjes rond op deze wereld dan iets anders dus dat boek word dan veel gelezen ALS het ooit afgeraakt Schijnheilig Bloos

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:18

Geen enkel veulen mag gelongeerd worden Knipoog

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 14:19

woeps, ook niet als ie twee is?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 14:21

ach jezus wat ben ik weer goed bezig Verward even het stukje zoeken waar het verteld word Haha!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:24

tja.. nou mijn mening nog..

eigenlijk.. vind ik het best goed.

een paar tips: idd de hoofdletters
verder zou ik iets aan je zinsbouw doen, soms loopt het niet helemaal lekker.
Dit stuk doet me wat herinneren aan de boeken uuhh *got hoe heet die ook weer???* oja ...
Manege Picadero Haha! (die ken je wel denk ik, gezien jou Picador Tong uitsteken)
ik ben toch wel heel benieuwd hoe het afloopt, dit soort boeken zijn wel mijn stijl Knipoog
2 van die mensen die elkaar niet mogen en zo.. worden ze verliefd .. haha vind ik echt lekker om te lezen

dus zie wat je doet, of je het afmaakt of niet he!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 14:28

normaal wel...heb al een hoofdstukje bij... (dat zijn ongeveer 13 blzdes)
en mijn zinsbouw...tja...daar zal ik eens op gaan letten...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 14:54

een vervolgje:
de volgende dag, werd solution klaargemaakt voor de wedstrijd…hij kreeg dotjes, bandages een mooi zweetdeken en het springzadel en andere tuig werd in de auto gelegd
‘zo liefje, ga je, je best een beetje aan het doen?’ vroeg amber terwijl ze het paard op de trailer zette
‘ik hoop het voor hem amber, dat beest moet weg’ grinnikte tim
‘ja, vooral als ie zo tegen zijn box blijft stampen!’ zei amber instemmend en bond het paard vast
‘en gedraag je een beetje solution!’ zei amber streng en ging toen bij haar vader en tim in de auto zitten
‘ben jij er klaar voor?’ vroeg toon
‘ja hoor…tenminste dat hoop ik…’ zei amber stil en keek even achterom
door het kleine venstertje zag je solution zijn koppie, deze snapte duidelijk niet goed wat er gebeurde wat hij keek verbaasd rond in de trailer…
‘is ie gewend aan wedstrijden?’ vroeg amber
‘ja…hij heeft er al een deel gereden, tot dat hij bij ons kwam, toen werd ie laten we zeggen onhandelbaar omdat hij zijn vorige baasje miste…’ antwoordde tim nog voor toon wat kon zeggen
‘ken je zijn baasje?’ vroeg amber
‘ja…normaal moet ze ook op de wedstrijd zijn meid!’ antwoordde toon nu met een knipoog, waarom solution wel braaf was bij amber zou ze wel ontdekken als ze kennis maakte met katja
‘we hopen…dat ze bij ons komt rijden, extra hulp kunnen we altijd gebruiken!’ zei tim plots
toon keek hem schuin aan
‘hoe weet jij dat?’ vroeg toon die nog niemand over zijn plannen verteld had
‘wel, amber en katja kunnen een onverslaanbaar team vormen als ze willen, maar dan moeten ze wel vrienden worden!’ zei tim enthousiast
‘ohja…en in welk opzicht ben je een team in bijvoorbeeld een springwedstrijd?’ merkte amber droog op
‘eh…nou…eh…je kan elkaar toch aanmoedigen? Als jullie twee mee doen zit er sowieso eentje bij de eerste 3
‘ja, droom jij maar lekker verder tim’ grinnikte amber en keek toen bedenkelijk achter om
‘waarom is ie alleen bij mij en katja braaf…zou het iets te maken hebben met de karaktereigenschappen van ons? Ik hoop dat ik haar zie op de wedstrijd’ bedacht amber en zag dat ze het wedstrijd terrein naderde
‘nou, laat die duivel maar uit en maak hem start klaar… je paardje moet nou echt luisteren…je start over een half uurtje, dus kan je warm rijden’
‘wanneer start katja?’ vroeg amber automatisch
‘eh, vlak na jou denk ik!’
‘mooi…dan zie ik haar misschien’ dacht amber en nam zonder wat te antwoorden solution uit de trailer
‘kom baasje, je spiertjes wat opwarmen, het is 1.20 m dus…een opwarming kan je wel gebruiken’ grinnikte amber!
Ze zadelde het paard en ging opwarmen, haar sluike haar in een dot gedaan en met een keurig wedstrijd outfitje stapte ze solution wat in
Plots hinnikte solution wild en gooide zijn hoofd omhoog,
‘he kalm jij!’ zei amber streng en trok het hoofd omlaag,
‘houd je aandacht maar bij mij liefje’
‘rustig maar, hij hinnikt op mij’ zei een meisje dat amber haar tweeling zus wel zou kunnen zijn, behalve dan dat het haar van dit meisje blond was
‘ben jij katja?’ vroeg amber die er plots aan dacht dat solution hun wel eens verward kon hebben
‘ja ik ben katja, veel geluk op de wedstrijd, we spreken elkaar zo wel, want jij moet opwarmen’ grinnikte katja en reed verder
‘vandaar dat je braaf was…je denkt dus dat ik jou vorige baasje ben?’ vroeg amber domweg…solution zal haar niet antwoordden
ze werd aan de start gevraagd en amber zette zich klaar, reed de ring in en groette, toen de bel klonk zette ze het paard aan tot galop en sprong de hindernissen, de eerste ging goed, de 2de ook! De derde was een oxer, mooi daar ging ie makkelijk over, de andere hindernissen ook…nu kwam de laatste, een muur! Solution zette af en…
‘JAAAAA FOUTLOOS!!!’ amber was zielsgelukkig en gaf het paard belonend een klopje op de nek
‘je bent een super fijn paard solution…’ meende amber ze bedacht zich plots, dat ze solution niet kwijt wou, ze was van hem gaan houden!!!
Ze sprak af dat katja de volgende dag naar de stoeterij zou komen, en ze vroeg of ze solution mocht houden!

HOOFDSTUK 3: ESPRI WAT DOE JE NOU?!!

Amber had aan haar vader gevraagd of ze wedstrijden mocht rijden met solution, deze had even bedenkelijk gekeken en gezegd dat ze 3 maanden kreeg om te bewijzen dat hij goed was, dan was de samengestelde wedstrijd…als hij bij de eerste 10 was mocht hij blijven!
‘goed we proberen het…dan zijn we tenminste nog 3 maanden bij elkaar he liefje’ zei amber en aaide het paard over de fluwelen neus…
ineens hoorde ze een opgewekte stem
‘hoi amber! Hier ben ik dan’ zei katja
‘hoi katja! Heb je zin in een buitenrit?’ vroeg amber
‘ja, maar ik heb geen paard bij’
amber keek haar bedenkelijk aan en keek toen in solution zijn richting
‘liever niet op solution…dan ga ik het rijden op hem missen en dat wil ik niet’ zei katja verlegen
‘niet erg…eh…wil je hebt ervaring, neem rocky maar, dat is die zwarte hengst daar…’ katja en amber poetste en zadelde de paarden, solution en rocky zouden mee op buitenrit gaan…ze kende elkaar nog maar pas en toch voelde amber al een vriendschap
‘he dromer kom je nog?’ vroeg katja opgewekt en nam rocky mee naar buiten
‘ja ik kom al’ grinnikte amber en sprong op solution
‘ik heb je gezien op de wedstrijd…je reed hem super! Ik denk dat hij goed af is bij jou…ga je hem verkopen?’
‘ik hoop van niet, ik krijg drie maanden om hem te bewijzen, op de samengestelde wedstrijd van dressuur cross en springen moet hij bij de eerste 10 komen, zo niet word hij verkocht’
‘wel…als je met hem traint haalt hij het wel, dressuur word moeilijk met zijn temperament meisje’
‘ja dat weet ik…’ zei amber met spijt in haar stem
‘ach, als je hem zo goed in bedwang houd als nu zal hij het wel goed doen…ik doe ook mee’ zei katja
‘echt? Leuk kunnen we samen gaan?’ vroeg amber
‘ja we zullen wel moeten, je vader sponsort mij als je het zo kan noemen’ grinnikte katja
‘cool!! Komen je paarden dan ook naar hier?’
‘ja, wees maar zeker!’ zei katja nu ook enthousiast
‘zullen we hier een galopje wagen?, rocky houd solution met gemak bij!’ zei amber
‘goed, kom op dan!!’ katja twijfelde niet en zette rocky in galop en vloog over de vlakte
‘kom op solution, je laat je toch niet zomaar verslaan he?’ vroeg amber
ze gaf solution been en als een pijl uit een boog vloog solution achter rocky aan
‘hmm…je bent snel, maar of je snel genoeg bent om deze achterstand in te halen betwijfel ik’ grinnikte amber
ze genoot van deze toch, katja was een super toffe griet!!!
‘he waar bleef je nou?’ vroeg katja toen amber eindelijk aan kwam
‘wel eh…je had een beetje te veel voorsprong op onze solution om je nog in te halen’ zei amber grinnikend en wierp een blik op de bezwete vachten van de paarden…
‘als we niet naar ons voeten willen krijgen kunnen we beter stappen’ zei ze bedenkelijk
‘dat denk ik ook’ zei katja, ze schaamde zich een beetje dat ze het paard in het zweet had gerede
‘nouja, niets aan te doen, als we stappen zullen ze wel droog zijn tegen dat we daar zijn’ vond amber en samen stapte ze over de hei
ze praatte met elkaar en leerde elkaar beter kennen!!
Toen ze aankwamen waren de paarden droog, ze werden gepoetst en amber nam espri uit de box,
‘je mag ook rijden…neem tequila maar…dat is een van de manege paarden!’ zei amber en gaf haar een knipoog
tijdens het borstelen en zadelen werd er heel de tijd gebabbeld, zo veel gebabbeld dat amber sam nog niet eens had zien komen
‘wat ga jij met tequila doen?’ vroeg sam streng
katja keek even hulpzoekend naar amber en deze vind de blik op
‘ben je achterlijk? Ze gaat hem rijden natuurlijk’ antwoordde amber droogjes
‘ja dat zie ik ook’ antwoordde sam nijdig in ambers richting
‘waarom vraag je het dan dombo?’ vroeg amber gespeelt verbaasd
‘omdat ze tequila niet MAG rijden’
‘van wie niet? Van jou, als of jij hier wat te zeggen hebt’ besloot amber
‘van je vader meid!’ zei sam uitdagend
‘dat zullen we zo zien!!’ zei amber liefjes
‘PAAAP?’ riep ze
‘ja liefje?’
sam kreeg het benauwd toen amber zei dat tequila volgens hem niet gereden mocht worden
‘jawel hoor! Ga je gang maar, sam?’ toon keek hem boos aan
‘sorry’ zei deze
amber wierp een vals lachje zijn richting uit en keek overwinnend naar katja die al dezelfde glimlach op haar gezicht had
‘kom meid, wij gaan rijden, en jij zou beter gaan werken sam’ zei amber afkeurend en liep hem voorbij
‘jé hoe wist je dat tequila mocht rijden?’ vroeg katja
‘hij mankeert niets…en dan mogen alle paarden bereden worden’ zei amber een beetje droog
‘wie is die sam eigenlijk?’
‘ach gewoon een jonge…ik kan hem niet zo goed hebben, hij kan zo arrogant doen’ amber trok een raar gezicht bij deze zin
‘hij ziet er anders leuk uit’ giechelde katja
‘ja, uitzien, maar zijn’ amber keek haar veelzeggend aan en stapte op espri
espri had duidelijk geen goesting en liet een serie bokken los op amber, toen hij een scherpe draai maakte en bokte vloog amber in een mooi boogje er van af
‘ESPRI!!! WAT DOE JE NOU?’ vroeg amber verbaasd en kwaad tegelijkertijd!
Sam proestte het uit
‘vond jij het misschien grappig?’ vroeg katja die het niet nam dat ze haar vriendin uitlachte
‘ja je had dat gezicht moeten zien!!!’ sam barste weer in het lachen uit, katja sprong van haar paard en gaf de jonge gast een serieuze slag in het gezicht
robin die dit allemaal had zien gebeuren barste in het lachen uit!!
‘wat heb jij die meiden toch misdaan’ zei hij tussen het lachen door
‘weet ik veel…ik lachte gewoon om amber’ zei hij een beetje beduusd met zijn hand op de pijnlijke plek van de slag
‘ja dat moet je maar doen ja…die 2 zijn in 1 dag beste vriendinnen geworden’ grinnikte robin
‘hoe kan ik dat nou weten’ zei sam verontwaardigd
amber zat ondertussen al terug in het zadel en kon de lach niet onderdrukken toen katja nuchter vertelde dat ze sam een slag in het gezicht had gegeven toen hij lachte om haar val
‘katja je bent onverbeterlijk!!’ zei amber eerlijk en zag sam beduusd staan kijken
‘het was precies hard’ giechelde amber
‘nog al ja, in het vervolg doe ik handschoenen aan want mijn hand doet pijn’ klaagde katja gespeeld en knipoogde naar amber
‘je moet hier gewoon blijven slapen katja!! Dan kunnen we morgen samen tegen sam gaan!!’
‘ach waarom niet…de paarden komen morgen toch naar hier en ik ben 19 dus…’
amber keek verbaasd op
‘je bent 20?’ vroeg ze
‘ja jij niet?’ vroeg katja verbaasd
‘nou nee…ik ben 18’ grinnikte amber
‘leuk dat ik het weet’ grinnikte katja met een knipoog
‘nouja, ik ga even mijn spullen uit mijn huisje halen, kom je mee?’ vroeg katja
‘ja graag, kan ik je ineens helpen’ antwoordde amber en stapte in de auto
‘ik zal blij zijn als de paarden hier staan!’ begon katja
‘waarom kom je dan hier niet wonen? Dan ben je korter bij’
‘ja, dan kan ik ook die huur opzeggen’ zei katja gelukkig
‘mijn studio is groot genoeg voor 2’ bedacht amber hard op
‘dan zorgen we ervoor dat sam zijn mond eens houd’ zei katja met een knipoog
ze namen de nodige spullen en tegen een uur of tien douchte ze zich en vielen in slaap, het was dan ook een vermoeiende dag geweest vandaag!

[pennygehalte stijgt, de stalnaam picador...komt inderdaad van picadero, ben niet zo goed in het verzinnen van stal namen, maar het verhaal op zich is niet gebazeerd op picadero hoor Knipoog)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers