Duur!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 10:49

Wij zijn gisteren de hele dag op stap geweest o.a. om te kijken hoeveel alles nou eigenlijk kost voor in ons huisje...
Alles is echt ontzettend duur!

We hebben allebei op kamers gezeten, maar we hebben toch erg veel nodig nu we een huisje hebben.

Een wasmachine, eetkamerstoelen en tafel, koel-/vriescombinatie, tweepersoonsbed, evt. een magnetron, koffiezetapparaat, etc. etc.

Ik had het idee dat er de hele tijd zo'n geldduiveltje op mijn schouder mee zat te kijken... Extreme duivel

Nog 61 daagjes en dan krijgen we de sleutel... Lovers


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 10:53

Goed folders doorspitten naar wat waar het goedkoopste is... En wbt servies/vazen/kussens ed; XENOS!!! Echt een geweldige winkel en heeeel goedkoop! (Ikea trouwens niet vergeten, voor meubels ook goedkoop)
Veel plezier!!! Party!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 10:59

Bij ons mag er op vrijdag in het Utrechts Nieuwsblad altijd gratis geadverteerd worden voor spullen tot fl. 100,-. Toen een huisgenootje van mij echt op zichzelf ging wonen, heeft ze daar veel handige dingen vandaan gehaald. Ik ben zelf nogal gek op 'kringloopwinkels'. Niet die in de grote steden (zoals de Arm in Utrecht, je zult ze in Groningen ook wel hebben), maar die in de wat kleinere plaatsen. Mensen brengen daar vaak dingen heen die ze zelf niet meer gebruiken, maar die maar een paar jaar oud zijn en nog hartstikke goed.

Een heel absurd verhaal is dat van een vriendin van mij. Die had net een appartement gekocht en was ook op zoek naar apparatuur, hoefde niet persé nieuw te zijn. Ze ging vragen bij een 'apparatenwinkel' (voor wasmachines e.d.) in Utrecht of ze daar ook inruilspullen hadden. Naast haar stond een oud vrouwtje, dat zei: 'Wat heb je allemaal nodig? Ik ga verhuizen naar een aanleunwoning en ik neem het niet allemaal mee'. Mocht ze GRATIS!!! bij dat vrouwtje een koelkast, een wasmachine en nog wat spullen komen ophalen! Het meeste was nog geen 3 jaar oud. Maar ja, dan moet je maar net geluk hebben... Lachen

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> << < ...dreams are just goals without deadlines... > >> </FONT>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-04-13 12:00 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:01

Jaaaaaaaaaaaa, IKEA!!!! Lekker meubels kopen voor niet al te idioot veel. Keukenapparatuur bij Hans Verkerk (actie afwachten) WEL goed je orderbevestiging checken! Overigens is IKEA ook erg goed in de laminaatvloeren, mocht je dat willen. Als je zeil op de vloer neemt, kijk dan eens bij Leen Bakker (wel zelf goed op de kwaliteit letten). Borden enzo bij Xenos, net als rolgordijntjes voor de badkamer.
En verdere dingetjes om je huis op te leuken: Intratuin!!! Klinkt misschien raar, maar daar hebben ze heeeeele leuke interieurdingetjes!

Veel sjopfun!!!!

Sonja.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:03

Oh ja, Leen Bakker. En de Kwantum, daar heb ik een heel gaaf blauw vloerkleed vandaan. Moet je gewoon eens naar zo'n meubelboulevard gaan, daar zitten die zaken ook wel. Xenos is natuurlijk ideaal voor de rolgordijnen, kussentjes en bijzettafeltjes. En Intratuin is inderdaad ook harstikke leuk Sonja, ik woon zelf redelijk dicht bij Tuincentrum Overvecht, heerlijk shoppen is het daar!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:06

Je hebt in Groningen ook nog de Ikea. Ideaal voor starters!


Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:06

nou Ikea Verward kweetneit meer wat ik daarvan moet denken, als ik dr binnenloop met mn moeder ofzo vind ik altijd weer leuk, lekker rond kijken enzo,
maar we hebben laatst met economie een band gezien (docu van zembla geloof ik) over de kinderarbeid van ikea nou dan ga je toch echt twijfelen hor bah bah vind je het gek dat ze zo goedkoop zijn Misselijk

"Some memories are best forgotten"

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:07

wij gaan verhuizen en sommige dingen nemen we nie mee en verkopen we ...
dus als je interesse hebt dan hoor k t wel..
we hebben 2 2zitsbanken
een eettafel
compu meubel
tv meubel
boekenkast

we vragen er nie zo heel veel voor...

je kunt altijd dingen 2dehands kopen en dan gaan sparen voor nieuwe dingen....
zo deden vrienden van mij het.

ik hoor t wel!!

Sharda

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 11:16

Ik vind het heel leuk dat je die spullen aanbiedt, maar Groningen ligt iets te ver van Almere af.... helaas...

We zijn een paar dagen geleden voor het eerst sinds erg lang weer naar de Ikea geweest. Vorige keren vond ik er niks aan omdat we toen graag wilden samenwonen, maar we geen huis konden vinden... Nu is het wel leuk, want nu kan ik echt uit gaan zoeken.

Heb echt zin in shoppen!!! Cool

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:18

Ik heb toen ik op mezelf ging wonen een was/droger gekocht bij de retourboer in Spakenburg. Dat is zo´n dorp waar je als de buren iets nieuws hebben, jij het nog beter en duurder hebben moet dus al heb je iets pas een half jaar dan doe je het naar de kringloopwinkel. Is volgens mij vaak zo hoor in die vissersdorpen. Vorig jaar vier antieke Queen Anne stoeltjes gekocht daar voor een geeltje voor de partij. KusjeD Haha! Party!! Party!! Party!! Haha! Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:24

Ja, in zo'n dorp ben ik ook opgegroeid . Met gelukkig een hele toffe kringloopwinkel! Daarom heb ik voor samen nog geen 250 piek een hele leuke blauwe bank die ontzettend lekker zit/ligt, en een ronde houten eettafel (waar ik 4 Ikea-stoelen bij heb gekocht). Beiden nog zo goed als nieuw! Ze hadden laatst ook een schattig antiek fluwelen bankje met een houten bovenrand voor maar 95 piek. Helaas had ik er geen plek meer voor...

Heel veel van mijn keukenspulletjes komen ook uit die winkel. Als ik bij mijn ouders ben, moet ik daar altijd ff snuffelen... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 21:57

Kitty wat handig is om te doen is nu al gaan kijken en prijzen vergelijken. Hou het bij in een boekje. Maak daarvan eenoverzicht wat je moet kopen en wat kan wachten. Dan weet je ook wat je tekort komt of misschien genoeg hebt.

Wat ik heb gedaan is alle bouwmarkt krantje in de gaten gehouden en de dingen die echt goedkoop waren vast gekocht schelde achteraf een hoop geld.

Succes we willen wel foto's van je huisje zien hoor.


Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 08:36

Ik heb al wel foto's van de buitenkant van ons flatje... Niet dat die zo bijzonder zijn, maar ja. Ik zal ze zo even op het plaatjesforum plaatsen.

En vanmiddag ga ik even naar de Kwantum, Praxis, Leenbakker (en stiekum ook nog even langs Hippo) om mijn portemonnaie leeg te gooien.

Nu ga ik even kijken of ik het plaatje wat kan verkleinen en op bokt krijg...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie