met je paard praten is toch heel gewoon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

met je paard praten is toch heel gewoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 11:50

heel veel mensen zitten je raar aan tekijken als je met je paard staat te praten dat doet toch haast iedereen of licht het aan mij Verward


Ayasha
Blogger

Berichten: 57917
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:52

ik praat altijd met de paarden, al is het maar omdat ik niets beters te doen heb, tijdens het rijde kalmeer ik ze met mijn stem! of straf ik ze juist met mijn stem...dat hangt af van het paard zelf
maar ik vind het heel normaal dat je met je paard praat ja Schijnheilig

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:52

Mij kijken ze nooit vreemd aan als ik tegen m'n paardje aan 't praten ben hoor..

Brent mijn stoere vent !

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:54

ja wie praat er nu met zijn paard? Ik doe zoiets n-o-o-i-t Schijnheilig *Kuch*

ach ik vind er niets gek aan, dan weet mijn paard tenminste dat ik er nog ben, ik kan ellenlange verhalen kwijt en ze is niet in staat om mij te onderbreken, arm paardje is dus gedwongen om keer op keer naar mijn gezaag luisteren

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:54

mij kijken ze ook zo vreemd aan als ik geselli met m'n paardje aan het kletsen ben hoor, dan zeggen ze van: " praat jij altijd zoveel met hem? " of " word jij niet hartstikke moe van jezelf? " en " arm paard "

egt banketstaaflig

x M

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:57

Ik ben blij dat mijn paard niet terug kan praten. Als die openbaar zou maken wat ik haar allemaal al toevertrouwd heb, dan zou ik gaan emigreren want dan durfde ik nooit meer de straat op hier. Mijn paardje weet alles van me. Alles wat me blij, vrolijk, verdrietig, boos en aan het twijfelen maakt....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57917
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:59

Sonja schreef:
Ik ben blij dat mijn paard niet terug kan praten. Als die openbaar zou maken wat ik haar allemaal al toevertrouwd heb, dan zou ik gaan emigreren want dan durfde ik nooit meer de straat op hier. Mijn paardje weet alles van me. Alles wat me blij, vrolijk, verdrietig, boos en aan het twijfelen maakt....


inderdaad! als ze paarden leren praten dan heb ik een probleem weet je Haha!
wat ik hem al allemaal verteld heb... Knipoog
ik vind er niets raar aan als je met je paard praat zo leert ie je stem toch kennen?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:13

ik praat wel altijd tegen mijn verzorgpony's, maar meer liefkozende woordjes en als ze vervelend zijn straf ik ze met mijn stem. persoonlijke dingen vertel ik ze niet, ze mochten het nog eens doorvertellen Knipoog

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:20

Ik praat altijd tegen paarden. Gewoon als ik aan het poetsen ben of aan het wandelen. Eigenlijk ben ik er nog nooit raar op aangekeken.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:40

Sonja schreef:
Ik ben blij dat mijn paard niet terug kan praten. Als die openbaar zou maken wat ik haar allemaal al toevertrouwd heb, dan zou ik gaan emigreren want dan durfde ik nooit meer de straat op hier. Mijn paardje weet alles van me. Alles wat me blij, vrolijk, verdrietig, boos en aan het twijfelen maakt....

Idd ja. Precies wat ik dacht... Lachen

how sweet can it be to be loved by you

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:43

Vind het helemaal niet raar om tegen je paard te praten...
Amethyst kent ook m'n hele levensverhaal met al z'n ups en downs Haha!
Inderdaad gelukkig dat ze niet kan praten Tong uitsteken Dan was ik de klos..

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:04

tsssss... hoezo is het raar om tegen je paard te praten
ze vestaan je dan wel niet maar dat maakt helemaal nix uit
het is ook nog goed ook om ze daar mee tekalmeren

<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:08

Und...? Kan mij niet schelen hoe een ander naar me kijkt, omdat ik gewoon in gesprek met mijn paard ben... Lachen

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:11

ik praat altijd met mn pony (en met mensen Haha! ) en als andere dat raar vinden moeten zij dat weten, ik doe het gewoon

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:23

Ik banketstaaf mijn paard ook de oren van zijn kop hoor Haha!
Maar ik heb hier een stalgenootje die het wel heel erg bont maakt, ze is er heilig van overtuigd dat hij haar verstaat Verward En dat gaat dan niet om verhalen die ze tegen hem verteld.... ze weigert hem bijvoorbeeld vast te zetten op de poetsplaats (heel irritant overigens), en zegt hem dat hij moet blijven staan. Dan loopt ze weg, paard zit gelijk bij mijn paard in zijn nek.... Ze komt terug, paard krijgt een opdonder, "Ik had je toch gezegd dat je moest blijven staan!!" Ze is er heilig van overtuigd dat hij gaat lopen omdat hij niet wil luisteren *zucht*

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:26

Supertje schreef:
Ze is er heilig van overtuigd dat hij gaat lopen omdat hij niet wil luisteren *zucht*


wahaha zo ken ik er ook eentje (nota bene een volwassen vrouw) die haar paard voor het rijden een snoepje geeft "maar dan moet je wel beloven dat je straks braaf bent bij het appuyeren" en als het paard dan niet braaf is, is ze boos Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:54

Sonja schreef:
Ik ben blij dat mijn paard niet terug kan praten. Als die openbaar zou maken wat ik haar allemaal al toevertrouwd heb, dan zou ik gaan emigreren want dan durfde ik nooit meer de straat op hier. Mijn paardje weet alles van me. Alles wat me blij, vrolijk, verdrietig, boos en aan het twijfelen maakt....


*LOL* voor mij hetzelfde Lachen

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:02

Als Camble alles op stal zou door vertellen, vrees ik dat ik een andere stal zou mogen zoeken Tong uitsteken

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:12

xKatleentjex"]
[quote="Supertje schreef:
Ze is er heilig van overtuigd dat hij gaat lopen omdat hij niet wil luisteren *zucht*


wahaha zo ken ik er ook eentje (nota bene een volwassen vrouw) die haar paard voor het rijden een snoepje geeft "maar dan moet je wel beloven dat je straks braaf bent bij het appuyeren" en als het paard dan niet braaf is, is ze boos Haha!
[/quote]

Dit zou ook echt iets voor haar kunnen zijn ja Haha! Die stalgenote van mij is overigens ook al een hele tijd volwassen... Scheve mond

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:16

Ik praat altijd met mijn paard. Af en toe teveel, vooral tijdens het rijden. Maar goed, dat is mijn tic...en zo te lezen hebben er meer last van.

Mijn instructrice wil dat ik, vooral met longeren en rijden wat minder tegen mijn paard praat...kan ik inkomen, maar het lukt me niet|( .

Je suis Charlie.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:26

Wij praten ook altijd met de paarden....ik weet niet of dit vreemd is (of gevonden wordt!)....maar voor ons is dat praten met de paarden een hele normale zaak!!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:28

Mijn eigen pony banketstaaf ik de oren van zijn hoofd, niks mis mee toch.
Het werkt juist kalmerend op nerveuze paarden.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:39

Ik praat ook wel tegen mijn paard, maar meer als reactie op haar gedrag. Echt verhalen tegen haar vertellen doe ik niet....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:13

Richtje schreef:
Ik praat ook wel tegen mijn paard, maar meer als reactie op haar gedrag. Echt verhalen tegen haar vertellen doe ik niet....

hmm als ik alleen ben... dan praat ik altijd het ene achter het andere door tegen Flame...
anders heb ik toch niks te doen Lachen

mijn mond kan namenlijk niet altijd stil zijn Haha!

ik vind het zelf vrij normaal om tegen je paard te praten... dat doet volgens mij iedereen bij mij op stal Verward Haha! Schijnheilig

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:20

ik ben het daarmee eens!kan ook goed me geheimen vertellen!

Doorvertellen kunenn ze toch niet!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Macs, MarjanB, noukso, OmgiliBot, Ptl4ever, rocky_1995, Telpeva, xMagnum en 127 bezoekers