Bulten bij de singel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvie14

Berichten: 170
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Eindhoven

Bulten bij de singel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 19:10

heej, mijn pony heeft 2 rare bulten onder haar buik precies bij de singel ze heeft dit vorig jaar rond deze tijd ook gehad, maar toen had ze er veel meer last van als je er dan aan kwam, ging ze helemaal omhoog Verward ze is nu nog best gevoelig , maar ik dacht dat t misschien aan t weer lag, omdat t nu ook warmer word enzow, en omdat ze dit vorig jaar ook had rond deze tijd. ik heb morge wedstrijd en ik heb nu een singelbontje gekocht en dan ga ik t morge maar s proberen! Weet iemand wat dit kan zijn? Scheve mond

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:16

ik denk dat een singelbontje wel goed is..
waarschijnlijk schuurt de singel of knelt er wat vel tussen.
wel goed in de gaten houden dat de singelwond niet groter wordt, of open gaat.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:28

Zoals Lianne007 ook al zegt. Het kan heel goed irritatie zijn. Het wil ook wel veel voorkomen bij leren singels...vaak op te lossen met een bontje. En verder het in de gaten houden! Als het goed is wordt het met singelbontje minder tot verdwijning. Gebeurt dat niet? Even raadplegen!

Sylvie14

Berichten: 170
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 21:58

Lianne007 schreef:
ik denk dat een singelbontje wel goed is..
waarschijnlijk schuurt de singel of knelt er wat vel tussen.
wel goed in de gaten houden dat de singelwond niet groter wordt, of open gaat.

Het is niet echt een wondje meer 2 dikke bulten Verward en ik heb ook zon neopreen singel en die zijn zacht en t is wel heel toevallig dat t vorig jaar ook al rond deze tijd was ? Scheve mond

Adrizotje

Berichten: 27
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Hulshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:51

Bij ons op stal gebeurt dit regelmatig bij jonge paarden die we zadelmak aan het maken zijn, of zelfs ook bij paarden die gewoon zijn van met een springlap te lopen en nu met een gewone singel. Dat komt door wrijving en omdat ze die druk niet gewoon zijn. Het beste is je paard enkele dagen rust geven tot de bulten weg zijn en daarna eventueel met singelbontje proberen.

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:10

bij ons op de manege heeft een pony ook een paar bulten onder de buik, precies waar de singel omheen moet.
maar we hebben een singelbontje voor om te singel en daar heeft ze dan geen last meer van.
hopen dat dat bij jou ook lukt, en veel succes morgen Lachen

Sylvie14

Berichten: 170
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 01:11

kwadraatje schreef:
bij ons op de manege heeft een pony ook een paar bulten onder de buik, precies waar de singel omheen moet.
maar we hebben een singelbontje voor om te singel en daar heeft ze dan geen last meer van.
hopen dat dat bij jou ook lukt, en veel succes morgen Lachen

Thnx! Haha!

Sylvie14

Berichten: 170
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:39

Ik heb vandaag me wedstrijd gehad en de bulten waren bijna weg Lachen ik heb t singelbontje omgedaan en ze had er geen last van ikke had 160 punten in t L1 Cool

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:42

je kunt ook elke keer zodra je het zadel hebt aangesingelt ff dr voorbenen optillen en ff naar voren strekken dan trek je de huid strak onder de singel en dan voorkom je dat er bulten komen . succes

Sylvie14

Berichten: 170
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 19:11

hmm....ik kwam vandaag op stal en toen keek ik naar haar buik en toen zaten ze er weer alleen nog iets groter Verward ....toevallig was er net een dierenarts op stal en daar ben ik toen ff heen gelopen! die zei dat t waarschijnlijk een vochtophoping was die niet weg kon ! ....en dan mocht ik niet rijden tot t helemaal over is Scheve mond

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:30

Hoi Sylvi,

Ik heb precies hetzelfde gehda bij mijn haflinger, ik hyad echter een zeer goede singel.
En heb toen ook de dierenarts erbij gehaald want eerst had ze erg geen alast van en daarna wel als ik eraan kwam.
Van de dierenarts moest ik haar een paar dagen rust geven, mocht wel met haar lopen en longeren alleen er mocht nisk om haar buik.
Hij zei ook dat het slim was om dan een singelbontje te kopen en die heb ik nu ook en ze heeft er geen last meer van.
Hij zei dat het niks ernstigs is. en dat dat kan gebeuren, doordat er zand ofzo tussen de singel is gekomen en dat dat erg is gaan schuren en dat er een wondje is gekomen en de huid geirriteerd is (alleen zag je helemaal geen wond), heb er toen wat spul voor gekregen dat ik er dun op moest smeren.
Het is nu helemaal weg en ik blijf gewoon met singelbontje rijden, wel 2 keer in de week wassen want anders kan er als nog zand tussen komen en terug komen.

Groetjes, liefs en -xxx-jes Anne

Sylvie14

Berichten: 170
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 22:03

Zamero schreef:
Hoi Sylvi,

Ik heb precies hetzelfde gehda bij mijn haflinger, ik hyad echter een zeer goede singel.
En heb toen ook de dierenarts erbij gehaald want eerst had ze erg geen alast van en daarna wel als ik eraan kwam.
Van de dierenarts moest ik haar een paar dagen rust geven, mocht wel met haar lopen en longeren alleen er mocht nisk om haar buik.
Hij zei ook dat het slim was om dan een singelbontje te kopen en die heb ik nu ook en ze heeft er geen last meer van.
Hij zei dat het niks ernstigs is. en dat dat kan gebeuren, doordat er zand ofzo tussen de singel is gekomen en dat dat erg is gaan schuren en dat er een wondje is gekomen en de huid geirriteerd is (alleen zag je helemaal geen wond), heb er toen wat spul voor gekregen dat ik er dun op moest smeren.
Het is nu helemaal weg en ik blijf gewoon met singelbontje rijden, wel 2 keer in de week wassen want anders kan er als nog zand tussen komen en terug komen.

Groetjes, liefs en -xxx-jes Anne


Ik heb die dag voordat ze die bulten kreeg ook een hele tijd buiten gereden en door t ven gecrosst enzow...dus misschien is er wel zand gaan schuren jaa..... Verward

wieteke
Berichten: 26
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:51

heej
Ik heb ook een paard op stal en die heeft hoef bevangheid en daarbij hoord van die water/vocht bulten is het zo iets?
Groetjes wieteke

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:26

Hoi,

Mijn pony heeft ook precies het zelfde gehad een paarweken geleden en we hebben de DA erbij gehaalt en zei dat ik het in moest smeren met een speciaal gel spul (weet nu ff niet hoe het heet als je het wil weten moet je maar ff pben ) En ik moch minimaal 2 weken geen zadle of iest op haar leggen na 2 weken was het opeens weg. Waarscheinlijk kwam het door mijn longeersingel waar zo'n gespje onder haar buik zit en die schoof wel eens als ik de bijzet gebruikte.

xxx suppie!!!