Rot geschrokken vanmiddag!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 18:46

Ik ging met een vriendin naar stal vanmiddag en toen ik aan kwam rijden zag ik dat Jur lag. Nou doet ze dat al bijna nooit. Ik de auto uit en naar de box, maar haar benen lagen heel raar en ze had haar hoofd helemaal plat in het zaagsel met haar ogen open en er bewoog niets. Ik dacht: O nee ze is dood!! Dus ik zei: Jur... Ze reageerde nog niet, en toen ik de box in wilde stappen ging er opeens een geschrokken, verwilderd hoofd omhoog en stond ze gauw op. Pffff...wat heeft ze me laten schrikken!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 18:51

Agossie, lag ze soms net heeel diep te slapen??
Heel erg schrikken, sommige paarden maken er nog herrie bij ook dat is ook gek.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 19:04

Ik denk dat ze inderdaad heel ver weg was!! Slapen

Ik heb haar weleens zien liggen maar dat lag ze gewoon alert om zich heen te koekeloeren. Maar dit had ik nog nooit gezien!!

Die jonge paarden hoor je vaak kreunen als ze slapen! Dromen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 19:07

ja dat doet donya ook! als ik rond 2 uur kom ligt ze helemaal te sdlapen, en dan hoor je d'r gewoon snurken!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 19:45

Dat heb ik dus ook een keer gehad he.. haalde ik de jachtpaarden uit het weiland (die lopen met zn allen) en toen lag er eentje helemaal achterin de wei.. doodstil.. geen beweging en alle andere paarden liepen al naar stal maar die schimmel deed nog niks.. dus ik ernaartoe rennen; bleek dat ie gewoon lach te luieren in de zon.. dom paard Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 19:49

Joop kreunt altijd keihard in zijn slaap en hij is al bijan 10. Vol ligt bijna nooit, maar als hij ligt, nou dan is het echt feest. Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh.... Herc is meestal veel te actief, die kijkt je meteen aan van: ETEN? Als Vol ver weg is zakkenz ijn ogen steeds verder weg en dan valt hij bijna om, en dan schriktie weer wakker... Kan altijd lachen met dat beest...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 20:35

jaaaah ik weet nog dat ik dacht dat er een paard dood ging was het er inderdaad 1 die zo lag te kreunen in z'n slaap is zo lief! vorige week sliep gradus ook nog ben zachtjes bij 'm gaan zitten keek ie ff op om daarna ogen weer dicht te doen en verder te kreunen terwijl ik 'm aaide Lovers Lovers Lovers

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 20:52

Mijnpony doet dat soms echt om te plage, maaar dan in de wei *LOL* !
Maar ik weet dat ondertussen (gelukkig) al, maar de eerste keer was ik zeker zo geschrokken als jij.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 21:24

Dino deed dat in het begin ook altijd, een middagslaapje rond lunchtijd. Hij was 3 toen we 'm kregen en dat heeft-ie toch echt de eerste twee jaar wel standaard elke dag gedaan, of hij nou in z'n eigen stal stond of ergens anders. Dan ging je 'm tussen de middag hooi brengen, en dan zag je niets bewegen in de stal. Dus heel zachtjes lopen, zo van 'sssst, paardje slaapt' en dan lag-ie half te suffen. Of hij lag echt helemaal gestrekt te snurken en gekke bewegingen met z'n benen te maken. Ooit een paard zien dromen? Paarden schijnen te kunnen galopperen in hun slaap en Dino was daar het levend bewijs van! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 22:18

Hahahaha wat grappig! Lachen

Ik kan wel bij beide paarden erbij komen zitten of liggen als ze liggen. Vooral bij Razinda, omdat ik haar al vanaf haar geboorte heb en ze lag altijd bij mij op schoot. Zal ik eens een foto van scannen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 22:26

Laura!!! Dat vind ik geen dom paard hoor...heeeeeel slim paard...lekker luieren in de zon *LOL* *LOL* *LOL* , daar zou ik ook wel zin in hebben! Party!!

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 09:26

Nou Jura, dat heb ik ook een keer gehad met mijn pony vroeger.
Het had 's nachts vreselijk geonweerd en toen ik 's morgens de wei inliep, lag hij helemaal gestrekt en verroerde geen vin.
Ik was helemaal in de stress, dacht meteen dat ie getroffen was door de bliksem, maar toen ik dichterbij kwam, tilde hij heel langzaam zijn hoofd op en keek hij me aan met een blik van "Moet je me nou storen in mijn ochtenddutje".
Maar pfff, wat schrik je daarvan zeg, je hart slaat over, dat weet ik nog wel heel goed!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 10:36

Op onze vorige stal werden we constant gebeld dat Leonardo ziek was/koliek had/dood ging etc omdat hij zo vreselijk kreunt in z'n slaap. Op een gegeven moment waren we het zo spuugzat (werden bijna voor dierenbeulen uitgemaakt omdat wij zeiden dat er niks mis was met hem) dat we een veearts hebben laten komen om hem te onderzoeken en iedereen te vertellen dat er echt niets aan de hand was met dat paard!

Sonja

Mijn Mileentje is trouwens zo lief klein als ze slaapt, met haar pootjes onder haar gevouwen.....
Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 10:48

Mijn lab heeft ook wel eens voor grote schrik bezorgd bij stalgenoten. Ze hebben hem zelfs uit zijn stal gehaald omdat ze dachten dat ie ziek was, hij reageerde namelijk helemaal niet.
Ik was er een beetje boos over geworden, zo van laat m lekker, hij slaapt gewoon. Hij kan namelijk ontzettend slapen. Ik wil dan niet dat men m wel ff overeind jaagt ofzo.
Soms zie je paarden liggen die anders nooit liggen op die tijden en dan ga ik altijd ff een paar minuutjes kijken hoe ze liggen en wat ze doen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 10:55

Ja inderdaad. Als een paard ligt of je denkt dat er wat aan de hand is blijf ik gewoon even in de buurt om te kijken of alles goed is. Ik jaag ze nooit overeind.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:22

Ik ben er nu aan gewend dat Barbiano ooit ligt. Voorheen hebben we een haflinger gehad en die heeft heel erge koliek gehad en sindsdien schrok ik wel ooit als hij ligt. Twee weken geleden heeft is Barbiano ook een beetje ziek geweest en wilde hij gaan liggen. Pfoeh toen kreeg ik het even Spaans benauwd. Ben meteen met hem gaan lopen en gelukkig was het's avonds weer in orde met hem. Maar ik schrik nog ooit wel een beetje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 25 bezoekers