waarom doen sommige mensen zo raar?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 22:19

Rij ik gezellie met mijn verzorgpony buiten langs de sportvelden, loopt daar een mens met 2 honden die tegen me begint te gillen Verward JE VERPEST ALLES VOOR IEDEREEN DOOR HIER TE GAAN RIJDEN! T IS TOCH BELACHELIJK! BINNENKORT KOMT HIER EEN BORD VERBODEN VOOR PAARDEN! JE VERPEST ALLES! naja... Frusty


traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:04

naja wat achterlijk laat ze liever naar zich zelf kijken met de stinkmodder honde die de boel voor schijten niet dan,, geef mij maar een paard,, kijk vind een hond ook wel leuk maar om nou zo achterlijk te gaan doen nee vind ik nergens voor nodig!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:50

haha ja sommige mensen denken dat ze alles kunnen zeggen. Ik zou ff een flinke opmerking terug verzinnen Extreme duivel }>

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:52

misschien komen daar vaker paarden die de boel wel verzieken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:15

Waarom zou ze dat gezegd hebben? En waarom zou jij daar dan niet mogen komen? mensen moeten ook altijd alles voor elkaar verpesten en ze gunnen het een ander niet als die ergens komt. Echt belachelijk. je had kunnen vragen wat haar bezielt.

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:07

dat had ik ook op een buitenrit met sira komt er zo'n vrouw met honden en die hond begon sira te bijten ik heb meteen dat hele wijf verrot gescholden!
we gingen 1 ker niet over het ruiterpad en meteen gaat het mis!stom wijf!en ze pakte die hond ook niet even nee ze liet hem gewoon doorbijten de trut!(sorry maar ik ben hier nu nog heel pissig om)

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:15

Ik kan hier weinig over zeggen, zazoo. Mocht je daar rijden met je paard? Als dat niet zo is, kan ik me haar reactie wel voorstellen. Misschien kun je iets meer vertellen over de omstandigheden.

Marije B, beetje overdreven reactie vind je niet? Je hoort als ruiter op het ruiterpad, en verrot schelden helpt meestal ook niet echt. Bijten (van die hond) ook niet, maar zo kom je er zeker niet uit. Was zij misschien bang van je pony?


Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:36

mhmmm wat stom van dat mens zeg!
_________________
<font color=red>I Luv' Groningers! <font color=white>Floor <font color=blue>I LoVe You!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilona op 2001-12-12 13:36 ]</font>

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:55

mocht je er wel rijden? die mevrouw zou niet zo doen, denk ik, als er nix is gebeurd. dat moet wel.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:59

Misschien was het idd een pad waar je niet mag rijden met je pony. En het is meestal ook nog eens zo dat mensen zo reageren als ze slechte ervaringen hebben van paarden. Ik word ook wel eens na geroepen, als ik langs een huis kom. Waarom? Omdat daar toevallig iemand een keer langs is gekomen die zich misdragen heeft. Tja, daar kan ik niks aan doen. Lips are sealed

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:07

Ik heb dat ook een keer gehad: ik stapte heel rustig over het ruiterpad(!), komt er een man me tegemoet. Ik maak er nooit zo'n probleem van als ze liever door het zand ploeteren als over het voetpad lopen, moet iemand zelf weten. Als ze maar een beetje op blijven letten. Toen begon hij te schreeuwen, of ik op wilde r*tten met die kl*teknol...Ik zei toen heel vriendelijk dat ik op het RUITERpad reed en daar dus mocht rijden. Toen vond hij me een asociaal kind en stuurde hij zijn hond achter me aan. Helaas sloeg mijn pony...dus ik vind het erg vervelend voor de ruiter die die man na mij nog is tegengekomen...

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 17:15

er staat nergens een bord verboden voor paarden. het was bij de sportvelden op een pad voor wielrenners. Als ik daar niet mag komen mag zij daar ook niet komen.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:18

Ik had het laatst ook tijdens een ritje waarbij ik dus op het ruiterpad reed, langs een koeienpad waar Gsus, het paard van Sprite nogal bang voor is. Liepen daar twee kaklui in waxcaot en sjaaltje (echte buitenmensen in het weekend dus..) met hun loslopende hond. Affijn , Gsus was al wat dribbelig, ik riep nog vriendelijk of ze even de hond wilden vashouden, maar het was te laat, met een enorme spurt annex bok vloog Gsus in de richting van het olijke stel die haastig de bosjes invlogen. Gsus had dus een koe gezien, en jaa, dat kan natuurlijk niet. Wat er toen geschreewd werd; ik moest niet gaan rijden, want ik kon niet rijden, en je moet zeker niet op een paard gaan zitten als je niet kan rijden en hem niet in bedwang kan houden, ahummm. Ach, laat ze maar.....weten niet beter

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:21

ik had ook zoiets stoms een tijdje geleden, ik reed met een vriendin door de duinen, maar een stukje verder zou je door een hele grote plas moeten om verder te kunnen.

vonden wij niet zo`n goed idee omdat de grond daar heel glad was, dus wij erom heen over het voetpad.

komen er twee tegenliggers aan (fietsers op het voetpad)

Je raad nooit wat ze zeiden, JULLIE MOGEN NIET OP DIT PAD MET JE PAARD. terwijl ze zelf fietsten op het VOETPAD

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flair op 2001-12-12 18:49 ]</font>

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:34

Tja meeste mensen hebben het niet zo op paarden of soms uitwerpselen van die beestjes. Zelf heb ik ook een keer iets heel vervelends meegemakat. Ik reed op een shetje en door een hond ging ze er heel hard vandoor. Een heel stuk verderop stopte met een bok erna. Ik kletterde er heel hard af (arm gekneusd) en moest huilen en toch waren en mensen die me uitlachten, ook niet al te vriendelijk Boos! .
Maar ja meestal negeer ik die mensen of als het echt gevaarlijk is wat ze doen leg ik ze het vriendelijk uit wat het gevaar is, de meeste mensen reageren hier wel positief op.
Maar puberale jongetjes die achter mij aan gaan racen met de scooter (terwijl we ruim van tevoren hadden aangeven of ze iets langzamer wouden) nee daar heb ik geen vriendelijk woord voor over.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:34

ha die kim,

lachen joh dat jij ook op bokt zit... nog niet eerder gezien.

reed je op sharona?

ik had vanmiddag precies het zelfde ook daar maar toen door een groepje wielrenners, ik zat op nif en kreeg opeens ongeloofelijk veel commentaar.
gewoon banketstaaflen laten en doen alsof je van niks weet...

tot morgen,
afke

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:48

ehm hoor je dat niet in een pb te zeggen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:57

Waar is het als ik vragen mag Zazoo...ik woon nl ook in Amsterdam en ik heb ook wel ergens gestaan waar ik langs sportvelden ging rijden... Schijnheilig En als ze de hond achter je aan sturen...paard omdraaien en achter de hond aan... }> moet je zien hoe snel de hond afdruipt... Schijnheilig Of mobieltje uit je zak pakken en politie bellen... Haha! Maar goed, zelfs al zou je hebben gereden op een plek waar geen paarden mogen komen dan hoeft zo'n mens nog niet te gaan schreeuwen als een viswijf...tsk, kan ook op een normale manier zou ik zeggen...

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:22

Die mensen zijn erg! Je komt ze overal tegen.
Maar vaak lopen dat soort mensen ook gewoon over het ruiterpad, en dan vinden ze het raar als we daar wat van zeggen...



Sterkte ermee! Grtjs.

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 19:35

Het is vlakbij Zunderdorp. Waar heb jij dan gestaan?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:57

In geuzenveld, vlakbij sportpark de eendracht...ik zei altijd vlug vriendelijk gedag als ik het idee had dat soort mensen tegen te komen... Schijnheilig *grinnik* of vroeg ruim vantevoren of hun hond niet bang was voor paarden... Schijnheilig Dus volgende keer dat soort mensen te vlug af zijn of anders vragen of ze succes hebben met hun marktkraampje... Knipoog

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 20:20

En als ze zeggen dat hun hond bang is voor paarden? Worden ze blij als ik iets vraag over een marktkraampje dat ze niet hebben?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 20:28

Als ze zeiden dat hun hond bang is voor paarden bleef ik altijd netjes stil staan zodat ze voorbereid waren... Schijnheilig ik heb zo zelfs een keer een vrouw getroffen die vroeg of ze met haar hond wat dichterbij mocht komen om hem een beetje te doen wennen, maar ja, dat wordt met jouw paard lastig als hij slaat... Schijnheilig enne...dat van dat marktkraampje (viswijf) zullen ze idd niet leuk vinden maar ja, als ze dan toch al ordinair hebben lopen schelden zou het mij wel een klein beetje voldoening geven als ik heel liefjes zou zeggen: U heeft zeker wel heel veel succes op de markt... Schijnheilig Maar goed, idd niet zo'n goed idee...wat ik ook nog wel heb gezegd is dat ik het heel vervelend vond om in de weg te lopen, maar dat het (op het harde dan he) helaas de enige manier was om mijn paardje te helpen herstellen van haar peesblessure...

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:17

Over ergens niet mogen rijden heb ik nog een leuke, nou ja in ider geval een grappige anekdote: We waren met de NVVR op Hemelvaart weekend in Drente, jaren geleden, en op een rit liet een van de paarden iets vallen, pal voor een fietsenwinkel. Die eigenaar komt woest naar buiten, alles moest opgeruimd worden, hoop heisa. Jaar later rijdt ik met mijn bus langs dezelfde fietsenwinkel en precies op datzelfde moment valt de brandstoftank onder de auto uit, bomvol Diesel, net getankt. De Diesel gutste uit de tank over zijn stoepje. Hoewel ik probeerde alles tegen te houden, was er al een hoop uit de tank gelopen. Vervolgens moest met veel kunst en vliegwerk de tank weer onder de bus gemonteerd worden inkl 60ltr Diesel, dat is heftig, maar een poot uitsteken? Natuurlijk niet, hij liet mij mooi alleen stinkmoddern en mopperde alleen maar over de Dieselstank. Dat heeft ie volgens mij ook nog dagenlang geroken, Diesel is een doordringend geurtje.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 22:49

haha daar was ie zeker blij mee Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, DemiSisa, StefanieT en 47 bezoekers