Zal t wat zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 13:36

Ik heb (alweer!) een leuk paardje op het oog.
Nu wil ik graag weten wat jullie ervan vinden.
Het is een hengstje van bijna 3 jaar. Stokmaat wordt uiteindlijk 1m60.
Nu nog een vosje, wordt later net als zijn moeder wit met bruine stekelharen.
Het is een arabier x welsh.
De moeder is Arabier x Lippizaner, M dressuur.
De vader is een prachtige zwarte Welsh cob.
Ze hebben foto's van het hengstje zelf, de moeder en de vader meegestuurd. Erg mooie foto's, vooral de moeder vind ik erg mooi.
Hij is erg braaf, heeft totaal nog geen hengstenmanieren, en heeft 3 goede gangen.
Hij is erg betaalbaar, maar staat wel helemaal in Belgie. Overigens 100% gezond.

Dit paardje lijkt mij in principe geschikt voor de dressuur, aangezien de moeder het erg goed doet.

Mischien een beetje onduidelijk voor jullie om een oordeel te vellen, maar zou willen weten hoe het klinkt?

Ik ben erg benieuwd.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:37

Zet de foto's eens op bokt. Haha!
Lijkt me wel een leuk beestje. Je kunt altijd gaan kijken! Wel een beetje ver, maar het klinkt leuk. Party!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:46

ga nou eerst bij die junior kijken. Dit paardje kan nu als hengst heel lief zijn maar dat kan nog gaan veranderen en dan kun jij een tijd niet rijden omdat hij gecastereerd moet worden en met alle risico's die daar bij komen.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 13:49

Ja die Juniormerrie is eigenlijk ook perfect, superdressuurbloed, lekker klein (1m59), braaf, jong (4,5) en schijnt supergangen te hebben.
Maar is een stuk duurder.

Voor het hengstje vragen ze maar F1950-,......
Dus erg weinig.
Aan de ene kant dus lekker goedkoop *LOL* , maar ja hij heeft grote kans (lijkt mij) op verborgen gebreken.
Heb ik ook aan die eigenaar gevraagd, maar die zegt, nee hoor, hij heeft altijd op het land gelopen met de rest, en kan echt niets fout zijn. Scheve mond\

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 13:51

klinkt niet als een heel bijzonder diertje hoor,
van dit soort spul staat half Nederland vol dus om daarvoor nou naar Belgie te gaan.

Waarvoor ga je eigenlijk voor een hengst?

_________________

If it weren't for electricity
we'd all be Bokking by candlelight!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjuimpje op 2001-12-11 12:55 ]</font>

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 13:58

Ik ben weg van hengsten. Haha!
Mag ook een ruin of merrie zijn hoor. Maar aangezien ik zelf op stal een jonge hengst heb staan, leek t me beter een paard te nemen van het niet vrouwelijke geslacht *LOL* .
Dat paardje van de Junior is erg leuk, maar is een merrie, vandaar mijn twijfel om te gaan kijken.

Vinden jullie overigens niet dat dat hengstje niet erg goedkoop is? Verward

Enne Sjuimpje, als half Nederland er vol mee staat waarom kan ik er dan geen vinden? Clown *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:02

Mmm, ik zou zoals Mytens zegt niet voor een hengst gaan en ging er ook eigenlijk al vanuit dat je die shire ook uiteindelijk zou laten 'helpen'.
Ik zou lekker voor de Junior gaan,
je moet ook een beetje aan de toekomst denken mocht je over een paar jaar de boel moeten / willen verkopen.
Dan heb je aan de Junior een veel commercieëler paardje dan aan zo'n kruising geval.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 14:06

*LOL*
Da's waar...
Ik ben nou eenmaal groot 'fan' van die mooie Junior, t lijkt me dan ook t einde zo'n namkomeling van hem te hebben, zeker voor de prijs die ze ervoor vragen.

Het is alleen nog niet zeker WANNEER we die Shire gaan castreren, ik wilde t liefst zo laat mogelijk, of helemaal niet.
Maar aangezien die reus steeds bijdehander wordt, zal t niet zo heel lang meer duren. *LOL*

Ik zal eens vragen aan die mensen of ze een foto van de merrie willen opsturen, dan kunnen jullie hem ook eens zien.

O ja, wat vinden jullie nou van die prijs van dat hengstje? Is dat nou niet erg laag?
Hij heeft overigens papieren... Verward

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:08

Je kan beter een te klein paardje kopen met de capaciteiten van een paard en het uiterlijk/grootte van een pony, dan dat je een te grote pony geworden pony koopt met dus de uitstraling van een paardje maar de capaciteiten van een pony. Kijk eens naar de pony's die in pony equipes lopen bij het springen, zijn bijna allemaal pony's met paardenpapier erbij.
En een hengst is niks, vroeg of laat krijg je er problemen mee.
En als je die hengst ooit wilt verkopen moet je er net iemand voor vinden en aan de prijs te zien mankeert hij wat of is het gewoon een waardeloos beest. En ff antwoord op de vraag die je stelt aan sjuimpje: jij vindt die paardjes niet omdat die op transport gaan naar belgie voor consumptie.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 14:12

Dat hengstje zal wel een afstammingsbewijs hebben ofzo, in één of ander B register.
Ik vind de prijs niet echt heel laag hoor, het is gewoon een uit de kluiten gewassen pony dus.. Haha!

Tja, wat castreren betreft, ik wil geen hengsten meer op stal, het geeft gewoon allemaal net weer wat meer gedoe als merries en ruinen.
Wij hebben onze ruin tot 3 jaar hengst gelaten hij si goed opgevoed, is ruim 2 jaar ingeschaard geweest en toch heeft hij nog wat hengstenmanieren overgehouden.
Hij kan namelijk niet met andere ruinen in de wei, slaat en stigert en bijt naar anderen paarden, zowel in de wei als onder het zadel.
Maar ook in de omgang wil hij af en toe nog eens happen, niet vaak maar toch...
Wij hebben er best een klein beetje spijt van dat we hem als 2 jarige niet hebben weggebracht!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 14:33

Hmm jullie hebben gewoon gelijk. *LOL*
En wat dat castreren betreft, ik denk dat we dat van het voorjaar laten doen, mooi weer etc.
Want het is de bedoeling dat het een leuk rijpaard voor mn vader wordt, en niet eentje die klierig is. *LOL*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 14:35

Ik vind het trouwens knap lastig, een knap paardje zoeken. Frusty *LOL*
Enne als iemand iets weet, laat t me even weten. Haha!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:25

Ik snap al jullie reacties niet hoor! Omdat de prijs laag is heeft hij verborgen gebreken of is 'ie een waardeloze pony?? Op wat slaat dat?
Ik heb die foto's al gezien en hij is héél mooi, hij is een mooi, fijn dressuurtypje met een leuke uitstraling. Hij heeft papieren van het Welsh Part Bred.
En een hengst hoeft toch niet altijd voor problemen te zorgen? En je kan hem laten castreren wanneer je wilt.
Als een paardje geen superpapier heeft dat jullie niet aanstaat, beginnen jullie het dier meteen af te zeiken zonder dat je het gezien hebt!!

En misschien is de prijs gewoon zo laag omdat ze er echt een goed tehuis voor willen en omdat 'ie nog groen is?

Sorry maar dat moest er even uit!! Party!!

Groetjes van Caroline. -xxx-

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rosaly op 2001-12-12 11:25 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:23

Lieve Caroline,
Wat denk je zelf nou?
We plaatsen dit soort reacties omdat dat ONZE mening is, daar HOEFT Anneke zich niets van aan te trekken.
Wat ze uiteindelijk kiest moet ze zelf weten.

Maar begrijp ajb wel even dat ik dit plaats omdat ik het beste voor heb met Anneke...

De Groeten.

_________________

If it weren't for electricity
we'd all be Bokking by candlelight!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjuimpje op 2001-12-12 12:56 ]</font>

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:38

Maar ik begrijp wel dat je dat doet omdat je het beste voor hebt met Anneke en ik respecteer ook jullie mening over hengsten enzo, daar niet van , maar ik vind alleen dat je een paardje niet zo moet afbreken voor je hem gezien hebt. Hoe kan je nu een paard beoordelen vanachter je compu dmv deze beschrijving? Dat is alles.

Voel je ajb niet persoonlijk aangevallen!! Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rosaly op 2001-12-12 13:08 ]</font>

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 13:55

Ik heet ANNEKE *LOL* hoor! Haha!

Ik vind het overigens erg fijn om al die verschillende reacties te lezen hoor, dan zie ik het van alle kanten zeg maar.
Positief of negatief. Lachen


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:01

Hihihi, ik heb het al even verandert!
Heat of the moment hè?
Haha!

Tja Caroline,
Ik breek die pony niet af hoor, er zijn zat mensen die heel veel plezier aan dat dier kunnen beleven.
Maar als ik de afstamming bekijk denk ik dat je beter af bent met een klein kwpn-ertje of ander warmbloedje als met dit dier, met name omdat Anneke (in 1 keer goed *LOL* ) zelf aangaf dat ze graag dressuur wilde rijden.

Ik kijk altijd ook weer wat verder, want wat nou als je in de toekomst je paard wil verkopen.
Dan brengt een wat verder doorgereden KWPNer het vijfvoudige op van een Welsh gevalletje.

Ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor!
Knipoog
Jij geeft gewoon je mening en ik ook, daar is dit forum voor bedoeld Pling

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:11

Whoops, sorry ANNEKE, en Sjuimpje: oké, rechtgezet!! Party!!

Greetz van Caroline. -xxx-

En ik denk trouwens dat deze ook wel geschikt is voor de dressuur hoor!
Qua verkoopprijs heb je gelijk Sjuimpje, maareuh...ik denk niet (ik toch niet) dat je een paardje koopt met de gedachte van: "Mmm, als ik deze binnen een paar jaar verkoop, brengt die wel meer op!" Een paard koop je (in principe) voor zijn en jouw leven!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:14

Dan verschillen we in dat opzicht al van mening want ik koop mijn paarden wel met die gedachte Haha!

Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat ik Ozep na zijn 8ste nog heb hoor!
Of we moeten dan ergens voorin in het nationale veld presteren...
Maar ik zal dan wel een traantje laten hoor... Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sica en 101 bezoekers